Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole er et uddannelses- og videnscenter for medie- og kommunikationsbranchen, og årligt deltager henved 3500 kursister i kortere eller længere videreuddannelsesforløb på højskolen.

Højskolen kombinerer uddannelse, videreuddannelse og forskning for at sikre i) udvikling af fremtidens medarbejdere, ii) udvikling af de medarbejdere, der er i branchen, og iii) udvikling af de virksomheder og institutioner, der tegner branchen. Det er grundlaget for visionen om at være “et globalt orienteret kraftcenter for medie- og kommunikationssektoren med fokus på talent, livslang læring og innovation”.

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har afdelinger i både København og Aarhus, og højskolen spænder bredt – fra graverjournalistik til reklame, fra sociale medier til trykte biografier og fra strategi til praksis.

Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 412 evalueringer)

Kommende kurser

Forandringskommunikation

Efterår 2022

God kommunikation fra ledelsen er guld værd under organisationsforandringer i forhold til de involverede og implementeringen. På kurset får du viden om de ledelsesmæssige, strategiske og organisationspsykologiske aspekter og især værktøjer til at kommunikere hensigtsmæssigt i forandringsprocessen. Læs mere »

Adfærdskommunikation

Efterår 2022

Kommunikation handler ofte om at påvirke adfærd. Men alt for tit har vi som afsendere fokus på vores eget budskab og alt det, vi vil modtageren. Adfærdskommunikation og nudging handler om at vende spillepladen og tage udgangspunkt i modtagerne og i hvad du faktisk vil have dem til gøre. På dette kursus lærer du at udvikle indhold, der spiller bedre sammen med vores alle sammens biologiske og naturlige forudsætninger. Resultatet er nemlig lig med kommunikation, som øger sandsynligheden for handling. Kurset giver 5 ECTS-point. Læs mere »

Tag bedre billeder

Efterår 2022

Du lærer at tage gode portrætter, stemningsbilleder og reportagefotos på dine opgaver som journalist eller kommunikatør. To af Danmarks dygtigste fotoundervisere Jesper Voldgaard og Gregers Kirdorf lærer dig vigtige principper og kameraindstillinger, inden de sender dig afsted på egne fotoopgaver. Læs mere »

Bliv superjournalist med AI og automatisering

Efterår 2022

Du lærer, hvordan AI og automatisering bliver din nye superhjælper. Du får konkrete redskaber og apps, som hjælper dig med transskribering, søgning, sortering, overvågning og alerts. Din underviser er Andreas Marckmann Andreassen, der er chefredaktør på Markedsføring. Læs mere »

Kommunikations- og PR-strategi

Efterår 2022

Vil du lære at udvikle en kommunikationsstrategi, der reelt kan bruges til at kommunikere bedre og mere slagkraftigt? På kurset lærer du at arbejde professionelt med strategisk kommunikation, og du får en teoretisk og begrebsmæssig forståelse for strategilægning og kommunikationsstrategiske processer. Læs mere »

Kommunikationsplanlægning

Efterår 2022

Man kan komme langt med kommunikation, der er strategisk funderet. På kurset lærer du at udnytte kommunikationens potentiale i forhold til at nå organisatoriske mål. Du får viden om analyse, planlægning og konsekvens, og skal selv udvikle en solid og strategisk funderet kommunikationsplan. Læs mere »

Journalistik for kommunikatører

Efterår 2022

Vil du være bedre til at vinkle historier? At arbejde korrekt med kilder? Og researche og formidle journalistisk? Lær at tænke og arbejde som en journalist og bliv klædt på til at skrive bedre, hurtigere og mere varieret.  Læs mere »

Brandingstrategi og kampagner

Efterår 2022

Hvordan bygger man et stærkt brand, der står klart og unikt i bevidstheden hos målgruppe og medarbejdere? På kurset lærer du om brandanalyse, udvikling af brandstrategier og positionering. Du får en teoretisk og begrebsmæssig forståelse for image- og brandingprocesser og lærer at eksekvere strategierne.  Læs mere »

Sociale medier i strategi og kommunikation

Efterår 2022

Vil du lære at arbejde mere professionelt med sociale medier? På kurset får du opgraderet din viden om digital kommunikation. Du får redskaber til at arbejde strategisk og praktisk med sociale medier, og lærer at udvikle sociale mediestrategier. Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Læs mere »

Procesledelse

Efterår 2022

Styrk din rolle som procesleder og facilitator. På kurset lærer du om interaktionel dynamik, appreciative inquiry, narrativ terapi og andre kompetencer. Du får ny teoretisk viden og en udbygget, praktisk anvendelige værktøjskasse, der gør dig bedre til at arbejde med ledelse af sociale processer.  Læs mere »