Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole er et uddannelses- og videnscenter for medie- og kommunikationsbranchen, og årligt deltager henved 3500 kursister i kortere eller længere videreuddannelsesforløb på højskolen.

Højskolen kombinerer uddannelse, videreuddannelse og forskning for at sikre i) udvikling af fremtidens medarbejdere, ii) udvikling af de medarbejdere, der er i branchen, og iii) udvikling af de virksomheder og institutioner, der tegner branchen. Det er grundlaget for visionen om at være “et globalt orienteret kraftcenter for medie- og kommunikationssektoren med fokus på talent, livslang læring og innovation”.

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har afdelinger i både København og Aarhus, og højskolen spænder bredt – fra graverjournalistik til reklame, fra sociale medier til trykte biografier og fra strategi til praksis.

Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 552 evalueringer)

Kommende kurser

OSINT for journalister – research og efterretning

Efterår 2021

Du lærer at finde og validere kilder, historier og personer på nettet og sociale medier med de nyeste open source intelligence-metoder. Du bliver undervist af Jesper Lindhardt og Cecilie Thorslund, der er specialister fra efterretningsverdenen og som til dagligt arbejder på højeste niveau med OSINT. Læs mere »

Brug machine learning til design & visuelt indhold

Efterår 2021

Du bliver bedste venner med programmet RunwayML, der kan hjælpe dig i dit kreative arbejde inden for grafik, motion, interaktivt design, video og lignende. Din underviser Andreas Refsgaard lærer dig, hvordan du bruger machine learning til at løse rutineopgaver og generere idéer langt ude af boksen. Læs mere »

Bliv superjournalist med AI og automatisering

Efterår 2021

Du lærer, hvordan AI og automatisering bliver din nye superhjælper. Du får konkrete redskaber og apps, som hjælper dig med transskribering, søgning, sortering, overvågning og alerts. Din underviser er Andreas Marckmann Andreassen, der er digital redaktør og nyhedschef på Fagbladet Journalisten. Læs mere »

Lav en digital longread

Efterår 2021

Du lærer at styrke din skriftlige fortælling med bl.a. lyd og video, der forstærker oplevelsen af din historie. Underviser Jesper Gaarskjær giver dig konkrete værker til at lave digital storytelling, der skaber opmærksomhed blandt læserne og bliver delt på sociale medier. Læs mere »

Podcast for professionelle

Forår 2021

Forstå mekanismerne bag den gode podcast, og lær opskriften på, hvordan du udvikler en idé til et stærkt koncept og en professionel produktion. To af Danmarks dygtigste podcast-folk, Dorte Palle og Tor Arnbjørn, står for undervisningen. Læs mere »

Indhold på sociale medier

Forår 2021

Lær at udvikle indhold til dine digitale platforme, og skab de arbejdsgange, der skal til for at levere på din indholdsplan. Få succes med indhold, der engagerer og er effektivt, og lær at skrive, så den digitale læser forstår dig. Med andre ord: Opgradér din organisations indhold, så det virker! Læs mere »

Spin og professionel politisk kommunikation

Forår 2021

Vil du kunne sætte en stærk dagsorden i medierne og navigere i politiske diskurser? Eller udtænke unikke kommunikationsstrategier og rådgive om public affairs? Det lærer du på kurset her, hvor du får viden og værktøjer til at arbejde professionelt med politisk kommunikation og analysere spin. Læs mere »

Kommunikationsledelse

Forår 2021

Tag lederskab over dit arbejde, og vend frustrationer til handlinger. Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder i kommunikations- og mediebranchen, og som ønsker at blive dygtigere til at arbejde med ledelse af enten projekter eller medarbejdere, men som ikke nødvendigvis har en formel cheftitel. Læs mere »