Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole er et uddannelses- og videnscenter for medie- og kommunikationsbranchen, og årligt deltager henved 3500 kursister i kortere eller længere videreuddannelsesforløb på højskolen.

Højskolen kombinerer uddannelse, videreuddannelse og forskning for at sikre i) udvikling af fremtidens medarbejdere, ii) udvikling af de medarbejdere, der er i branchen, og iii) udvikling af de virksomheder og institutioner, der tegner branchen. Det er grundlaget for visionen om at være “et globalt orienteret kraftcenter for medie- og kommunikationssektoren med fokus på talent, livslang læring og innovation”.

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har afdelinger i både København og Aarhus, og højskolen spænder bredt – fra graverjournalistik til reklame, fra sociale medier til trykte biografier og fra strategi til praksis.

Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 502 evalueringer)

Kommende kurser

Sociale medier i strategi og kommunikation

Forår 2025

Vil du lære at arbejde mere professionelt med sociale medier? På kurset får du opgraderet din viden om digital kommunikation. Du får redskaber til at arbejde strategisk og praktisk med sociale medier, og lærer at udvikle sociale mediestrategier. Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Læs mere »

Infografik crash course

Forår 2025

Du lærer at producere effektiv infografik, der forstærker dine budskaber. Efter kurset har du nemt ved at kommunikere kompleks viden, som dine læsere kan afkode. Din underviser Gert K. Nielsen hjælper dig godt i gang med at lave infografik til dit produktark, nyhedsbrev eller SoMe-opslag.  Læs mere »

Strategisk kommunikation i praksis

Forår 2025

Lær at praktisere strategisk kommunikation, og få styr på de basale begreber, teorier og modeller i kommunikationsfaget. På kurset skal du selv udarbejde kommunikationsstrategier og kommunikationsplaner, der kan være forankret i din egen arbejdsplads. Kursets eksamen kan bruges i en diplomuddannelse. Læs mere »

ChatGPT for kommunikatører og formidlere

Forår 2025

Du kommer skridtet videre med ChatGPT og bliver opdateret på tjenestens mest anvendelige muligheder inden for en bred pallette af kommunikationsopgaver. Din underviser Peder Hammerskov sørger for, at du efter kurset kan bruge ChatGPT som fast sparringspartner.  Læs mere »

Visuel kommunikation med AI

Forår 2025

Du lærer at prompte i billedskabende AI-programmer, så du selv kan skabe visuelt kommunikationsmateriale. Samtidig får du i løbet af kurset viden om visuel betydningsdannelse, som du kan bruge, når du samarbejder med grafikere og kollegaer om at udvikle og vurdere grafisk materiale. Læs mere »

Skab kvalitet i den interne kommunikation

Forår 2025

Vil du skabe kvalitet i virksomhedens interne kanaler og bidrage til at udvikle en effektiv og motiverende kommunikationskultur? På kurset får du forskningsbaseret viden og praksisnære værktøjer til at forbedre og udvikle jeres interne kommunikation. Læs mere »

Kreative events – iscenesæt din kommunikation

Forår 2025

Du lærer at bruge events som en del af din kommunikative værktøjskasse. Din underviser Line Augusta Nordbo sørger for, at du efter kurset kan udvikle, tilrettelægge og afvikle strategisk funderede og brugerinvolverende events, der bliver husket af dit publikum – og som er sjove for dig at skabe. Læs mere »

Rådgiverens gennemslagskraft

Forår 2025

Få større gennemslagskraft som rådgiver. Du får en række effektive retoriske værktøjer, ny viden om psykologi, face- og managementteori og inspiration fra garvede rådgivere, som alt sammen styrker dig i din rolle. Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder som kommunikations- og presserådgiver. Læs mere »

Professionel medietræner

Forår 2025

Bliv styrket i rollen som professionel medietræner og lær mere om at levere effektiv retorisk træning. Du får ny viden, nye værktøjer og masser af træning, når vi stiller skarpt på trænerrollen og planlægning af en effektiv medietræning. Kurset er udviklet til kommunikations- og presserådgivere. Læs mere »