Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole er et uddannelses- og videnscenter for medie- og kommunikationsbranchen, og årligt deltager henved 3500 kursister i kortere eller længere videreuddannelsesforløb på højskolen.

Højskolen kombinerer uddannelse, videreuddannelse og forskning for at sikre i) udvikling af fremtidens medarbejdere, ii) udvikling af de medarbejdere, der er i branchen, og iii) udvikling af de virksomheder og institutioner, der tegner branchen. Det er grundlaget for visionen om at være “et globalt orienteret kraftcenter for medie- og kommunikationssektoren med fokus på talent, livslang læring og innovation”.

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har afdelinger i både København og Aarhus, og højskolen spænder bredt – fra graverjournalistik til reklame, fra sociale medier til trykte biografier og fra strategi til praksis.

Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 438 evalueringer)

Kommende kurser

Lav bedre mobilvideo – for begyndere

Forår 2019

Med mobilen i hånden kan du hurtigt rykke fra ide til publicering på web og sociale medier uden at gå på kompromis med kvaliteten. På kurset lærer du enkle regler og greb til at hæve niveauet teknisk og indholdsmæssigt i dine mobilvideoer og samtidig blive fortrolig med dit kameras muligheder. Læs mere »

Sociale medier i strategi og kommunikation

Forår 2019

Vil du lære at arbejde mere professionelt med sociale medier? På kurset får du opgraderet din viden om digital kommunikation. Du får redskaber til at arbejde strategisk og praktisk med sociale medier, og lærer at udvikle sociale mediestrategier. Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Læs mere »

Sociale medier i strategi og kommunikation

Forår 2019

Vil du lære at arbejde mere professionelt med sociale medier? På kurset får du opgraderet din viden om digital kommunikation. Du får redskaber til at arbejde strategisk og praktisk med sociale medier, og lærer at udvikle sociale mediestrategier. Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Læs mere »

Brandingstrategi og kampagner

Forår 2019

Hvordan bygger man et stærkt brand, der står klart og unikt i bevidstheden hos målgruppe og medarbejdere? På kurset lærer du om brandanalyse, udvikling af brandstrategier og positionering. Du får en teoretisk og begrebsmæssig forståelse for image- og brandingprocesser og lærer at eksekvere strategierne. Læs mere »

Kommunikations- og PR-strategi

Forår 2019

Vil du lære at udvikle en kommunikationsstrategi, der reelt kan bruges til at kommunikere bedre og mere slagkraftigt? På kurset lærer du at arbejde professionelt med strategisk kommunikation, og du får en teoretisk og begrebsmæssig forståelse for strategilægning og kommunikationsstrategiske processer. Læs mere »

Kommunikationsplanlægning

Forår 2019

Man kan komme langt med kommunikation, der er strategisk funderet. På kurset lærer du at udnytte kommunikationens potentiale i forhold til at nå organisatoriske mål. Du får viden om analyse, planlægning og konsekvens, og skal selv udvikle en solid og strategisk funderet kommunikationsplan. Læs mere »

Koncepter og workflow i sociale medier

Forår 2019

Foregår jeres indsats på de sociale medier i tråd med den øvrige kommunikation? På kurset lærer du at organisere, styre og lede en indsats i sociale medier, så den tilfører værdi i samspil med de andre mediekanaler – fra målsætning til idé og afvikling. Kurset giver 10 ECTS point til diplomuddannelsen. Læs mere »

Effektmåling og annoncering på sociale medier

Forår 2019

Vil du måle effekten af din indsats på de sociale medier? Vide hvordan annonceringen virker? Måske som argument overfor ledelsen? Eller som rettesnor for dig selv! På kurset får du viden om effektmålinger og redskaber til at optimere annonceringen på Facebook og Instagram. Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Læs mere »