Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole er et uddannelses- og videnscenter for medie- og kommunikationsbranchen, og årligt deltager henved 3500 kursister i kortere eller længere videreuddannelsesforløb på højskolen.

Højskolen kombinerer uddannelse, videreuddannelse og forskning for at sikre i) udvikling af fremtidens medarbejdere, ii) udvikling af de medarbejdere, der er i branchen, og iii) udvikling af de virksomheder og institutioner, der tegner branchen. Det er grundlaget for visionen om at være “et globalt orienteret kraftcenter for medie- og kommunikationssektoren med fokus på talent, livslang læring og innovation”.

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har afdelinger i både København og Aarhus, og højskolen spænder bredt – fra graverjournalistik til reklame, fra sociale medier til trykte biografier og fra strategi til praksis.

Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 491 evalueringer)

Kommende kurser

Sæt dagsordenen med din sundhedskommunikation

Forår 2020

Vil du være bedre til at trænge igennem med dine budskaber på sundhedsområdet? På kurset her får du al den viden, du har brug for til formålet: Du får et skarpt røntgenbillede af det danske sundhedsvæsen og dybere indblik i organiseringen og økonomien på området. Du møder de toneangivende sundhedsjournalister og hører om deres og de sociale mediers dækning af sundhed. Og du møder dem, du gerne vil i dialog med – politikere, embedsmænd og interesseorganisationer. Læs mere »

Creative Media Management

Forår 2020

På dette kursus lærer du at lede kreative medarbejdere og fremme en innovativ virksomhedskultur, så I kan holde på talenterne og følge med udviklingen i medie- og kommunikationsbranchen. Tag på et eksperimenterende ledelseskursus sammen med Kaospiloterne, og bliv en leder, som andre har lyst til at følge. Læs mere »

Digital transformation for kommunikatører

Forår 2020

Skal du hjælpe ledelsen med digitale valg eller selv vurdere om nye teknologier kan effektivisere kommunikationen? Kurset giver dig overblik over digitaliseringens strategiske dilemmaer samt modeller og løsningsforslag til digital transformation. På kurset får du svar på de tre vigtige spørgsmål: 1) hvordan kan du med kommunikationsfagligheden hjælpe ledelsen med den omfattende forretningsmæssige digitale transformation 2) hvordan kan du sikre dig, at kommunikationsarbejdet anvender de mest relevante nye digitale muligheder? og 3) hvordan laver du forandringskommunikation, der giver mening for de mennesker, der berøres af den digitale transformation? Kurset giver 10 ECTS-point. Læs mere »

Bliv en haj til Facebook

Forår 2020

Alle taler om Facebooks fortræffeligheder, men hvordan kommer du igang med at udnytte platformen bedst? Hvilke begreber skal du kende? Og hvordan bruger du Facebook til målrettet kommunikation? Kurset er for dig, der arbejder med digitale medier og ønsker at bruge Facebook rigtigt. Læs mere »

Fortæl historien visuelt

Forår 2020

Du kan sikre dine journalistiske historier større opmærksomhed, hvis du også bruger visuelle virkemidler. På kurset lærer du at bruge blandt andet fotos, infografik og video i effektfuldt samspil med verbale budskaber. Kurset indgår i diplomuddannelsen i Visuel Journalistik. Læs mere »

Podcast for professionelle

Forår 2020

Forstå mekanismerne bag den gode podcast og lær opskriften på, hvordan du udvikler en idé til et stærkt koncept og en professionel produktion. To af Danmarks dygtigste podcast-folk Dorte Palle og Tor Arnbjørn står for undervisningen. Læs mere »

Fortæl historien

Forår 2020

Vil du fortælle andre historier end dem, nyhedsmøllen dikterer? Og vil du skrive traditionelle historier mere medrivende? På kurset får du dybdegående viden om fortællende journalistik og lærer at skrive historier, der holder læseren interesseret fra første bogstav til sidste punktum. Kurset giver 10 ECTS point. Læs mere »