
Forstå mekanismerne bag den gode podcast, og lær opskriften på, hvordan du udvikler en idé til et stærkt koncept og en professionel produktion. To af Danmarks dygtigste podcast-folk, Dorte Palle og Tor Arnbjørn, står for undervisningen. Læs mere »
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole er et uddannelses- og videnscenter for medie- og kommunikationsbranchen, og årligt deltager henved 3500 kursister i kortere eller længere videreuddannelsesforløb på højskolen.
Højskolen kombinerer uddannelse, videreuddannelse og forskning for at sikre i) udvikling af fremtidens medarbejdere, ii) udvikling af de medarbejdere, der er i branchen, og iii) udvikling af de virksomheder og institutioner, der tegner branchen. Det er grundlaget for visionen om at være “et globalt orienteret kraftcenter for medie- og kommunikationssektoren med fokus på talent, livslang læring og innovation”.
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har afdelinger i både København og Aarhus, og højskolen spænder bredt – fra graverjournalistik til reklame, fra sociale medier til trykte biografier og fra strategi til praksis.
Forstå mekanismerne bag den gode podcast, og lær opskriften på, hvordan du udvikler en idé til et stærkt koncept og en professionel produktion. To af Danmarks dygtigste podcast-folk, Dorte Palle og Tor Arnbjørn, står for undervisningen. Læs mere »
Vil du måle effekten af din indsats på de sociale medier? Vide hvordan annonceringen virker? Måske som argument overfor ledelsen? Eller som rettesnor for dig selv? På kurset får du viden om effektmålinger og redskaber til at optimere annonceringen på Facebook og Instagram. Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Læs mere »
Lær at udvikle indhold til dine digitale platforme, og skab de arbejdsgange, der skal til for at levere på din indholdsplan. Få succes med indhold, der engagerer og er effektivt, og lær at skrive, så den digitale læser forstår dig. Med andre ord: Opgradér din organisations indhold, så det virker! Læs mere »
Vil du vinde kampen om opmærksomhed på sundhedsområdet? Lær hvordan du får dit sundhedsbudskab øverst på politikernes dagsorden og på forsiden af aviserne. Læs mere »
Du får redskaber til at kortlægge og forstå dine kunders adfærd og behov. På den baggrund træffer du de rigtige beslutninger om, hvilke digitale redskaber du skal prioritere i dit kommunikationsarbejde. Læs mere »
Lad dig ikke bremse af Coronakrisen, lær i stedet at udnytte mulighederne i livestreaming. På to dage lærer du at planlægge og producere din næste livestream – om det er med dig selv og mobilen eller et helt event med flere kameraer. Kurset er for begyndere, men forvent at lære af dine fejl. Læs mere »
Vil du være bedre til at vinkle historier? At arbejde korrekt med kilder? Og researche og formidle journalistisk? Lær at tænke og arbejde som en journalist og bliv klædt på til at skrive bedre, hurtigere og mere varieret. Læs mere »
Man kan komme langt med kommunikation, der er strategisk funderet. På kurset lærer du at udnytte kommunikationens potentiale i forhold til at nå organisatoriske mål. Du får viden om analyse, planlægning og konsekvens, og skal selv udvikle en solid og strategisk funderet kommunikationsplan. Læs mere »
Bliv ekspert i at måle effekten af jeres kommunikation. Få viden om analyseværktøjer, effektmålinger og spørgeundersøgelser, og lær selv at designe, gennemføre og bearbejde dem. Kurset er for dig, som vil gennemføre kvalificerede analyser eller tager hele diplomuddannelsen inden for kommunikation. Læs mere »
Hvordan bygger man et stærkt brand, der står klart og unikt i bevidstheden hos målgruppe og medarbejdere? På kurset lærer du om brandanalyse, udvikling af brandstrategier og positionering. Du får en teoretisk og begrebsmæssig forståelse for image- og brandingprocesser og lærer at eksekvere strategierne. Læs mere »