Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole er et uddannelses- og videnscenter for medie- og kommunikationsbranchen, og årligt deltager henved 3500 kursister i kortere eller længere videreuddannelsesforløb på højskolen.

Højskolen kombinerer uddannelse, videreuddannelse og forskning for at sikre i) udvikling af fremtidens medarbejdere, ii) udvikling af de medarbejdere, der er i branchen, og iii) udvikling af de virksomheder og institutioner, der tegner branchen. Det er grundlaget for visionen om at være “et globalt orienteret kraftcenter for medie- og kommunikationssektoren med fokus på talent, livslang læring og innovation”.

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har afdelinger i både København og Aarhus, og højskolen spænder bredt – fra graverjournalistik til reklame, fra sociale medier til trykte biografier og fra strategi til praksis.

Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 554 evalueringer)

Kommende kurser

Podcast for professionelle

Efterår 2021

Forstå mekanismerne bag den gode podcast, og lær opskriften på, hvordan du udvikler en idé til et stærkt koncept og en professionel produktion. To af Danmarks dygtigste podcast-folk, Dorte Palle og Tor Arnbjørn, står for undervisningen. Læs mere »

Lav bedre mobilvideo

Efterår 2021

Du lærer at producere korte videoer med og til mobilen med grundlæggende journalistiske principper for god storytelling. Dine undervisere lærer dig at rykke hurtigt fra ide, optagelse og redigering til publicering på sociale medier. Læs mere »

Professionel profil på sociale medier

Efterår 2021

Hvordan kommunikerer organisationen igennem sine medarbejdere på sociale medier? Hvem profilerer I jer overfor, når medarbejderne har ordet? Og hvordan sikrer du, at den profilering er i overensstemmelse med jeres brand? På kurset lærer du at  skabe en virkningsfuld og entydig profil på tværs af platformene. Metoden kan være alt fra personlig blogging fra dig eller din leder, til et employee advocacy program for hele organisationen. Målet er at skabe et konsistent omdømme og en skarp profil på digitale medier med afsæt i medarbejderne og ledelsen. Læs mere »

Sociale medier i strategi og kommunikation

Efterår 2021

Vil du lære at arbejde mere professionelt med sociale medier? På kurset får du opgraderet din viden om digital kommunikation. Du får redskaber til at arbejde strategisk og praktisk med sociale medier, og lærer at udvikle sociale mediestrategier. Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Læs mere »

Procesledelse

Efterår 2021

Styrk din rolle som procesleder og facilitator. På kurset lærer du om interaktionel dynamik, appreciative inquiry, narrativ terapi og andre kompetencer. Du får ny teoretisk viden og en udbygget, praktisk anvendelige værktøjskasse, der gør dig bedre til at arbejde med ledelse af sociale processer.  Læs mere »

Videnskabsformidling

Efterår 2021

På kurset kommer du bagom forskernes og videnskabsjournalisternes arbejdsmetoder og prioriteringer. Du får redskaber, ressourcer og refleksionsrum - og lærer at finde de gode forskningshistorier, formidle det komplicerede i et let forståeligt sprog og vinkle videnskabelige resultater journalistisk skarpt. Læs mere »

Spin og professionel politisk kommunikation

Efterår 2021

Vil du kunne sætte en stærk dagsorden i medierne og navigere i politiske diskurser? Eller udtænke unikke kommunikationsstrategier og rådgive om public affairs? Det lærer du på kurset her, hvor du får viden og værktøjer til at arbejde professionelt med politisk kommunikation og analysere spin. Læs mere »

Mundtlig formidling

Efterår 2021

Intet er så overbevisende som mundtlig formidling. Det talte ord kan trumfe alt, hvis der altså er nogen, der lytter og påvirkes i den rigtige retning. Lær at formidle mundtligt overbevisende, og efterlad dig et indtryk, når du er færdig med at tale. Læs mere »