Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole er et uddannelses- og videnscenter for medie- og kommunikationsbranchen, og årligt deltager henved 3500 kursister i kortere eller længere videreuddannelsesforløb på højskolen.

Højskolen kombinerer uddannelse, videreuddannelse og forskning for at sikre i) udvikling af fremtidens medarbejdere, ii) udvikling af de medarbejdere, der er i branchen, og iii) udvikling af de virksomheder og institutioner, der tegner branchen. Det er grundlaget for visionen om at være “et globalt orienteret kraftcenter for medie- og kommunikationssektoren med fokus på talent, livslang læring og innovation”.

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har afdelinger i både København og Aarhus, og højskolen spænder bredt – fra graverjournalistik til reklame, fra sociale medier til trykte biografier og fra strategi til praksis.

Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 541 evalueringer)

Kommende kurser

Reklamestrategier

Forår 2021

På dette kursus får du de redskaber, som den strategiske planner planlægger og udvikler effektive kampagner med. Du lærer at definere informationsbehov, identificere relevante målgrupper og mediekanaler og sætte realistiske mål. Med andre ord: udforme velfunderede strategier for reklamekampagner. Læs mere »

Live-streaming for begyndere

Forår 2021

Lad dig ikke bremse af Coronakrisen, lær i stedet at udnytte mulighederne i livestreaming. På to dage lærer du at planlægge og producere din næste livestream – om det er med dig selv og mobilen eller et helt event med flere kameraer. Kurset er for begyndere, men forvent at lære af dine fejl. Læs mere »

Journalistik for kommunikatører

Forår 2021

Vil du være bedre til at vinkle historier? At arbejde korrekt med kilder? Og researche og formidle journalistisk? Lær at tænke og arbejde som en journalist og bliv klædt på til at skrive bedre, hurtigere og mere varieret.  Læs mere »

AI for journalister

Forår 2021

AI kan blive journalistens nye bedste ven. Du får din egen AI-værktøjskasse til en række daglige opgaver og en hands-on-forståelse for data, automatisering og algoritmer, så du kan samarbejde med udviklere. Bliv AI-afmystificeret, og lær hvad teknologien kan gøre for dig som journalist. Læs mere »

Kommunikationsplanlægning

Forår 2021

Man kan komme langt med kommunikation, der er strategisk funderet. På kurset lærer du at udnytte kommunikationens potentiale i forhold til at nå organisatoriske mål. Du får viden om analyse, planlægning og konsekvens, og skal selv udvikle en solid og strategisk funderet kommunikationsplan. Læs mere »

Ledelse af digitale medier

Forår 2021

Lær, hvordan du organiserer det digitale arbejde og skaber dig et ledelsesrum, hvor du kan udfylde rollen som digital leder. Kurset om digital medieledelse er for dig, der arbejder med digitale medier. Undervisningen er praktisk orienteret og giver dig værktøjerne til at styre den digitale omstilling. Læs mere »

Live-streaming for begyndere

Forår 2021

Lad dig ikke bremse af Coronakrisen, lær i stedet at udnytte mulighederne i livestreaming. På to dage lærer du at planlægge og producere din næste livestream – om det er med dig selv og mobilen eller et helt event med flere kameraer. Kurset er for begyndere, men forvent at lære af dine fejl. Læs mere »