
Du lærer at forstå, hvordan kunstig intelligens fungerer, og hvad du kan bruge det til – og du lærer at skrive tekster og lave billeder med generative AI-værktøjer. Læs mere »
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole er et uddannelses- og videnscenter for medie- og kommunikationsbranchen, og årligt deltager henved 3500 kursister i kortere eller længere videreuddannelsesforløb på højskolen.
Højskolen kombinerer uddannelse, videreuddannelse og forskning for at sikre i) udvikling af fremtidens medarbejdere, ii) udvikling af de medarbejdere, der er i branchen, og iii) udvikling af de virksomheder og institutioner, der tegner branchen. Det er grundlaget for visionen om at være “et globalt orienteret kraftcenter for medie- og kommunikationssektoren med fokus på talent, livslang læring og innovation”.
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har afdelinger i både København og Aarhus, og højskolen spænder bredt – fra graverjournalistik til reklame, fra sociale medier til trykte biografier og fra strategi til praksis.
Du lærer at forstå, hvordan kunstig intelligens fungerer, og hvad du kan bruge det til – og du lærer at skrive tekster og lave billeder med generative AI-værktøjer. Læs mere »
Du lærer at mestre hele arbejdsprocessen fra første idé til færdigt fotoprojekt. Efter kurset har du styr på idéudvikling, projektudvikling og udførelse af din billedfortælling. Læs mere »
Vil du fortælle andre historier end dem, nyhedsmøllen dikterer? Og vil du skrive traditionelle historier mere medrivende? På kurset får du dybdegående viden om fortællende journalistik og lærer at skrive historier, der holder læseren interesseret fra første bogstav til sidste punktum. Kurset giver 10 ECTS point. Læs mere »
Du lærer nye, værdifulde VJ-greb og bliver i stand til at træffe de rigtige billedvalg under optagelse, der styrker din historie visuelt. Din underviser Kenneth Sorento sørger for, at du udvikler dig som tilrettelægger og får løftet din historiefortælling udover de sædvanlige synk’er og speak. Læs mere »
Video på højkant er kommet for at blive, så du kan lige så godt springe ud i det. På det her kursus kommer du i gang med at producere engagerende videoindhold til Instagram og TikTok med din mobil. Du bliver undervist af journalist, videoproducer og TikTok’er Lasse Winther. Læs mere »
Vil du skabe værdi for virksomheden med video, skal den hænge sammen med den overordnede kommunikations- og forretningsstrategi. Det lærer du på kurset, der giver dig lige dele strategisk viden og praktiske værktøjer. Læs mere »
På kurset kommer du bagom videnskabsjournalisternes arbejdsmetoder og prioriteringer. Du får redskaber, ressourcer og refleksionsrum – og lærer at finde de gode forskningshistorier, formidle det komplicerede i et let forståeligt sprog og vinkle videnskabelige resultater journalistisk skarpt. Læs mere »
Video på højkant er kommet for at blive, så du kan lige så godt springe ud i det. På det her kursus kommer du i gang med at producere engagerende videoindhold til Instagram og TikTok med din mobil. Du bliver undervist af journalist, videoproducer og TikTok’er Lasse Winther. Læs mere »
Den dygtige rådgiver er strategisk – ikke kun når der skal lægges langsigtede strategier, men i det daglige arbejde. Få opdateret din strategiske værktøjskasse med ny viden og stærke værktøjer – du lærer fra skarpe praktikere. Læs mere »
Lær at praktisere strategisk kommunikation, og få styr på de basale begreber, teorier og modeller i kommunikationsfaget. På kurset skal du selv udarbejde kommunikationsstrategier og kommunikationsplaner, der kan være forankret i din egen arbejdsplads. Kursets eksamen kan bruges i en diplomuddannelse. Læs mere »