Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole er et uddannelses- og videnscenter for medie- og kommunikationsbranchen, og årligt deltager henved 3500 kursister i kortere eller længere videreuddannelsesforløb på højskolen.

Højskolen kombinerer uddannelse, videreuddannelse og forskning for at sikre i) udvikling af fremtidens medarbejdere, ii) udvikling af de medarbejdere, der er i branchen, og iii) udvikling af de virksomheder og institutioner, der tegner branchen. Det er grundlaget for visionen om at være “et globalt orienteret kraftcenter for medie- og kommunikationssektoren med fokus på talent, livslang læring og innovation”.

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har afdelinger i både København og Aarhus, og højskolen spænder bredt – fra graverjournalistik til reklame, fra sociale medier til trykte biografier og fra strategi til praksis.

Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 490 evalueringer)

Kommende kurser

Visuel kommunikation med AI

Efterår 2024

Du lærer at prompte i billedskabende AI-programmer, så du selv kan skabe visuelt kommunikationsmateriale. Samtidig får du i løbet af kurset viden om visuel betydningsdannelse, som du kan bruge, når du samarbejder med grafikere og kollegaer om at udvikle og vurdere grafisk materiale. Læs mere »

AI og ChatGPT for journalister

Efterår 2024

Du lærer, hvordan kunstig intelligens og automatisering bliver dine nye superhjælpere. Du bliver fortrolig med at bruge ChatGPT ansvarligt og bygge egne GPTs til den redaktionelle proces fra research, idéudvikling, tekstproduktion, korrektur og versioneringer. Dine undervisere er Tore G. C. Rich og Søren Pedersen.  Læs mere »

Kommunikationsplanlægning

Efterår 2024

Man kan komme langt med kommunikation, der er strategisk funderet. På kurset lærer du at udnytte kommunikationens potentiale i forhold til at nå organisatoriske mål. Du får viden om analyse, planlægning og konsekvens, og skal selv udvikle en solid og strategisk funderet kommunikationsplan. Læs mere »

Infografik crash course

Efterår 2024

Du lærer at producere effektiv infografik, der forstærker dine budskaber. Efter kurset har du nemt ved at kommunikere kompleks viden, som dine læsere kan afkode. Din underviser Gert K. Nielsen hjælper dig godt i gang med at lave infografik til dit produktark, nyhedsbrev eller SoMe-opslag.  Læs mere »

Kommunikationsplanlægning

Efterår 2024

Man kan komme langt med kommunikation, der er strategisk funderet. På kurset lærer du at udnytte kommunikationens potentiale i forhold til at nå organisatoriske mål. Du får viden om analyse, planlægning og konsekvens, og skal selv udvikle en solid og strategisk funderet kommunikationsplan. Læs mere »

Indhold til sociale medier

Efterår 2024

Lær at udvikle indhold til dine digitale platforme, og skab de arbejdsgange, der skal til for at levere på din indholdsplan. Få succes med indhold, der engagerer og er effektivt, og lær at skrive, så den digitale læser forstår dig. Med andre ord: Opgradér din organisations indhold, så det virker! Læs mere »