Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole er et uddannelses- og videnscenter for medie- og kommunikationsbranchen, og årligt deltager henved 3500 kursister i kortere eller længere videreuddannelsesforløb på højskolen.

Højskolen kombinerer uddannelse, videreuddannelse og forskning for at sikre i) udvikling af fremtidens medarbejdere, ii) udvikling af de medarbejdere, der er i branchen, og iii) udvikling af de virksomheder og institutioner, der tegner branchen. Det er grundlaget for visionen om at være “et globalt orienteret kraftcenter for medie- og kommunikationssektoren med fokus på talent, livslang læring og innovation”.

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har afdelinger i både København og Aarhus, og højskolen spænder bredt – fra graverjournalistik til reklame, fra sociale medier til trykte biografier og fra strategi til praksis.

Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 473 evalueringer)

Kommende kurser

Lav visuelt indhold til sociale medier

Efterår 2019

Mængden af indhold i den sociale mediestrøm øges konstant og dermed også konkurrencen om opmærksomhed. På kurset lærer du at bruge lettilgængelige og nemme redskaber til selv at producere kreativt, visuelt og populært indhold, der bliver set, liket og delt på sociale medier. Læs mere »

Adfærdskommunikation

Efterår 2019

Meget kommunikation handler om at skabe bestemte handlinger hos bestemte mennesker. Men kampen om opmærksomhed er hård, og man kan nemt kommet til at forveksle likes med succes. På diplomuddannelsen i adfærdskommunikation og nudging lærer du at udvikle indhold, der spiller bedre sammen med menneskets biologiske og naturlige forudsætninger. Det er nemlig ofte lig med kommunikation, der flytter adfærd. Uddannelsen giver 5 ECTS-point. Læs mere »

Sæt dagsordenen med din sundhedskommunikation

Efterår 2019

Vil du være bedre til at trænge igennem med dine budskaber på sundhedsområdet? På kurset her får du al den viden, du har brug for til formålet: Du får et skarpt røntgenbillede af det danske sundhedsvæsen og dybere indblik i organiseringen og økonomien på området. Du møder de toneangivende sundhedsjournalister og hører om deres og de sociale mediers dækning af sundhed. Og du møder dem, du gerne vil i dialog med – politikere, embedsmænd og interesseorganisationer. Læs mere »

Media Connectivity – nå brugerne med smart indhold

Efterår 2019

Åbne data, datastrømme og ny digital infrastruktur bliver i disse år skabt i alle støre byer- og det åbner for nye muligheder. Diplomuddannelsen i Media Connectivity (5 ECTS) fokuserer på urbane datastrømme og Open Data – og lærer dig at bruge datadrevet fortælling og at sammentænke journalistik, service, digitale metoder samt det urbane og stedbaserede på nye måder. Læs mere »

Tag scenen: Styr live-interviews og debatter

Efterår 2019

Interviews, debatter og talks foran et livepublikum bliver stadig mere populære. Samtidig stiger efterspørgslen på dygtige fagfolk til at lede ordet. På dette kursus bliver du trænet i disciplinen, og du får værktøjer til at blive en skarp og nærværende live-interviewer. Læs mere »

Tag scenen: Styr live-interviews og debatter

Efterår 2019

Interviews, debatter og talks foran et livepublikum bliver stadig mere populære. Samtidig stiger efterspørgslen på dygtige fagfolk til at lede ordet. På dette kursus bliver du trænet i disciplinen, og du får værktøjer til at blive en skarp og nærværende live-interviewer. Læs mere »

Lav din egen webdok

Efterår 2019

Digitale fortællinger er populære blandt brugerne og bliver flittigt delt på sociale medier. På dette kursus lærer du, hvordan du producerer en webdokumentar fra bunden og sætter den op i historiens eget univers. Læs mere »

Forstå dine brugere med Google Analytics

Efterår 2019

Skyd ikke i blinde. Men lær dine brugere at kende og ram rigtigt. På kurset lærer du at bruge Google Analytics: Du får insights, som kan gøre dit indhold skarpere, viden om, hvornår du skal publicere, hvilke distributionskanaler, der er mest effektive, og hvordan du klarer dig i bestemte målgrupper. Læs mere »