Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole er et uddannelses- og videnscenter for medie- og kommunikationsbranchen, og årligt deltager henved 3500 kursister i kortere eller længere videreuddannelsesforløb på højskolen.

Højskolen kombinerer uddannelse, videreuddannelse og forskning for at sikre i) udvikling af fremtidens medarbejdere, ii) udvikling af de medarbejdere, der er i branchen, og iii) udvikling af de virksomheder og institutioner, der tegner branchen. Det er grundlaget for visionen om at være “et globalt orienteret kraftcenter for medie- og kommunikationssektoren med fokus på talent, livslang læring og innovation”.

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har afdelinger i både København og Aarhus, og højskolen spænder bredt – fra graverjournalistik til reklame, fra sociale medier til trykte biografier og fra strategi til praksis.

Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 521 evalueringer)

Kommende kurser

Bliv en bedre redaktør

Forår 2020

For at få succes som redaktør skal du kunne lede og fordele arbejdet, skabe gennem andre, løfte dit team, motivere hver enkelt og hele tiden være omstillingsparat og klar til at møde nye udfordringer. På kurset lærer du praktisk og teoretisk de grundlæggende ting, der gør dig til en god redaktør. Læs mere »

Fortæl historien visuelt

Forår 2020

Du kan sikre dine journalistiske historier større opmærksomhed, hvis du også bruger visuelle virkemidler. På kurset lærer du at bruge blandt andet fotos, infografik og video i effektfuldt samspil med verbale budskaber. Kurset indgår i diplomuddannelsen i Visuel Journalistik. Læs mere »

Podcast for professionelle

Forår 2020

Forstå mekanismerne bag den gode podcast, og lær opskriften på, hvordan du udvikler en idé til et stærkt koncept og en professionel produktion. To af Danmarks dygtigste podcast-folk, Dorte Palle og Tor Arnbjørn, står for undervisningen. Læs mere »

Video der virker på sociale medier

Forår 2020

Lær at producere korte videoer designet til sociale platforme, som skaber værdi og engagement hos dine brugere. Du skal udvikle et videoformat, ud på optagelse og klippe det sammen, så det både fanger, fastholder og får en reaktion.  Læs mere »

Tag bedre billeder – for ikke-fotografer

Forår 2020

Tag med på fem inspirerende fotodage i København med to af Danmarks dygtigste foto-undervisere fra DMJX’ verdenskendte fotouddannelse. Du lærer de vigtigste principper og kameraindstillinger, før du slippes løs på egne fotoopgaver, som du lærer at efterbehandle i Photoshop Lightroom. Læs mere »

Løsningsorienteret journalistik: Hold på brugerne

Forår 2020

Mange redaktioner har inddragelse af brugerne og bedre forståelse af deres behov i fokus. Med løsningsorienteret journalistik kan I levere indhold til brugerne, aktivere dem og inddrage deres erfaringer i journalistikken. Kurset arrangeres i et samarbejde mellem Kaas & Mulvad og DMJX. Læs mere »

Adfærdskommunikation

Forår 2020

Kommunikation handler ofte om at påvirke adfærd. Men alt for tit har vi som afsendere fokus på vores eget budskab og alt det, vi vil modtageren. Adfærdskommunikation og nudging handler om at vende spillepladen og tage udgangspunkt i modtagerne og i hvad du faktisk vil have dem til gøre. På dette kursus lærer du at udvikle indhold, der spiller bedre sammen med vores alle sammens biologiske og naturlige forudsætninger. Resultatet er nemlig lig med kommunikation, som øger sandsynligheden for handling. Kurset giver 5 ECTS-point. Læs mere »