Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole er et uddannelses- og videnscenter for medie- og kommunikationsbranchen, og årligt deltager henved 3500 kursister i kortere eller længere videreuddannelsesforløb på højskolen.

Højskolen kombinerer uddannelse, videreuddannelse og forskning for at sikre i) udvikling af fremtidens medarbejdere, ii) udvikling af de medarbejdere, der er i branchen, og iii) udvikling af de virksomheder og institutioner, der tegner branchen. Det er grundlaget for visionen om at være “et globalt orienteret kraftcenter for medie- og kommunikationssektoren med fokus på talent, livslang læring og innovation”.

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har afdelinger i både København og Aarhus, og højskolen spænder bredt – fra graverjournalistik til reklame, fra sociale medier til trykte biografier og fra strategi til praksis.

Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 530 evalueringer)

Kommende kurser

Strategisk ESG-kommunikation

Efterår 2025

Du lærer at bruge indsigter fra din organisations ESG-indsats til strategisk kommunikation. Dine undervisere Line Schmeltz og Anna Karina Kjeldsen sørger for, at du efter kurset kan kommunikere aktivt til omverdenen om din virksomheds arbejde med samfundsansvar. Læs mere »

Spin og professionel politisk kommunikation

Efterår 2025

Vil du kunne sætte en stærk dagsorden i medierne og navigere i politiske diskurser? Eller udtænke unikke kommunikationsstrategier og rådgive om public affairs? Det lærer du på kurset her, hvor du får viden og værktøjer til at arbejde professionelt med politisk kommunikation og analysere spin. Læs mere »

Bag Christiansborgs tykke mure med Thomas Larsen

Efterår 2025

Få indblik i magten på Christiansborg og den aktuelle politiske debat. Du kommer med bagom dansk politik og økonomi og møder ministre, partiledere og embedsmænd. Underviser Thomas Larsen har en enestående adgang til Christiansborg og en stor viden om de historiske og aktuelle linjer i dansk politik. Læs mere »

Brandingstrategi og kampagner

Efterår 2025

Hvordan bygger man et stærkt brand, der står klart og unikt i bevidstheden hos målgruppe og medarbejdere? På kurset lærer du om brandanalyse, udvikling af brandstrategier og positionering. Du får en teoretisk og begrebsmæssig forståelse for image- og brandingprocesser og lærer at eksekvere strategierne.  Læs mere »

Kommunikationsplanlægning

Efterår 2025

Man kan komme langt med kommunikation, der er strategisk funderet. På kurset lærer du at udnytte kommunikationens potentiale i forhold til at nå organisatoriske mål. Du får viden om analyse, planlægning og konsekvens, og skal selv udvikle en solid og strategisk funderet kommunikationsplan. Læs mere »

Procesledelse

Efterår 2025

Styrk din rolle som procesleder og facilitator. På kurset lærer du om interaktionel dynamik, appreciative inquiry, narrativ terapi og andre kompetencer. Du får ny teoretisk viden og en udbygget, praktisk anvendelige værktøjskasse, der gør dig bedre til at arbejde med ledelse af sociale processer.  Læs mere »

Rådgiverens gennemslagskraft

Efterår 2025

Få større gennemslagskraft som rådgiver. Du får en række effektive retoriske værktøjer, ny viden om psykologi, face- og managementteori og inspiration fra garvede rådgivere, som alt sammen styrker dig i din rolle. Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder som kommunikations- og presserådgiver. Læs mere »

Sociale medier i strategi og kommunikation

Efterår 2025

Vil du lære at arbejde mere professionelt med sociale medier? På kurset får du opgraderet din viden om digital kommunikation. Du får redskaber til at arbejde strategisk og praktisk med sociale medier, og lærer at udvikle sociale mediestrategier. Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Læs mere »