Krisekommunikation

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2400 København NV
Dage:
4 dage
Pris:
11.500 kr. - PU-støtte skal søges individuelt.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 543 evalueringer)

Kommunikation er afgørende i krisesituationer

Vi lever i et risikosamfund, hvor kriser er på mediernes dagsorden. Alle organisationer er i konstant fare for at komme i en krise, hvor kommunikationen spiller en central rolle for udfaldet.

Analysér krisen
På dette kursus ser vi på de typiske former for kriser og deres stadier og på, hvordan vi i praksis kan håndtere kommunikationen både eksternt og internt i en krisesituation.

Vi arbejder med konkrete cases og analyserer krisefølsomhed og kriseforløb på baggrund af centrale teorier og modeller inden for krisekommunikation.

På kurset lærer du at:

  • vurdere en organisations krisefølsomhed
  • forstå hvorfor kriser opstår, og hvordan de kan udvikle sig
  • kortlægge krisekommunikationens interessenter
  • håndtere kommunikationen under og efter en krise
  • udvikle et kriseberedskab i din egen organisation

Undervisningsform
Undervisningen bygger i høj grad på deltagernes egne cases.

Mellem kursusdagene skal du afsætte tid til hjemmeopgaver og læsning. Du skal regne med at bruge ca. 18-20 timer om ugen.

Niveau og omfang
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau og vægter 5 ECTS

Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

Prisen omfatter
Prisen dækker undervisning, vejledning, eksamen samt forplejning på undervisningsdagene. Du skal påregne udgifter til bøger og materialer. 

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud. Læs mere om regler for framelding.

Er du ikke berettiget til støtte fra Pressens Uddannelsesfond?

Tilmeld dig kurset på Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles hjemmeside

Undervisere

Anders Krarup

Journalist, chefrådgiver siden 2004 i Krarup & Kompagni ApS med særligt fokus på krisehåndtering, budskabstræning, analyse & strategi. Underviser på Update, CBS og AAU. Tidl. chef i DR, TV 2, Telia og HUR.

Mere om dette kursus