Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole er et uddannelses- og videnscenter for medie- og kommunikationsbranchen, og årligt deltager henved 3500 kursister i kortere eller længere videreuddannelsesforløb på højskolen.

Højskolen kombinerer uddannelse, videreuddannelse og forskning for at sikre i) udvikling af fremtidens medarbejdere, ii) udvikling af de medarbejdere, der er i branchen, og iii) udvikling af de virksomheder og institutioner, der tegner branchen. Det er grundlaget for visionen om at være “et globalt orienteret kraftcenter for medie- og kommunikationssektoren med fokus på talent, livslang læring og innovation”.

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har afdelinger i både København og Aarhus, og højskolen spænder bredt – fra graverjournalistik til reklame, fra sociale medier til trykte biografier og fra strategi til praksis.

Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 552 evalueringer)

Kommende kurser

Svært at skrive let

Efterår 2021

Du lærer at skrive kort og let – uden det bliver indholdsløst. Gennem utraditionelle skriveøvelser lærer din underviser Dennis Christiansen dig, hvordan du fatter dig i korthed og skriver ud fra din viden om din modtagers behov, situation og humør. Du kommer hjem med dit eget sæt skriv let-regler. Læs mere »

Infografik crash course

Efterår 2021

Du lærer at producere effektiv infografik, der forstærker dine budskaber. Efter kurset har du nemt ved at kommunikere kompleks viden, som dine læsere kan afkode. Din underviser Gert K. Nielsen hjælper dig godt i gang med at lave infografik til dit produktark, nyhedsbrev eller SoMe-opslag. Læs mere »

Bag Christiansborgs tykke mure

Efterår 2021

Bliv opdateret på de emner, der præger den politiske debat. Du kommer med bagom dansk politik og økonomi og møder ministre, partiledere og andre toppolitikere. Underviser Thomas Larsen har en enestående adgang til Christiansborg og en stor viden om de historiske og aktuelle linjer i dansk politik. Læs mere »

Sådan læser vi på print, web og mobil

Efterår 2021

Lær, hvordan dine brugere agerer, så du kan træffe sikre og klare valg i dit journalistiske arbejde. På dette kursus samler vi den centrale viden om, hvordan vi læser på de forskellige medieplatforme, så du får en sikker fornemmelse for, hvordan mediebrugerne agerer. Læs mere »

Indhold på sociale medier

Efterår 2021

Lær at udvikle indhold til dine digitale platforme, og skab de arbejdsgange, der skal til for at levere på din indholdsplan. Få succes med indhold, der engagerer og er effektivt, og lær at skrive, så den digitale læser forstår dig. Med andre ord: Opgradér din organisations indhold, så det virker! Læs mere »

I samspil med brugerne

Efterår 2021

Nyheder og information skabes, udvikles og spredes i stigende grad i samspil med brugerne. På kurset lærer du at begå dig i mediernes nye økosystem. Du vil få viden og metoder til at træffe de rigtige valg, når det gælder dialogbaseret kommunikation på sociale medier.  Læs mere »

AI for journalister

Efterår 2021

AI kan blive journalistens nye bedste ven. Du får din egen AI-værktøjskasse til en række daglige opgaver og en hands-on-forståelse for data, automatisering og algoritmer, så du kan samarbejde med udviklere. Bliv AI-afmystificeret, og lær hvad teknologien kan gøre for dig som journalist. Læs mere »

Kommunikations- og PR-strategi

Efterår 2021

Vil du lære at udvikle en kommunikationsstrategi, der reelt kan bruges til at kommunikere bedre og mere slagkraftigt? På kurset lærer du at arbejde professionelt med strategisk kommunikation, og du får en teoretisk og begrebsmæssig forståelse for strategilægning og kommunikationsstrategiske processer. Læs mere »

Journalistik for kommunikatører

Efterår 2021

Vil du være bedre til at vinkle historier? At arbejde korrekt med kilder? Og researche og formidle journalistisk? Lær at tænke og arbejde som en journalist og bliv klædt på til at skrive bedre, hurtigere og mere varieret.  Læs mere »