Professionel medietræner

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2400 København NV
Dage:
4 dage
Pris:
11.500 kr. | PU-støtte: 4.000 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 543 evalueringer)
Efterår 2016

Lær andre at møde medierne
Èn ting er at gøre en tekst bedre, men at ruste en autoritet til mødet med medierne kan være vanskeligt.

For hvordan får du arbejdet med både budskaber og afsender på en konstruktiv måde? Hvordan får du gjort afsender stærkere og ikke mere bekymret eller skråsikker? Og hvordan kan du bruge medierådgivning til at styrke din rådgiverrelation?

To erfarne rådgivere stiller skarpt på den vanskelige kunst at gøre andre bedre. Få ny viden og nye værktøjer til at levere den bedst mulige personrådgivning på dette casebaserede kursus.

På kurset lærer du at:

  • levere effektiv retorisk træning
  • balancere i et vanskeligt magtfelt med personrådgivning
  • udfordre konstruktivt om argumentation og performance
  • styrke din rolle som rådgiver

Hvem bør deltage i kurset?
Kurset henvender sig til dig, som jævnligt arbejder med medie- og budskabstræning i din organisation eller står over for at skulle påtage dig opgaver, som involverer personrådgivning, fx i forbindelse med et konkret projekt i organisationen.

Hvordan foregår undervisningen?
Kurset ledes af to erfarne rådgivere, som sammen med gæster stiller skarpt på den vanskelige kunst at gøre andre bedre.

Kurset er opbygget i 2 moduler på hver 2 dage. Det er meget casebaseret og praksisorienteret – du er på og skal bruge den viden, du opbygger. Fokus er på anvendelse og sparring, så du går styrket fra hvert modul. Mellem modulerne skal du afsætte tid til evt. hjemmeopgaver og læsning.

Prisen omfatter
Prisen dækker forplejning på undervisningsdagene.

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Er du ikke berettiget til støtte fra Pressens Uddannelsesfond?

Tilmeld dig kurset på Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles hjemmeside

Undervisere

Sascha Amarasinha

Journalist, strategisk kommunikationsrådgiver og lederudvikler. Tidligere koncernkommunikationsdirektør i Egmont, kommunikationschef i Accenture og kommunikations- og CSR-direktør i Coop. 

Anne Katrine Lund

Ph.d. i retorik, er strategisk rådgiver og executive ledertræner. Arbejder også med effektiv rådgivning i organisationer, i certificeringen Strategiske Kommunikationsrådgivere og på DMJX.