Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole er et uddannelses- og videnscenter for medie- og kommunikationsbranchen, og årligt deltager henved 3500 kursister i kortere eller længere videreuddannelsesforløb på højskolen.

Højskolen kombinerer uddannelse, videreuddannelse og forskning for at sikre i) udvikling af fremtidens medarbejdere, ii) udvikling af de medarbejdere, der er i branchen, og iii) udvikling af de virksomheder og institutioner, der tegner branchen. Det er grundlaget for visionen om at være “et globalt orienteret kraftcenter for medie- og kommunikationssektoren med fokus på talent, livslang læring og innovation”.

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har afdelinger i både København og Aarhus, og højskolen spænder bredt – fra graverjournalistik til reklame, fra sociale medier til trykte biografier og fra strategi til praksis.

Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 479 evalueringer)

Kommende kurser

Bag Christiansborgs tykke mure

Forår 2024

Få indblik i magten på Christiansborg og den aktuelle politiske debat. Du kommer med bagom dansk politik og økonomi og møder ministre, partiledere og embedsmænd. Underviser Thomas Larsen har en enestående adgang til Christiansborg og en stor viden om de historiske og aktuelle linjer i dansk politik. Læs mere »

Bliv en bedre redaktør

Forår 2024

Du lærer at finde din nye rolle som leder, skabe gennem andre, motivere hver enkelt og udvikle en kreativ, idérig kultur. Dine undervisere Jacob Fenger og Karen Straarup sørger for, at du udvikler dig som redaktionel leder og får konkrete værktøjer til at løfte dit hold og lede optimalt. Læs mere »

AGENDA med Thomas Larsen: Sundhedsreformen 2024

Forår 2024

Du får som journalist overblik over de udfordringer, det danske sundhedsvæsen står overfor – både fagligt, økonomisk og personalemæssigt. Din underviser Thomas Larsen sørger for, at du efter kurset har kilder og indgangsvinkler til at lave konkrete historier om sundhedsvæsenet og sundhedspolitik. Læs mere »

Adobe After Effects – for begyndere

Forår 2024

Du bliver fortrolig med Adobe After Effects og lærer at lave enkle, færdige animationer, som du kan bruge til fx hjemmesider, sociale medier, film og tv. Du bliver undervist af Stig Petersen, der er grafisk designer med lang erfaring inden for motion graphics fra DR og TV 2. Læs mere »

Alt om AI-grafik med Maria Prohazka

Forår 2024

Hop med ombord på det AI-tog, der buldrer afsted – og få en grundig indføring i programmerne Midjourney, Stable Diffusion og Adobe Firefly. Din underviser Maria Prohazka sørger for, at du efter kurset kan bruge platformene til at skabe visuelt vidunderlige AI-genererede billeder. Læs mere »

9 tips til at skrive bedre overskrifter

Forår 2024

Uden en god overskrift – der får din modtager til at læse videre – er resten af din tekst spildt arbejde. Journalist Andreas Leer Scharnberg giver dig ny viden om, hvordan overskrifter ser ud i dag, og hvad de gør for din tekst og din læser. Du vender hjem med 9 konkrete tips, som du kan bruge efter kurset. Læs mere »

Visuelle trends og tendenser i London

Forår 2024

Du kommer med til London, hvor du besøger byens kreative og progressive knudepunkter for visuel kommunikation. Din medrejsende underviser Louise Damgaard sørger for, at du får ladt dine inspirationsbatterier op, så du bliver endnu skarpere til dit visuelle og kreative arbejde. Læs mere »