Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole er et uddannelses- og videnscenter for medie- og kommunikationsbranchen, og årligt deltager henved 3500 kursister i kortere eller længere videreuddannelsesforløb på højskolen.

Højskolen kombinerer uddannelse, videreuddannelse og forskning for at sikre i) udvikling af fremtidens medarbejdere, ii) udvikling af de medarbejdere, der er i branchen, og iii) udvikling af de virksomheder og institutioner, der tegner branchen. Det er grundlaget for visionen om at være “et globalt orienteret kraftcenter for medie- og kommunikationssektoren med fokus på talent, livslang læring og innovation”.

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har afdelinger i både København og Aarhus, og højskolen spænder bredt – fra graverjournalistik til reklame, fra sociale medier til trykte biografier og fra strategi til praksis.

Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 482 evalueringer)

Kommende kurser

Videostorytelling der virker på alle platforme

Efterår 2024

Du får langtidsholdbare greb og metoder til at fortælle gribende videohistorier til digitale videoformater og traditionelle tv-historier. Din erfarne underviser Torben Schou sørger for, at du efter kurset kan levere følelser, action og intensitet til de platforme, du udkommer på. Læs mere »

Bliv en bedre redaktør

Efterår 2024

Du lærer at finde din nye rolle som leder, skabe gennem andre, motivere hver enkelt og udvikle en kreativ, idérig kultur. Dine undervisere Jacob Fenger og Karen Straarup sørger for, at du udvikler dig som redaktionel leder og får konkrete værktøjer til at løfte dit hold og lede optimalt. Læs mere »

Kommunikatørens 4 vigtigste værktøjer lige nu

Efterår 2024

Det her er det ultimative kursus til dig, der er kommunikationsblæksprutte og helst skal kunne lidt af det hele i dit job. I løbet af 4 dage bliver du opdateret med værdifuld viden og konkrete værktøjer til at brillere i kommunikationsdisciplinerne SoMe, video, AI og contentstrategi. Læs mere »

Design en problemløsende kampagne

Efterår 2024

Du lærer at udvikle kommunikationskampagner, der har et socialt og adfærdsændrende sigte. Din underviser Dorte Schiøler sørger for, at du efter kurset selv kan tilrettelægge problemløsende kampagner – eller trygt indtage rollen som rådgiver eller samarbejdspartner med et bureau i kampagnearbejdet. Læs mere »

Det gode interview – til tekst, video og podcast

Efterår 2024

Du lærer at planlægge, tilrettelægge og udføre et godt interview. Din underviser Rie Helmer sørger for, at du efter kurset kan skabe en tryg og professionel interviewsituation, hvor du med god spørgeteknik sørger for, at dine kilder eller gæster åbner op og giver dig de svar, du gerne vil have. Læs mere »

Infografik crash course

Efterår 2024

Du lærer at producere effektiv infografik, der forstærker dine budskaber. Efter kurset har du nemt ved at kommunikere kompleks viden, som dine læsere kan afkode. Din underviser Gert K. Nielsen hjælper dig godt i gang med at lave infografik til dit produktark, nyhedsbrev eller SoMe-opslag. Læs mere »

Tag bedre billeder

Efterår 2024

Du lærer at tage gode portrætter, stemningsbilleder og reportagefotos på dine opgaver som journalist eller kommunikatør. To af Danmarks dygtigste fotoundervisere, Jesper Voldgaard og Gregers Kirdorf, lærer dig vigtige principper og kameraindstillinger, inden de sender dig afsted på egne fotoopgaver. Læs mere »

Kameraet op af lommen – bliv god til mobilfoto

Efterår 2024

Du lærer som journalist eller kommunikatør at tage professionelle billeder med din mobiltelefon. Din underviser er fotojournalist Jesper Voldgaard. Han sørger for, at du får styr på kameraet i din lomme, så du kan tage gode mobilfotos til dine historier i trykte medier og på digitale platforme. Læs mere »

Det ultimative SoMe-kursus

Efterår 2024

Du kommer 360 grader rundt om de vigtigste digitale kommunikationsplatforme sammen med SoMe-eksperten Camilla Stemann. Du lærer som journalist, SoMe-redaktør eller kommunikatør at versionere dit indhold efter kanal og målgruppe, så du får loyale, interesserede og engagerede brugere. Læs mere »