Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole er et uddannelses- og videnscenter for medie- og kommunikationsbranchen, og årligt deltager henved 3500 kursister i kortere eller længere videreuddannelsesforløb på højskolen.

Højskolen kombinerer uddannelse, videreuddannelse og forskning for at sikre i) udvikling af fremtidens medarbejdere, ii) udvikling af de medarbejdere, der er i branchen, og iii) udvikling af de virksomheder og institutioner, der tegner branchen. Det er grundlaget for visionen om at være “et globalt orienteret kraftcenter for medie- og kommunikationssektoren med fokus på talent, livslang læring og innovation”.

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har afdelinger i både København og Aarhus, og højskolen spænder bredt – fra graverjournalistik til reklame, fra sociale medier til trykte biografier og fra strategi til praksis.

Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 412 evalueringer)

Kommende kurser

Procesledelse

Forår 2023

Styrk din rolle som procesleder og facilitator. På kurset lærer du om interaktionel dynamik, appreciative inquiry, narrativ terapi og andre kompetencer. Du får ny teoretisk viden og en udbygget, praktisk anvendelige værktøjskasse, der gør dig bedre til at arbejde med ledelse af sociale processer.  Læs mere »

Skab kvalitet i den interne kommunikation

Forår 2023

Vil du skabe kvalitet i virksomhedens interne kanaler og bidrage til at udvikle en effektiv og motiverende kommunikationskultur? På kurset får du forskningsbaseret viden og praksisnære værktøjer til at forbedre og udvikle jeres interne kommunikation. Læs mere »

Rådgiverens gennemslagskraft

Forår 2023

Få større gennemslagskraft som rådgiver. Du får en række effektive retoriske værktøjer, ny viden om psykologi, face- og managementteori og inspiration fra garvede rådgivere, som alt sammen styrker dig i din rolle. Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder som kommunikations- og presserådgiver. Læs mere »

Kommunikationsledelse

Forår 2023

Tag lederskab over dit arbejde, og vend frustrationer til handlinger. Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder i kommunikations- og mediebranchen, og som ønsker at blive dygtigere til at arbejde med ledelse af enten projekter eller medarbejdere, men som ikke nødvendigvis har en formel cheftitel. Læs mere »

Kommunikations- og PR-strategi

Forår 2023

Vil du lære at udvikle en kommunikationsstrategi, der reelt kan bruges til at kommunikere bedre og mere slagkraftigt? På kurset lærer du at arbejde professionelt med strategisk kommunikation, og du får en teoretisk og begrebsmæssig forståelse for strategilægning og kommunikationsstrategiske processer. Læs mere »

Kommunikationsplanlægning

Forår 2023

Man kan komme langt med kommunikation, der er strategisk funderet. På kurset lærer du at udnytte kommunikationens potentiale i forhold til at nå organisatoriske mål. Du får viden om analyse, planlægning og konsekvens, og skal selv udvikle en solid og strategisk funderet kommunikationsplan. Læs mere »

Journalistik for kommunikatører

Forår 2023

Vil du være bedre til at vinkle historier? At arbejde korrekt med kilder? Og researche og formidle journalistisk? Lær at tænke og arbejde som en journalist og bliv klædt på til at skrive bedre, hurtigere og mere varieret.  Læs mere »

Indhold på sociale medier

Forår 2023

Lær at udvikle indhold til dine digitale platforme, og skab de arbejdsgange, der skal til for at levere på din indholdsplan. Få succes med indhold, der engagerer og er effektivt, og lær at skrive, så den digitale læser forstår dig. Med andre ord: Opgradér din organisations indhold, så det virker! Læs mere »

Den perfekte videofortælling

Forår 2023

Du lærer at lave veltilrettelagte videofortællinger, der sidder i skabet hver gang. Efter kurset har du teoretisk og praktisk viden om alle de delelementer – idé, manus, optagelse, redigering og publicering – der tilsammen skaber den perfekte fortælling i levende billeder. Læs mere »

Fortæl historien visuelt

Forår 2023

Du kan sikre dine journalistiske historier større opmærksomhed, hvis du også bruger visuelle virkemidler. På kurset lærer du at bruge blandt andet fotos, infografik og video i effektfuldt samspil med verbale budskaber. Kurset indgår i diplomuddannelsen i Visuel Journalistik. Læs mere »