Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole er et uddannelses- og videnscenter for medie- og kommunikationsbranchen, og årligt deltager henved 3500 kursister i kortere eller længere videreuddannelsesforløb på højskolen.

Højskolen kombinerer uddannelse, videreuddannelse og forskning for at sikre i) udvikling af fremtidens medarbejdere, ii) udvikling af de medarbejdere, der er i branchen, og iii) udvikling af de virksomheder og institutioner, der tegner branchen. Det er grundlaget for visionen om at være “et globalt orienteret kraftcenter for medie- og kommunikationssektoren med fokus på talent, livslang læring og innovation”.

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har afdelinger i både København og Aarhus, og højskolen spænder bredt – fra graverjournalistik til reklame, fra sociale medier til trykte biografier og fra strategi til praksis.

Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 479 evalueringer)

Kommende kurser

Kommunikationsledelse

Forår 2024

Tag lederskab over dit arbejde, og vend frustrationer til handlinger. Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder i kommunikations- og mediebranchen, og som ønsker at blive dygtigere til at arbejde med ledelse af enten projekter eller medarbejdere, men som ikke nødvendigvis har en formel cheftitel. Læs mere »

Kommunikations- og PR-strategi

Forår 2024

Vil du lære at udvikle en kommunikationsstrategi, der reelt kan bruges til at kommunikere bedre og mere slagkraftigt? På kurset lærer du at arbejde professionelt med strategisk kommunikation, og du får en teoretisk og begrebsmæssig forståelse for strategilægning og kommunikationsstrategiske processer. Læs mere »

Journalistik for kommunikatører

Forår 2024

Vil du være bedre til at vinkle historier? At arbejde korrekt med kilder? Og researche og formidle journalistisk? Lær at tænke og arbejde som en journalist og bliv klædt på til at skrive bedre, hurtigere og mere varieret.  Læs mere »

Klippekursus – korte videoformater

Forår 2024

Du lærer at klippe video i Adobe Premiere Pro eller Final Cut Pro og bliver fortrolig med kendte, korte videogenrer som case- og explainervideo. Din underviser Casper Joel sørger for, at du efter kurset har fuldstændig styr på klippeteknik og dramaturgi. Læs mere »

Indhold på sociale medier

Forår 2024

Lær at udvikle indhold til dine digitale platforme, og skab de arbejdsgange, der skal til for at levere på din indholdsplan. Få succes med indhold, der engagerer og er effektivt, og lær at skrive, så den digitale læser forstår dig. Med andre ord: Opgradér din organisations indhold, så det virker! Læs mere »

Fortæl historien visuelt

Forår 2024

Du kan sikre dine journalistiske historier større opmærksomhed, hvis du også bruger visuelle virkemidler. På kurset lærer du at bruge blandt andet fotos, infografik og video i effektfuldt samspil med verbale budskaber. Kurset indgår i diplomuddannelsen i Visuel Journalistik. Læs mere »

Dramaturgi: Historier der virker

Forår 2024

Du lærer at holde fremdriften i din tv- eller radiodokumentar og tilrettelægge journalistiske programmer, der forfører og fastholder dine lyttere og seere. Din underviser er Inge Bang Termansen, der har lang erfaring som tv-tilrettelægger, redaktør og programudvikler i DR. Læs mere »

Design en problemløsende kampagne

Forår 2024

Du lærer at udvikle kommunikationskampagner, der har et socialt og adfærdsændrende sigte. Din underviser Dorte Schiøler sørger for, at du efter kurset selv kan tilrettelægge problemløsende kampagner – eller trygt indtage rollen som rådgiver eller samarbejdspartner med et bureau i kampagnearbejdet. Læs mere »

Det ultimative infografik-kursus

Forår 2024

Du kommer rundt om infografikkens mange muligheder på dette forrygende tredageskursus, hvor du lærer at booste dine budskaber visuelt. Gert K. Nielsen lærer dig at tænke som en infografiker fra idé til udførsel, samtidig med at du arbejder hands-on i de bedste grafiske programmer. Læs mere »

Brandingstrategi og kampagner

Forår 2024

Hvordan bygger man et stærkt brand, der står klart og unikt i bevidstheden hos målgruppe og medarbejdere? På kurset lærer du om brandanalyse, udvikling af brandstrategier og positionering. Du får en teoretisk og begrebsmæssig forståelse for image- og brandingprocesser og lærer at eksekvere strategierne.  Læs mere »