Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole er et uddannelses- og videnscenter for medie- og kommunikationsbranchen, og årligt deltager henved 3500 kursister i kortere eller længere videreuddannelsesforløb på højskolen.

Højskolen kombinerer uddannelse, videreuddannelse og forskning for at sikre i) udvikling af fremtidens medarbejdere, ii) udvikling af de medarbejdere, der er i branchen, og iii) udvikling af de virksomheder og institutioner, der tegner branchen. Det er grundlaget for visionen om at være “et globalt orienteret kraftcenter for medie- og kommunikationssektoren med fokus på talent, livslang læring og innovation”.

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har afdelinger i både København og Aarhus, og højskolen spænder bredt – fra graverjournalistik til reklame, fra sociale medier til trykte biografier og fra strategi til praksis.

Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 552 evalueringer)

Kommende kurser

Strategisk kommunikation i praksis

Efterår 2021

Lær at praktisere strategisk kommunikation, og få styr på de basale begreber, teorier og modeller i kommunikationsfaget. På kurset skal du selv udarbejde kommunikationsstrategier og kommunikationsplaner, der kan være forankret i din egen arbejdsplads. Kursets eksamen kan bruges i en diplomuddannelse. Læs mere »

Rådgiverens gennemslagskraft

Efterår 2021

Få større gennemslagskraft som rådgiver. Du får en række effektive retoriske værktøjer, ny viden om psykologi, face- og managementteori og inspiration fra garvede rådgivere, som alt sammen styrker dig i din rolle. Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder som kommunikations- og presserådgiver. Læs mere »

Kommunikationsplanlægning

Efterår 2021

Man kan komme langt med kommunikation, der er strategisk funderet. På kurset lærer du at udnytte kommunikationens potentiale i forhold til at nå organisatoriske mål. Du får viden om analyse, planlægning og konsekvens, og skal selv udvikle en solid og strategisk funderet kommunikationsplan. Læs mere »

Brandingstrategi og kampagner

Efterår 2021

Hvordan bygger man et stærkt brand, der står klart og unikt i bevidstheden hos målgruppe og medarbejdere? På kurset lærer du om brandanalyse, udvikling af brandstrategier og positionering. Du får en teoretisk og begrebsmæssig forståelse for image- og brandingprocesser og lærer at eksekvere strategierne.  Læs mere »

Adfærdskommunikation

Efterår 2021

Kommunikation handler ofte om at påvirke adfærd. Men alt for tit har vi som afsendere fokus på vores eget budskab og alt det, vi vil modtageren. Adfærdskommunikation og nudging handler om at vende spillepladen og tage udgangspunkt i modtagerne og i hvad du faktisk vil have dem til gøre. På dette kursus lærer du at udvikle indhold, der spiller bedre sammen med vores alle sammens biologiske og naturlige forudsætninger. Resultatet er nemlig lig med kommunikation, som øger sandsynligheden for handling. Kurset giver 5 ECTS-point. Læs mere »

Typografi

Efterår 2021

Lær at forstå og bruge typografi i design- og kommunikationsprocesen: Skrifttyper, designprodukter, læsbarhed og samspillet med andre visuelle elementer.  Læs mere »

Podcast for professionelle

Efterår 2021

Forstå mekanismerne bag den gode podcast, og lær opskriften på, hvordan du udvikler en idé til et stærkt koncept og en professionel produktion. To af Danmarks dygtigste podcast-folk, Dorte Palle og Tor Arnbjørn, står for undervisningen. Læs mere »

Det ultimative infografik-kursus

Efterår 2021

Du kommer rundt om infografikkens mange muligheder på dette forrygende tredageskursus, hvor du lærer at booste dine budskaber. Din underviser Gert K. Nielsen lærer dig at arbejde i forskellige grafiske programmer – og du lærer at tænke infografisk i både idégenerering, udførsel og finesse. Læs mere »

Nyhedsbreve – få flere loyale læsere

Efterår 2021

Alfa og omega for dit nyhedsbrevs succes er, at du leverer relevant stof på den rigtige måde til den rigtige målgruppe. På kurset lærer underviser Peter From Jacobsen dig, hvordan du gør dit nyhedsbrev så fængende, interessant og nyttigt, at det bliver åbnet og læst – hver gang, du sender ud. Læs mere »

Kreativ kommunikation. Få inspiration og redskaber

Efterår 2021

Du lærer at bruge kreative idéudviklingsteknikker fra reklamebranchen i dit daglige kommunikationsarbejde. Din underviser Joachim Rosenstand giver dig inspiration og metoder til at gøre din kommunikation mere humoristisk, bemærkelsesværdig, provokerende, emotionel og deleværdig. Læs mere »