Brandingstrategi og kampagner

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2300 København S
Dage:
5 dage
Pris:
22.950 kr. | PU-støtte: 6.500 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 477 evalueringer)
Forår 2024

Du får en teoretisk og begrebsmæssig forståelse for image- og brandingprocesser og lærer at omsætte din viden til praktisk, brandunderstøttende kommunikationsarbejde. Efter kurset kan du selv lægge strategier og træffe brandstrategiske beslutninger.

 

Et stærkt brand klinger slagkraftigt og troværdigt i bevidstheden hos din målgruppe og blandt dine kollegaer og medarbejdere.

Men hvordan bygger du et stærkt brand, og hvordan sikrer du, at der er overensstemmelse mellem din organisations ord og handlinger? Hvilke overvejelser skal du gøre dig, når du lægger dig fast på en brandposition og -strategi?

Og hvordan sikrer du, at dine medarbejdere (de er grundstenen i en succesfuld brandingproces) tager ejerskab og bliver ambassadører for den brandkampagne, du har arbejdet hårdt og betalt dyrt for at søsætte?

De spørgsmål får du svar på i løbet af det her 5-dages kursus om branding og kampagnestrategier.

Derfor skal du tage kurset
På kurset får du en bred teoretisk og begrebsmæssig forståelse for image- og brandingprocesser og lærer at arbejde med brandanalyse, udvikling af brandstrategier og positionering.

Derudover lærer du at omsætte teorierne til praktisk, brandunderstøttende kommunikationsarbejde.

Efter kurset kan du lave brandanalyser og lægge strategier, der gør dig i stand til at

  • træffe brandstrategiske til- og fravalg
  • sparre med og rådgive ledelsen om dine prioriteringer
  • forholde dig kritisk til forslag fra fx marketingafdelingen og eksterne bureauer.

Det lærer du på kurset
Du lærer at forstå dit brandingarbejdes relevans, rolle og udfordringer i forhold til forretningsudvikling, corporate identity, innovation og CSR. Derudover lærer du at

  • arbejde med brandingstrategier og -processer, positionering og scenarievalg. Herunder også om brandhierarkier og -arkitektur, designprocesser samt værdidifferentialer
  • udvikle, tilrettelægge og arbejde strategisk og stakeholderorienteret med forskellige typer af kampagner, herunder bl.a. netværkskampagner
  • forstå, hvad organisationskultur, identitet og interne kampagner betyder for både forankring af brandet og implementering af forandringer af brandet
  • bruge storytelling, kreativitet og involvering i brandingarbejdet.

Kurset er for dig
Kurset er særligt udviklet til dig, der vil dygtiggøre dig i at arbejde inden for branding og udvikling af strategiske kampagner.

Du arbejder eksempelvis som kommunikatør, intern rådgiver, leder eller mellemleder.

Sådan foregår undervisningen
Undervisningen veksler mellem oplæg, diskussioner i små grupper eller i plenum og gruppeøvelser.

Der er desuden to onlineseminarer med individuelle opgaver.

I løbet af kurset arbejder du med dit eget brandingprojekt – enten fra din arbejdsplads eller efter eget valg. Projektet danner grundlag for din eksamensopgave.

Eksamen
Kurset afsluttes med aflevering af en skriftlig eksamensopgave, som bliver bedømt efter 7-trinsskalaen med ekstern censur.

Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, og du får serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Du skal regne med en udgift på op til 1.000 kr. for faglitteratur til kurset.

Niveau og omfang
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau og vægter 10 ECTS

Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud. Læs mere om regler for framelding.

Er du ikke berettiget til støtte fra Pressens Uddannelsesfond?
Tilmeld dig kurset på Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles hjemmeside

Undervisere

Jesper Højberg

Mag.art. Adjungeret professor på CBS og bestyrelsesformand i Kforum, Advice A/S og Groupcare.

Mie Femø Nielsen

Ph.d. og cand.mag. Professor på Københavns Universitet. Rådgiver i strategisk kommunikation.

Ann Merrit Rikke Nielsen

Ann Merrit Rikke Nielsen er Ph.d.-stipendiat på Københavns Universitet og cand.mag. i dansk og historie. Ann Merrit Nielsen har arbejdet med strategianalyse og rådgivning på bl.a. NEXTWORK A/S og underviser desuden i strategisk kommunikation og diskursanalyse på Københavns Universitet.

Ann Merrit Nielsen har også udført diverse kommunikationsopgaver i egen kommunikationsvirksomhed Merrit Consulting. Arbejder til dagligt med bl.a. sprog og magt, med tillid i professionel kommunikation og med kommunikationsmåling. Ann Merrit Nielsen er medlem af forskningscenteret Centre for Interaction Research and Communication Design (CIRCD).

Mere om dette kursus