Presse- og kommunikationsmedarbejder

Design en problemløsende kampagne

Du lærer at udvikle kommunikationskampagner, der har et socialt og adfærdsændrende sigte. Din underviser Dorte Schiøler sørger for, at du efter kurset selv kan tilrettelægge problemløsende kampagner – eller trygt indtage rollen som rådgiver eller samarbejdspartner med et bureau i kampagnearbejdet. Læs mere »

Det ultimative infografik-kursus

Du kommer rundt om infografikkens mange muligheder på dette forrygende tredageskursus, hvor du lærer at booste dine budskaber visuelt. Gert K. Nielsen lærer dig at tænke som en infografiker fra idé til udførsel, samtidig med at du arbejder hands-on i de bedste grafiske programmer. Læs mere »

Det ultimative SoMe-kursus

Du kommer 360 grader rundt om de vigtigste digitale kommunikationsplatforme sammen med SoMe-eksperten Camilla Stemann. På kurset lærer du at versionere dit indhold efter kanal og målgruppe, så du får loyale, interesserede og engagerede brugere. Læs mere »

Forandringskommunikation

God kommunikation fra ledelsen er guld værd under organisationsforandringer i forhold til de involverede og implementeringen. På kurset får du viden om de ledelsesmæssige, strategiske og organisationspsykologiske aspekter og især værktøjer til at kommunikere hensigtsmæssigt i forandringsprocessen. Læs mere »

Kommunikationsplanlægning

Man kan komme langt med kommunikation, der er strategisk funderet. På kurset lærer du at udnytte kommunikationens potentiale i forhold til at nå organisatoriske mål. Du får viden om analyse, planlægning og konsekvens, og skal selv udvikle en solid og strategisk funderet kommunikationsplan. Læs mere »

Adfærdskommunikation

Kommunikation handler ofte om at påvirke adfærd. Men kampen om opmærksomhed er hård, og man kan nemt komme til at forveksle likes med succes. Læs mere »

Krisekommunikation

På dette kursus ser vi på de typiske former for kriser og deres stadier og på, hvordan vi i praksis kan håndtere kommunikationen, både internt og eksternt i en krisesituation. Du lærer at forstå, hvorfor kriser opstår, hvordan de kan udvikle sig, og hvordan du kan udvikle et kriseberedskab i din egen organisation. Læs mere »

Indhold på sociale medier

Lær at udvikle indhold til dine digitale platforme, og skab de arbejdsgange, der skal til for at levere på din indholdsplan. Få succes med indhold, der engagerer og er effektivt, og lær at skrive, så den digitale læser forstår dig. Med andre ord: Opgradér din organisations indhold, så det virker! Læs mere »

Brandingstrategi og kampagner

Hvordan bygger man et stærkt brand, der står klart og unikt i bevidstheden hos målgruppe og medarbejdere? På kurset lærer du om brandanalyse, udvikling af brandstrategier og positionering. Du får en teoretisk og begrebsmæssig forståelse for image- og brandingprocesser og lærer at eksekvere strategierne.  Læs mere »