Presse- og kommunikationsmedarbejder

Kommunikationsledelse

Tag lederskab over dit arbejde, og vend frustrationer til handlinger. Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder i kommunikations- og mediebranchen, og som ønsker at blive dygtigere til at arbejde med ledelse af enten projekter eller medarbejdere, men som ikke nødvendigvis har en formel cheftitel. Læs mere »

Storytelling: Find dine øjeblikke

Du lærer at finde de store øjeblikke i de små historier. Din underviser Torben Schou giver dig inspiration og redskaber til at fortælle gribende historier, der skiller sig ud fra alle de andre. Vær klar på et kursus med masser af eksempler og øvelser – og ikke et eneste PowerPoint-slide. Læs mere »

Skriv debatindlæg med gennemslagskraft

Du lærer at sætte din sag på dagsordenen ved at udvikle slagkraftige synspunkter og formulere skarpe indlæg, der har potentiale til at komme i medierne. Du bliver undervist af Roger Buch og Anders Heide. Efter kurset har du dit eget dagsordensættende debatindlæg – og opskriften på at skrive flere. Læs mere »

Kameraet op af lommen – bliv god til mobilfoto

Som journalist eller kommunikatør skal du ofte være selvforsynende med billeder – og så griber du efter mobilkameraet i lommen. Fotojournalist Jesper Voldgaard lærer dig, hvordan du gør dine mobilbilleder (meget) bedre, så du kan bruge dem professionelt i trykte medier og på digitale platforme. Læs mere »

Infografik crash course

Du lærer at producere effektiv infografik, der forstærker dine budskaber. Efter kurset har du nemt ved at kommunikere kompleks viden, som dine læsere kan afkode. Din underviser Gert K. Nielsen hjælper dig godt i gang med at lave infografik til dit produktark, nyhedsbrev eller SoMe-opslag. Læs mere »

Nyhedsbreve – få flere loyale læsere

Alfa og omega for dit nyhedsbrevs succes er, at du leverer relevant stof på den rigtige måde til den rigtige målgruppe. På kurset lærer din underviser Peter From Jacobsen dig, hvordan du gør dit nyhedsbrev så fængende, interessant og nyttigt, at det bliver åbnet og læst – hver gang, du sender ud. Læs mere »

Netværk for videokommunikatører

Du bliver en del af et fagligt netværk for videokommunikatører. 4 gange årligt bliver du inviteret til netværksarrangementer på DMJX i Aarhus, hvor du sammen med ligesindede kollegaer får værdifuld inspiration og sparring fra dygtige branchefolk til at producere kreative og relevante videohistorier. Læs mere »

New York – nye medier og metoder

Du besøger de amerikanske medier, som gør det bedst, først og med mest mod. Dine undervisere Peter From Jacobsen og Xavier Aaronson sørger for, at du får de nyeste trends og erfaringer med hjem, som kan inspirere dig i dit arbejde på redaktionen. Læs mere »

Design en problemløsende kampagne

Du lærer at udvikle kommunikationskampagner, der har et socialt og adfærdsændrende sigte. Din underviser Dorte Schiøler sørger for, at du efter kurset selv kan tilrettelægge problemløsende kampagner – eller trygt indtage rollen som rådgiver eller samarbejdspartner med et bureau i kampagnearbejdet. Læs mere »

Det ultimative infografik-kursus

Du kommer rundt om infografikkens mange muligheder på dette forrygende tredageskursus, hvor du lærer at booste dine budskaber visuelt. Gert K. Nielsen lærer dig at tænke som en infografiker fra idé til udførsel, samtidig med at du arbejder hands-on i de bedste grafiske programmer. Læs mere »