Web-redaktør

Datajournalistik – analyse, scraping og efterforskning

Lær at finde solohistorier på dit stofområde ved at indsamle og analysere datamateriale. Fokus vil udover databehandling, være på research, hvor vi fokuserer på verifikation af kilder og at finde den data, der i forvejen er tilgængelig på nettet. Desuden arbejde med osint (open source intelligen). Læs mere »

Klimajournalistik

Få redskaber og indsigt til at udvikle dine klimahistorier. Målet er at give dig viden og værktøjer til at formidle de mange og forskellige dagsordner, som klimaet i dag spænder over. Alt sammen for at skabe klar kommunikation og bud på, hvordan man går fra klimaholdning til klimahandling. Læs mere »

Jagten på fortælleren

Vi har skabt en helt ny tænkning omkring journalistiske fortællere udmøntet i en fortællermodel og en række forskellige fortællerarketyper, og på dette enkeltfag lærer vi dig at arbejde mere bevidst og strategisk med fortællerrollen og forstå dens betydning. Læs mere »

Workshop: Få magten over ChatGPT og andre værktøjer

ChatGPT og andre lettilgængelige AI-værktøjer forandrer dit arbejdsliv, og det er nu, du skal køre dine første kilometre. Jan Birkemose fra Medietrends leder en intens, sjov og lærerig 2-dages workshop, hvor du bliver trænet og inspireret til at bruge ChatGPT til alle dine arbejdsopgaver. Læs mere »

Infografik crash course

Du lærer at producere effektiv infografik, der forstærker dine budskaber. Efter kurset har du nemt ved at kommunikere kompleks viden, som dine læsere kan afkode. Din underviser Gert K. Nielsen hjælper dig godt i gang med at lave infografik til dit produktark, nyhedsbrev eller SoMe-opslag. Læs mere »

Video i virksomheds kommunikation

Vil du skabe værdi for virksomheden med video, skal den hænge sammen med den overordnede kommunikations- og forretningsstrategi. Det lærer du på kurset, der giver dig lige dele strategisk viden og praktiske værktøjer.  Læs mere »

Indhold til sociale medier

Lær at udvikle indhold til dine digitale platforme, og skab de arbejdsgange, der skal til for at levere på din indholdsplan. Få succes med indhold, der engagerer og er effektivt, og lær at skrive, så den digitale læser forstår dig. Med andre ord: Opgradér din organisations indhold, så det virker! Læs mere »

Professionel profil i sociale medier

Hvordan kommunikerer organisationen igennem sine medarbejdere på sociale medier? Hvem profilerer I jer overfor, når medarbejderne har ordet? Og hvordan sikrer du, at den profilering er i overensstemmelse med jeres brand? Læs mere »