Viden & samfund

AI i journalistik – maj 23

Vi dykker ned i de mange måder, hvorpå kunstig intelligens (AI) kan og vil omforme journalistikken. Kurset vil både udvide din forståelse af, hvad der er muligt i journalistikken og sætte dig i stand til at udnytte disse værktøjer i dit eget arbejde. Det bliver top-aktuelt og super-relevant. Læs mere »

Klimajournalistik

Klima er ikke blot et emne enkelte fagjournalister skal dække, men et gennemgående og grundlæggende tema alle journalister må forholde sig til og arbejde med fremover. Læs mere »

Blasfemi og ytring: Hvor går grænsen?

Vi undersøger Frankrigs tradition for blasfemi og grov satire i relation til dansk lov om koranafbrænding. Danske og franske eksperter fortæller om satiretraditionen, terrortruslen pga. den, og om man skal justere love om blasfemi og ytringsfrihed i en tid med global SoMe og trolde-påvirkning. Læs mere »

Videnskabsformidling

På kurset kommer du bagom videnskabsjournalisternes arbejdsmetoder og prioriteringer. Du får redskaber, ressourcer og refleksionsrum – og lærer at finde de gode forskningshistorier, formidle det komplicerede i et let forståeligt sprog og vinkle videnskabelige resultater journalistisk skarpt. Læs mere »

Sæt dagsordenen

Du lærer at sætte din sag på dagsordenen ved at udvikle originale synspunkter og formulere skarpe indlæg, der har potentiale til at komme i medierne. Du bliver undervist af Roger Buch og Anders Heide. Efter kurset har du dit eget dagsordensættende debatindlæg – og opskriften på at skrive flere. Læs mere »

Spin og professionel politisk kommunikation

Vil du kunne sætte en stærk dagsorden i medierne og navigere i politiske diskurser? Eller udtænke unikke kommunikationsstrategier og rådgive om public affairs? Det lærer du på kurset her, hvor du får viden og værktøjer til at arbejde professionelt med politisk kommunikation og analysere spin. Læs mere »

Samfundsansvar og strategisk CSR-kommunikation

Du lærer at se og forstå CSR og samfundsansvar i sammenhæng med din organisations forretnings- og kommunikationsstrategi. Efter kurset kan du selv udvikle eller tilpasse en CSR-strategi og lægge en plan for, hvordan du kommunikerer strategien internt og eksternt. Læs mere »

Design en problemløsende kampagne

Du lærer at udvikle kommunikationskampagner, der har et socialt og adfærdsændrende sigte. Din underviser Dorte Schiøler sørger for, at du efter kurset selv kan tilrettelægge problemløsende kampagner – eller trygt indtage rollen som rådgiver eller samarbejdspartner med et bureau i kampagnearbejdet. Læs mere »

Bag Christiansborgs tykke mure

Få indblik i magten på Christiansborg og den aktuelle politiske debat. Du kommer med bagom dansk politik og økonomi og møder ministre, partiledere og embedsmænd. Underviser Thomas Larsen har en enestående adgang til Christiansborg og en stor viden om de historiske og aktuelle linjer i dansk politik. Læs mere »

Bæredygtighedskommunikation uden greenwashing

Du får strategiske og praktiske kommunikationsværktøjer, der styrker din organisations bæredygtige profil. Du bliver undervist af Mette Gert og Line Schmeltz, der begge forsker og arbejder i krydsfeltet mellem kommunikation, forretning og samfundsansvar. Læs mere »