Digitale medier

Canva – skab grafik og video med blikfang

Med et kursus i Canva lærer du at lave flot og kreativ grafik til sociale medier, plakater, visitkort og brochurer m.m. - alt det, som du og din virksomhed typisk behøver. Programmet er nemt og intuitivt at bruge, så du behøver ikke at have en grafiker i maven for at skabe flotte resultater. Læs mere »

Datajournalistik – analyse, scraping og efterforskning

Lær at finde solohistorier på dit stofområde ved at indsamle og analysere datamateriale. Fokus vil udover databehandling, være på research, hvor vi fokuserer på verifikation af kilder og at finde den data, der i forvejen er tilgængelig på nettet. Desuden arbejde med osint (open source intelligen). Læs mere »

Den digitale journalist

AI, hacking, bruger-involvering, kommentarspor, algoritmer, metaverse og sociale medier. Kurset giver dig indsigt i den teknologiske og digitale udvikling, som fylder mere og mere i journalisters hverdag, både som værktøj og som stofområde. Kurset er – selvfølgelig – digitalt. Læs mere »

Workshop: Få magten over ChatGPT og andre værktøjer

ChatGPT og andre lettilgængelige AI-værktøjer forandrer dit arbejdsliv, og det er nu, du skal køre dine første kilometre. Jan Birkemose fra Medietrends leder en intens, sjov og lærerig 2-dages workshop, hvor du bliver trænet og inspireret til at bruge ChatGPT til alle dine arbejdsopgaver. Læs mere »

Infografik crash course

Du lærer at producere effektiv infografik, der forstærker dine budskaber. Efter kurset har du nemt ved at kommunikere kompleks viden, som dine læsere kan afkode. Din underviser Gert K. Nielsen hjælper dig godt i gang med at lave infografik til dit produktark, nyhedsbrev eller SoMe-opslag. Læs mere »

Generativ AI: Introkursus med Marcel Mirzaei-Fard

Du får et crash course i maskinlæringsplatformene ChatGPT og Dall·E. Din underviser Marcel Mirzaei-Fard fra DR's podcast 'Prompt' sørger for, at du efter kurset forstår, hvordan du aktivt kan bruge programmerne i dit job som journalist eller kommunikatør. Læs mere »

Video i virksomheds kommunikation

Vil du skabe værdi for virksomheden med video, skal den hænge sammen med den overordnede kommunikations- og forretningsstrategi. Det lærer du på kurset, der giver dig lige dele strategisk viden og praktiske værktøjer.  Læs mere »