Digitale medier

Storytelling: Find dine øjeblikke

Du lærer at finde de store øjeblikke i de små historier. Underviser Torben Schou giver dig inspiration og redskaber til at fortælle gribende historier, der skiller sig ud fra alle de andre. Vær klar på et kursus med masser af eksempler og øvelser – og ikke et eneste PowerPoint-slide. Læs mere »

Lav bedre mobilvideo

Du lærer at producere korte videoer med og til mobilen med grundlæggende journalistiske principper for god storytelling. Dine undervisere lærer dig at rykke hurtigt fra ide, optagelse og redigering til publicering på sociale medier. Læs mere »

Coded Design

Du lærer at bruge kode i dit grafiske arbejde, så du fx på et splitsekund kan lave tidskrævende variationer af dine designelementer. Dine undervisere Stig Møller Hansen og Karsten Vestergaard sørger også for, at du lærer at bruge kode til at gøre nye, æstetiske opdagelser i dit grafiske arbejde. Læs mere »

Lav visuelt indhold til sociale medier

Du vil gerne lave indhold, der bliver set, delt, liket og kommenteret på sociale medier. Det kan dine SoMe-savvy undervisere Tine Pia Jensen og Emma Milner lære dig. De giver dig formidlingsgreb, så du kan producere visuelt, kreativt og populært content til dine sociale platforme. Læs mere »

Podcast A til Z – sådan kommer du i gang

Du lærer at udvikle koncepter, optage, redigere og publicere. Kort sagt alt hvad du har brug for, når du vil lave din egen podcast. Din underviser er radioproducent Susanna Sommer. Hun giver dig de bedste forudsætninger for at sætte lyd på alt det, du har på hjerte. Læs mere »

Infografik crash course

Du lærer at producere effektiv infografik, der forstærker dine budskaber. Efter kurset har du nemt ved at kommunikere kompleks viden, som dine læsere kan afkode. Din underviser Gert K. Nielsen hjælper dig godt i gang med at lave infografik til dit produktark, nyhedsbrev eller SoMe-opslag. Læs mere »

Sådan læser vi på print, web og mobil

Lær, hvordan dine brugere agerer, så du kan træffe sikre og klare valg i dit journalistiske arbejde. På dette kursus samler vi den centrale viden om, hvordan vi læser på de forskellige medieplatforme, så du får en sikker fornemmelse for, hvordan mediebrugerne agerer. Læs mere »

Indhold på sociale medier

Lær at udvikle indhold til dine digitale platforme, og skab de arbejdsgange, der skal til for at levere på din indholdsplan. Få succes med indhold, der engagerer og er effektivt, og lær at skrive, så den digitale læser forstår dig. Med andre ord: Opgradér din organisations indhold, så det virker! Læs mere »

I samspil med brugerne

Nyheder og information skabes, udvikles og spredes i stigende grad i samspil med brugerne. På kurset lærer du at begå dig i mediernes nye økosystem. Du vil få viden og metoder til at træffe de rigtige valg, når det gælder dialogbaseret kommunikation på sociale medier.  Læs mere »

AI for journalister

AI kan blive journalistens nye bedste ven. Du får din egen AI-værktøjskasse til en række daglige opgaver og en hands-on-forståelse for data, automatisering og algoritmer, så du kan samarbejde med udviklere. Bliv AI-afmystificeret, og lær hvad teknologien kan gøre for dig som journalist. Læs mere »