Stå stærkere som redaktør

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2300 København S
Dage:
2 dage
Pris:
6.000 kr. + moms | PU-støtte: 1.800 kr.
Forår 2024

Styrk din redaktionelle prioritering og bliv (endnu) bedre til at navigere i farvandet af strategiske hensyn, medietendenser og journalistiske ambitioner.

Du er redaktør eller indholdsansvarlig på et nichemedie, et nyhedsbrev, et fagblad eller et organisationssite. Du kender sikkert din målgruppe godt og arbejder dagligt i krydsfeltet mellem redaktionelle dagsordener og baglandets forventninger.

Nu vil du gerne have inspiration og gode idéer til at forløse historierne endnu bedre på tværs af kanaler. Med skarpe vinkler, stærke illustrationer og velvalgte formater.

Kom på kursus hos Creative ZOO og få en faglig vitaminindsprøjtning. Vi kigger på indhold, der løfter sig over strømmen. Vi deler viden. Vi kigger indad – og ud i verden.

På to kursusdage ser vi på gode eksempler fra hverdagen og på tendenser fra mediebranchen, der er værd at følge. Konkret zoomer vi ind på:

  • Historier, der rammer nichemediet spot on
  • Historier, der udfolder sig klogt på tværs af kanaler
  • Historier, hvor indhold og design går op i en højere enhed

Hver kursusgang veksler mellem inspiration, eksempler, refleksioner og tips og tricks fra værktøjskassen. Hos Creative ZOO rådgiver vi nemlig dagligt organisationer og virksomheder i indhold og design til deres egne medier.

Det er målet med kurset, at du går hjem med fornyet energi og gode idéer, som nemt kan implementeres i hverdagen på redaktionen.

Det siger tidligere kursister:

“Det bedste ved kurset var at få værktøjer til at arbejde med formatering af indhold. Det er værdifuldt, når man skal genoverveje eksisterende formater i sine kanaler.”

“Jeg synes, at der var god balance mellem inspiration, metoder og refleksioner. Det var tydeligt, at underviseren var god til at veksle mellem flere abstraktionsniveauer. Og hun havde erfaringen til at skabe troværdighed omkring det.”

Undervisere

Mille Bækkel Madsen

Mille er seniorrådgiver hos Creative ZOO og tidligere redaktør. Gennem de seneste 15 år har hun produceret digitale medier, magasiner, tv, radio og aviser, og hun har udviklet over 20 mediekoncepter for udgivere af nichemedier. Mille er journalistuddannet og har bl.a. arbejdet i Danmarks Radio og på Politiken. Hun har indgående kendskab til hverdagen på redaktionerne og de udfordringer, man som moderne ’indholdsdirigent’ sidder med – også når man udgiver medier som organisation eller privat virksomhed, hvor der er mange strategiske og forretningsmæssige hensyn.

Mere om dette kursus