Stå stærkere som redaktør

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2300 København S
ME plus:
ME
Dage:
2 dage
Pris:
7.500 kr. + moms | PU-støtte: 1.800 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 3 evalueringer)
Efterår 2024

Styrk din redaktionelle prioritering og bliv (endnu) bedre til at navigere mellem strategiske hensyn, journalistiske ambitioner og aktuelle medietendenser.

Du er redaktør eller indholdsansvarlig på et nichemedie, et nyhedsbrev, et fagblad eller et organisationssite. Du kender sikkert din målgruppe godt og arbejder dagligt i krydsfeltet mellem redaktionelle dagsordener og baglandets forventninger.

Nu vil du gerne have inspiration og gode idéer til at forløse historierne endnu bedre – både enkeltvis og på tværs af kanaler. Med skarpe vinkler, stærke illustrationer og velvalgte formater. Du vil også gerne reflektere over din rolle og dit ansvar på redaktionen, når vi tager aktuelle ‘redaktørudfordringer’ op.

Kom på kursus hos Creative ZOO og få en faglig vitaminindsprøjtning. Vi kigger på indhold, der løfter sig over strømmen. Vi deler viden. Vi kigger indad – og ud i verden.

På to kursusdage ser vi på gode eksempler fra hverdagen og på tendenser fra mediebranchen, der er værd at følge. Konkret zoomer vi ind på:

  • Historier, der rammer nichemediet spot on
  • Historier, der udfolder sig klogt på tværs af kanaler
  • Historier, hvor indhold og design går op i en højere enhed

Hver kursusgang veksler mellem inspiration, eksempler, refleksioner og tips og tricks fra værktøjskassen. Hos Creative ZOO rådgiver vi nemlig dagligt organisationer og virksomheder i indhold og design til deres egne medier.

Det er målet med kurset, at du går hjem med fornyet energi og gode idéer, som nemt kan implementeres i hverdagen på redaktionen.

Det siger tidligere kursister:

“Det bedste ved kurset var at få værktøjer til at arbejde med formatering af indhold. Det er værdifuldt, når man skal genoverveje eksisterende formater i sine kanaler.”

“Jeg synes, at der var god balance mellem inspiration, metoder og refleksioner. Det var tydeligt, at underviseren var god til at veksle mellem flere abstraktionsniveauer. Og hun havde erfaringen til at skabe troværdighed omkring det.”

”Jeg fik håndgribelige metoder til at opnå større overblik/indblik i egne kanaler, formater og indhold.”

…..

Om underviseren:

MILLE BÆKKEL MADSEN har dyb erfaring som rådgiver og sparringspartner for redaktører og medieansvarlige. Hun udvikler strategier for kanalmix, forbinder brands med fortællinger og omsætter medietendenser til operationelle koncepter for udgiverne. Som konsulent på forskellige bureauer har hun haft kunder som: Dansk Erhverv, HK, Fagbladet Folkeskolen, Skolelederforeningen, Teknisk Landsforbund, Nordea, Sydbank, DGI og DSB.

Gæsteunderviser:

MARIANNE BAHL deltager på den ene kursusgang som gæsteunderviser, hvor hun præsenterer nye cases og tendenser inden for redaktionelt design. Marianne er visuel strateg og creative director med en fortid som designchef på Dagbladet Børsen og ALT for Damerne. Hun er desuden forkvinde i juryen for Danske Mediers Design- og Innovationspriser samt bestyrelsesmedlem i Society for News Design.

 

Undervisere

Mille Bækkel Madsen

Mille er seniorrådgiver hos Creative ZOO. Hun har både produceret digitale medier, tv og radio og været indholdsansvarlig på magasiner og aviser. Som konsulent har hun udviklet over 20 mediekoncepter for udgivere af nichemedier. Mille er journalistuddannet og har tidligere arbejdet i DR og på Politiken.

Hun har indgående kendskab til hverdagen på en redaktion og de udfordringer, man som moderne ’indholdsdirigent’ sidder med – også når man udgiver medier som organisation eller privat virksomhed, hvor der er mange strategiske og forretningsmæssige hensyn.