Sådan får du succes som (ny) medieleder

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2100 København Ø
ME plus:
ME
Dage:
2 dage
Pris:
8.275 kr. + moms | PU-støtte: 2.600 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 7 evalueringer)
Forår 2024

Medieverdenen oplever i disse år forandring på forandring. Økonomien er presset. Kunstig intelligens skubber til faget. Brugerne er kyniske i deres udvælgelse af medier – og går gerne om bord i nye, der stjæler deres tid. 

Midt i det hele står mellemlederen, der ofte føler sig fanget i en krydsild mellem topledelsen og medarbejdere – og som skal lære at begå sig i organisationen på en ny måde. 

Topledelsen har set potentialet, har sat forventningerne højt og har lagt en bunke opgaver på bordet, som måske er kommet bag på dig. Medarbejderne har måske set en kollega blive forfremmet, som pludselig står og fortæller, hvad de skal gøre….

Mellemlederen skal være med til at vise en vej i en foranderlig tid, få fagligheden hos tidligere kolleger til at blomstre, have et køligt overblik og over for topledelsen navigere mellem forventninger og barske realiteter.

På dette kursus bliver du mere bevidst om dine mange roller som mellemleder, du får redskaber, som giver dig bedre forudsætninger for at lykkes i en medieorganisation – eller på et medie i en faglig organisation – og du får konkrete værktøjer, der bidrager til at du (og dit team) får bedre forudsætninger for at lykkes.

Gennem oplæg fra erfarne profiler, konkrete værktøjer og debat bliver du bedre klædt bedre på til rollen som mellemleder. 

Kurset henvender sig til nyudnævnte ledere og mellemledere  med op til tre års erfaring. Eller dem der gerne vil være det. 

Kursets første del er bygget op i 5 moduler med oplæg, metoder og værktøjer:

 

  • Indsigt og debat: Mellemlederens mange roller
  • Oplæg: Sådan begår du dig i en organisation
  • Værktøjer: Bliv bedre til at organiserer og planlægge indhold
  • Oplæg og debat: Sådan leder du journalister
  • Oplæg: Du er blevet mellemleder – velkommen i krydsilden

Kursets anden del består af to timers coaching, hvor vi tager afsæt i din virkelighed. Det kan f.eks. handle om:

  • Ledelse af medarbejdere
  • Forventningsafstemning med ledelse
  • Hvordan får du tid til at udvikle, mens du er i drift?
  • Hvordan kan du trives endnu bedre som mellemleder?

 

Bag kurset står Willmore, der hjælper mediehuse og organisationer med at drive og udvikle nye og eksisterende medier. 

Uffe Jørgensen Odde

Uffe Jørgensen Odde var i 10 år hos B.T., hvor han de sidste år var redaktionschef. Derefter blev han chefredaktør for Markedsføring. Siden september 2022 har han været chefkonsulent og partner hos Willmore, hvor han driver medieprojekter, udvikler produkter, rådgiver om medieudvikling og producerer indhold.

Lasse Charley Pedersen

Han er tidligere redaktør hos DR og Ekstra Bladet. Han er medejer og partner hos Willmore, hvor han rådgiver en række danske medier og organisationer om strategi, brugerforståelse og formatudvikling

Mere om dette kursus