Effektmåling og annoncering på sociale medier

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2400 København NV
Dage:
4 dage
Pris:
14.550 kr. | PU-støtte: 3.600 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 615 evalueringer)
Forår 2023

Lær at annoncere samt måle og forstå værdien af din indsats på sociale medier

Selvfølgelig er din virksomhed på sociale medier, men opnår I noget med det? Og hvad er det egentligt, I vil opnå?

Ingen succes uden måling

Alle, der arbejder målrettet med sociale medier, har behov for at vide, om indsatsen er på rette spor, og om den i sidste ende opfylder de erklærede mål.

For I har vel opstillet mål for jeres indsats på sociale medier?

Konkrete redskaber til styring

På dette kursus lærer du at designe en effektmålingsplan, som du efterfølgende kan tage med hjem i din virksomhed og implementere.

Du lærer at opstille konkrete succeskriterier og “Key Performance Indicators” som du løbende kan følge op på og korrigere indsatsen efter. Du lærer også at forstå betydningen af et ”like” og andre bløde KPI’er, så du bedre kan vurdere værdien bag indsatsen.

Du lærer samtidigt også at opstille et annonceringskoncept, så du kan målrette din indsats og dykke et spadestik dybere i målingen på din indsats. Du lærer rent praktisk at annoncere på sociale medier som Facebook, Instagram og LinkedIn, og hvordan din indsats her er bedst brugt. Dvs. du får nogle simple strategier, som sørger for, at annonceringen bliver en hjælp, og ikke en tidsrøver, til at opnå de ønskede resultater.

Du lærer at bruge dit gode indhold, få det ud til den rette målgruppe og skabe resultater – også med en lille indsats, da du typisk har mange andre opgaver på en arbejdsdag.

Du får både et overblik over metoder og principper. Og du får mulighed for at dykke ned i maskinrummet på de forskellige tjenester.

På kurset lærer du at:

  • Arbejde med og anvende Avinash Kaushik’s (Google) “Digital Marketing and Measurement Model”.
  • At forstå betydningen af indsatsen og dataen bag.
  • Anvende metoder og redskaber til automatiseret og systematisk annoncering på Facebook, Instagram og LinkedIn, herunder at bruge Facebooks og LinkedIns annoncesystem i praksis
  • At lave en effektmålingsrapport, som du kan bruge til at udvikle din indsats på sociale medier.

Underviser:

Lykke Borreskov er stifter og direktør af Borreskov Kommunikation, som har formålet at hjælpe kunderne med at skabe målbar værdi på sociale medier. Lykke har et særligt fokus på og forkærlighed for strategi, annoncering og effektmåling, da hun mener, at disse tre ting går hånd i hånd for at opnå succes.

Gæsteundervisere:

Aske Kammer, ph.d., er docent i medieinnovation på DMJX, hvor han også er leder af Center for Medier og Innovation. Han har en fortid på bl.a. IT-Universitetet og forsker i krydsfeltet mellem medier, forretning og teknologi og underviser i medieudvikling og -innovation.

David Lorentzen har siden 2012 rådgivet og undervist i Facebooks annoncesystems muligheder – og begrænsninger. Hans fokus er på praktisk orienterede, nemt implementerbare strategier og arbejdsgange, som hjælper dig til at få arbejdet gjort, så du kan bruge tiden på noget, der er meget mere vigtigt (og sjovere) end bøvlet teknik: Indhold!

Nicklas Studsgaard Nielsen er Social Media Koordinator hos Borreskov Kommunikation. Et af hans største interesse- og specialeområder er teknisk opsætning, og herunder annoncering, på sociale medier som Facebook, Instagram og LinkedIn.

Rikke Halberg Mandsholm er Head of Consumer Dialogue & Community Management hos Arla. Hun skaber digital dialog og engagement omkring bæredygtighed, dyrevelfærd, madvaner og sundhed fra et mejeriperspektiv.

Forudsætninger:

  • Du har et basalt kendskab til sociale medier og arbejder med det i din dagligdag
  • Du har adgang til en virksomhedsside på sociale medier – Facebook, Instagram, og/eller LinkedIn
  • Du har oprettet en annoncekonto tilknyttet din side

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen, og du får serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Du skal regne med en udgift på op til 1.000 kr. for faglitteratur til kurset.

Niveau

Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem

Omfang

Kurset har et omfang på 5 ECTS. Læs mere om ECTS

Adgangskrav:

For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • En relevant videregående uddannelse mindst på niveau med en erhvervsakademiuddannelse, en akademiuddannelse eller en bacheloruddannelse
  • Minimum 2 års relevant erhvervserfaring. Det betyder, at journalistik, kommunikation eller formidling har været en central del af dit arbejde i minimum 2 år efter endt uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

I tilfælde af afbud

Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.
Læs mere om regler for framelding

Er du ikke berettiget til støtte fra Pressens Uddannelsesfond?
Tilmeld dig kurset på Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles hjemmeside

Mere om dette kursus