Sociale medier

Digital lokaljournalistik

Du kommer som glødende lokaljournalist forrest i feltet inden for de forretningsmodeller, brugerbehov, koncepter og digitale formater, der kommer til at gøre lokaljournalistikken rentabel og mere relevant end nogensinde før. Læs mere »

Lav bedre mobilvideo

Du lærer at producere korte videoer med og til mobilen med journalistiske principper for god storytelling. Du får værktøjer til at spotte og vinkle en videohistorie, og du får tekniske grundfærdigheder til at fortælle den – så du kan rykke hurtigt fra idé, optagelse og redigering til publicering. Læs mere »

Lav video på højkant til sociale medier

Video på højkant er kommet for at blive, så du kan lige så godt springe ud i det. På det her kursus kommer du i gang med at producere engagerende videoindhold til Instagram og TikTok med din mobil. Du bliver undervist af SoMe- og videoeksperterne Nadia Nikolajeva og Daniel S. Jensen. Læs mere »

Lav bedre mobilvideo

Du lærer at producere korte videoer med og til mobilen med journalistiske principper for god storytelling. Du får værktøjer til at spotte og vinkle en videohistorie, og du får tekniske grundfærdigheder til at fortælle den – så du kan rykke hurtigt fra idé, optagelse og redigering til publicering. Læs mere »

Indhold på sociale medier

Lær at udvikle indhold til dine digitale platforme, og skab de arbejdsgange, der skal til for at levere på din indholdsplan. Få succes med indhold, der engagerer og er effektivt, og lær at skrive, så den digitale læser forstår dig. Med andre ord: Opgradér din organisations indhold, så det virker! Læs mere »

Sociale medier i strategi og kommunikation

Vil du lære at arbejde mere professionelt med sociale medier? På kurset får du opgraderet din viden om digital kommunikation. Du får redskaber til at arbejde strategisk og praktisk med sociale medier, og lærer at udvikle sociale mediestrategier. Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Læs mere »

Sådan læser vi på print, web og mobil

Lær, hvordan dine brugere agerer, så du kan træffe sikre og klare valg i dit journalistiske arbejde. På dette kursus samler vi den centrale viden om, hvordan vi læser på de forskellige medieplatforme, så du får en sikker fornemmelse for, hvordan mediebrugerne agerer. Læs mere »

Professionel profil på sociale medier

Hvordan kommunikerer organisationen igennem sine medarbejdere på sociale medier? Hvem profilerer I jer overfor, når medarbejderne har ordet? Og hvordan sikrer du, at den profilering er i overensstemmelse med jeres brand? På kurset lærer du at  skabe en virkningsfuld og entydig profil på tværs af platformene. Metoden kan være alt fra personlig blogging fra dig eller din leder, til et employee advocacy program for hele organisationen. Målet er at skabe et konsistent omdømme og en skarp profil på digitale medier med afsæt i medarbejderne og ledelsen. Læs mere »

Video i virksomhedens kommunikation

Vil du skabe værdi for virksomheden med video, skal den hænge sammen med den overordnede kommunikations- og forretningsstrategi. Det lærer du på kurset, der giver dig lige dele strategisk viden og praktiske værktøjer.  Læs mere »

Facebook- og Insta-annoncering: Skab målbare resultater

Hvordan målretter man kampagner på Facebook og Instagram, så du når din målgruppe og skaber interaktion? Bliv klogere på hele annoncemodulet og den nye virkelighed efter iOS 14-opdateringen, og kom hjem med effektive værktøjer og en konkret plan for, hvordan du sætter i gang. Læs mere »