Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole er et uddannelses- og videnscenter for medie- og kommunikationsbranchen, og årligt deltager henved 3500 kursister i kortere eller længere videreuddannelsesforløb på højskolen.

Højskolen kombinerer uddannelse, videreuddannelse og forskning for at sikre i) udvikling af fremtidens medarbejdere, ii) udvikling af de medarbejdere, der er i branchen, og iii) udvikling af de virksomheder og institutioner, der tegner branchen. Det er grundlaget for visionen om at være “et globalt orienteret kraftcenter for medie- og kommunikationssektoren med fokus på talent, livslang læring og innovation”.

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har afdelinger i både København og Aarhus, og højskolen spænder bredt – fra graverjournalistik til reklame, fra sociale medier til trykte biografier og fra strategi til praksis.

Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 482 evalueringer)

Kommende kurser

Det ultimative SoMe-kursus

Efterår 2023

Du kommer 360 grader rundt om de vigtigste digitale kommunikationsplatforme sammen med SoMe-eksperten Camilla Stemann. På kurset lærer du at versionere dit indhold efter kanal og målgruppe, så du får loyale, interesserede og engagerede brugere. Læs mere »

Bliv en bedre redaktør

Efterår 2023

Du lærer at finde din nye rolle som leder, skabe gennem andre, motivere hver enkelt og udvikle en kreativ, idérig kultur. Dine undervisere Jacob Fenger og Karen Straarup sørger for, at du udvikler dig som redaktionel leder og får konkrete værktøjer til at løfte dit hold og lede optimalt. Læs mere »

VJ-kursus for øvede

Efterår 2023

Du bliver en del af et eksklusivt og stærkt 4-mandshold af videojournalister, der alle er interesserede i at åbne nye sider af håndværket og tage deres personlige stil og videohistorier til næste niveau. Din underviser Kenneth Sorento er en af Danmarks bedste VJ’s. Læs mere »

Forandringskommunikation

Efterår 2023

God kommunikation fra ledelsen er guld værd under organisationsforandringer i forhold til de involverede og implementeringen. På kurset får du viden om de ledelsesmæssige, strategiske og organisationspsykologiske aspekter og især værktøjer til at kommunikere hensigtsmæssigt i forandringsprocessen. Læs mere »

Kommunikationsplanlægning

Efterår 2023

Man kan komme langt med kommunikation, der er strategisk funderet. På kurset lærer du at udnytte kommunikationens potentiale i forhold til at nå organisatoriske mål. Du får viden om analyse, planlægning og konsekvens, og skal selv udvikle en solid og strategisk funderet kommunikationsplan. Læs mere »

Krisekommunikation

Efterår 2023

På dette kursus ser vi på de typiske former for kriser og deres stadier og på, hvordan vi i praksis kan håndtere kommunikationen, både internt og eksternt i en krisesituation. Du lærer at forstå, hvorfor kriser opstår, hvordan de kan udvikle sig, og hvordan du kan udvikle et kriseberedskab i din egen organisation. Læs mere »

Indhold på sociale medier

Efterår 2023

Lær at udvikle indhold til dine digitale platforme, og skab de arbejdsgange, der skal til for at levere på din indholdsplan. Få succes med indhold, der engagerer og er effektivt, og lær at skrive, så den digitale læser forstår dig. Med andre ord: Opgradér din organisations indhold, så det virker! Læs mere »