Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole er et uddannelses- og videnscenter for medie- og kommunikationsbranchen, og årligt deltager henved 3500 kursister i kortere eller længere videreuddannelsesforløb på højskolen.

Højskolen kombinerer uddannelse, videreuddannelse og forskning for at sikre i) udvikling af fremtidens medarbejdere, ii) udvikling af de medarbejdere, der er i branchen, og iii) udvikling af de virksomheder og institutioner, der tegner branchen. Det er grundlaget for visionen om at være “et globalt orienteret kraftcenter for medie- og kommunikationssektoren med fokus på talent, livslang læring og innovation”.

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har afdelinger i både København og Aarhus, og højskolen spænder bredt – fra graverjournalistik til reklame, fra sociale medier til trykte biografier og fra strategi til praksis.

Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 448 evalueringer)

Kommende kurser

Krisekommunikation

Efterår 2022

På dette kursus ser vi på de typiske former for kriser og deres stadier og på, hvordan vi i praksis kan håndtere kommunikationen, både internt og eksternt i en krisesituation. Du lærer at forstå, hvorfor kriser opstår, hvordan de kan udvikle sig, og hvordan du kan udvikle et kriseberedskab i din egen organisation. Læs mere »

Infografik crash course

Efterår 2022

Du lærer at producere effektiv infografik, der forstærker dine budskaber. Efter kurset har du nemt ved at kommunikere kompleks viden, som dine læsere kan afkode. Din underviser Gert K. Nielsen hjælper dig godt i gang med at lave infografik til dit produktark, nyhedsbrev eller SoMe-opslag. Læs mere »

Det ultimative SoMe-kursus

Efterår 2022

Du kommer 360 grader rundt om de vigtigste digitale kommunikationsplatforme sammen med de to SoMe-eksperter Signe Gren og Mille Skjold Madsen. På kurset lærer du at versionere dit indhold efter kanal og målgruppe, så du får loyale, interesserede og engagerede brugere. Læs mere »

Kameraet op af lommen – bliv god til mobilfoto

Efterår 2022

Som journalist eller kommunikatør skal du ofte være selvforsynende med billeder – og så griber du efter mobilkameraet i lommen. Fotojournalist Jesper Voldgaard lærer dig, hvordan du gør dine mobilbilleder (meget) bedre, så du kan bruge dem professionelt i trykte medier og på digitale platforme. Læs mere »

Det ultimative infografik-kursus

Efterår 2022

Du kommer rundt om infografikkens mange muligheder på dette forrygende tredageskursus, hvor du lærer at booste dine budskaber. Din underviser Gert K. Nielsen underviser dig i at arbejde i forskellige grafiske programmer – og du lærer at tænke infografisk i både idégenerering, udførsel og finesse. Læs mere »

Nyhedsbreve – få flere loyale læsere

Efterår 2022

Alfa og omega for dit nyhedsbrevs succes er, at du leverer relevant stof på den rigtige måde til den rigtige målgruppe. På kurset lærer din underviser Peter From Jacobsen dig, hvordan du gør dit nyhedsbrev så fængende, interessant og nyttigt, at det bliver åbnet og læst – hver gang, du sender ud. Læs mere »

OSINT for journalister – research og efterretning

Efterår 2022

Du lærer at finde og validere kilder, historier og personer på nettet og sociale medier med de nyeste open source intelligence-metoder. Du bliver undervist af Andy Bloomfield og Tony Martinez, der er specialister fra den britiske efterretningsverden og arbejder med OSINT på højeste niveau. Læs mere »