Sociale medier i strategi og kommunikation

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2400 København NV
Dage:
6 dage
Pris:
18.350 kr. - PU-støtte skal søges individuelt.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 554 evalueringer)

Tallenes tydelige sprog

8 ud af 10 danske virksomheder bruger sociale medier. Flere end halvdelen mener, at de sociale medier bør forankres på et strategisk niveau i virksomheden. Men blot en tredjedel har faktisk en strategi for sociale medier (Kilde: Socialsemantic, Dansk Erhverv, CBS og Børsen 2012).

Masser af aktivitet, men for lidt strategi
Så ja, I er sandsynligvis tilstede med en Facebook-side, en YouTube-kanal eller en Twitter-profil. Men jeres brug af sociale medier foregår sikkert fra hånden og i munden, hænger på enkeltpersoners sporadiske aktivitet og er præget af manglende ressourcer og utilstrækkelige kompetencer.

Det første, ressourcerne, kan vi ikke hjælpe med. Men kompetencerne og det skarpe blik for strategien – det kan du få på dette kursus.

På kurset lærer du at:

  • udvikle organisationens kommunikation på de sociale medier
  • se perspektiverne i de sociale medier og værktøjer i forhold til din virksomhed
  • skrive sociale medier ind i virksomhedens kommunikationsstrategi
  • sikre den røde tråd fra virksomhedens strategi og forretning til dens engagement i de sociale medier
  • rådgive om, hvordan en virksomhed skal forholde sig til den sociale medie-virkelighed
  • arbejde med nogle af de organisatoriske udfordringer, der melder sig, når organisationen bliver mere digital, social og transparent

Program
Programmet foreligger ca. 2 uger inden kursusstart.

Undervisningsform
På kurset er der fokus på ny viden, teori, baggrund og metode. Gennem gruppediskussioner får du mulighed for at koble de teoretiske modeller med din egen praktiske erfaring. Stillede opgaver undervejs kan løses med udgangspunkt i din egen organisation.

Mellem kursusdagene skal du afsætte tid til hjemmeopgaver og læsning.

Eksamen
Kurset afsluttes med en eksamensopgave og en mundtlig eksamen. Samlet bedømmelse efter 7- trinsskalaen og med intern censur.

Niveau og omfang
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau og vægter 10 ECTS

Forudsætninger
Et grundlæggende kendskab til strategisk kommunikation er en fordel for at få maksimalt udbytte af kurset.

Du behøver ingen erfaring med sociale medier for at deltage i denne uddannelse, men vi forventer, at du er jævnlig internetbruger og at du har en åben og interesseret indstilling til det, der foregår på nettet.

Vi forventer, at du medbringer en bærbar computer til undervisningen – og at du har administratorrettigheder til den. Din computer skal kunne gå på trådløst netværk.

Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

Prisen omfatter
Prisen dækker undervisning, vejleding, eksamen samt forplejning på undervisningsdagene. Du skal derudover påregne udgifter til bøger og materialer.

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud. Læs mere om regler for framelding.

Er du ikke berettiget til støtte fra Pressens Uddannelsesfond?

Tilmeld dig kurset på Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles hjemmeside

Undervisere

Peter Svarre

Direktør, User Experience and Social hos In2media. Forfatter til bogen “Den perfekte storm”. Har arbejdet med Nike, Carslberg, Saxo Bank og Novo Nordisk.

Katrine Emme Thielke

Uddannet på Informationsvidenskab, er ekstern lektor på Københavns Universitet i Strategisk Kommunikation, og underviser på DMJX (diplom). Rådgiver om kommunikation og markedsføring i den digitale verden.

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/katrinethielke/

Mere om dette kursus