Hvad er influencermarketing, og hvorfor er det blevet så kæmpestor en forretning?
Influencermarketing er big business – og intet tyder på, at markedet er ved at vende, tværtimod! Det kan dog være vanskeligt at finde ud af, hvordan influencermarketing egentlig fungerer, og hvorfor det er så værdifuldt et værktøj for mange virksomheder. Hvad er en influencer overhovedet, og hvorfor er det ikke til at komme udenom som markedsføringsværktøj i 2024?
Du har sikkert tusind spørgsmål – og dem vil jeg meget gerne forsøge at besvare i dette onlinekursus om influencermarketing.
Hvad lærer du på kurset? Vi skal omkring en masse spændende emner som:
- Hvad er influencermarketing – og hvordan har det udviklet sig i løbet af de senere år
- Hvorfor er der så mange shitstorme om influencere i medierne
- Hvorfor benytter virksomheder sig af influencermarketing?
- Hvad er en dygtig influencer?
- Hvordan finder du en dygtig influencer?
- Hvad er en god kampagne?
- Hvordan måler du et samarbejde?
- Betaling og kontrakt
- Hvordan undgår virksomheder at ende i bad branding via et samarbejde?
Der er ikke noget, der tyder på, at influencerne er på vej væk fra vores skærme. Men markedet ændrer sig konstant, der kommer nye platforme og sociale medier, nye slags influencere og helt nye strategier for, hvordan du bruger influencere.
Vil du gerne vide mere om hele denne fagre nye verden af influencermarketing? Og vil du gerne have værktøjerne til selv at arbejde med influencere? Så tilmeld dig dette onlinekursus. Betragt det som et crash course, der gør dig i stand til at forklare alle omkring dig, præcis hvad influencermarketing er, og hvorfor det er blevet big business.
Hvem henvender kurset sig til?
Onlinekurset henvender sig til dem, der ikke før har stiftet bekendtskab med influencermarketing, men som gerne vil vide mere om området, og som måske drømmer om at prøve det af – uden at brænde nallerne. Kommunikationsmedarbejdere, marketingsmedarbejdere, ledere og journalister kan med fordel starte deres rejse med influencere her.
Om Louise Taarnhøj:
Louise Taarnhøj er uddannet fra Medievidenskab og har siden 2008 arbejdet med kommunikation og journalistik. Hun startede i tv-branchen på TV 2 og Metronome, men satte derefter kursen mod presserådgivning og freelancejournalistik, både i eget firma, Lula Media, som hun stiftede i 2012, men også på forskellige bureauer. I dag driver hun på fuld tid Lula Media, hvor hun underviser, eksekverer PR-, social media- og influencerkampagner, skriver artikler og klummer og udvikler strategier for forskellige virksomheder.
Kursusform:
Onlinekursus
Varighed:
Tre timer inklusiv opgaver (+ anbefalet litteratur til at lære mere)
Pris: 1.599 kr. eks. moms