Grundkursus i professionel PR for journalister og kommunikatører i den offentlige og private sektor
Giv din kommunikationspraksis et løft med dette intensive grundkursus i PR for kommunikatører og journalister i kommuner, statslige organisationer samt små og mellemstore virksomheder. PR-kurset gør dig i stand til ikke blot at identificere din virksomheds bedste historier, men også at rykke på dem, få dem skrevet ned i en pressemeddelelse, rakt ud til de rette medier og journalister – og følge op på den bedst mulige måde, der ender i omtale for virksomheden.
Kursusoversigt:
Dette kursus ruster dig til at navigere professionelt og langsigtet inden for PR. Efter forløbet vil du kunne omsætte teoretisk viden til konkret PR- og kommunikationsarbejde, træffe strategiske valg, udvikle skarpe strategier og evaluere kritisk på indsatsen.
På kurset lærer du at:
- lægge en langsigtet PR-strategi
- arbejde med forskellige målgrupper i forhold til PR-historier
- være på forkant med pressen i forhold til negative historier
- styrke dine muligheder for at sætte dagsordenen i medierne
- gribe omtaler og få dem til at leve i organisationen og på egne platforme
- styre dine sociale medier, så de kan medvirke til at åbne døre hos medierne
Kurset tilbyder:
Kurset giver dig ikke kun teoretisk viden, men også praktiske færdigheder til at udvikle og implementere en brugbar PR-strategi. Du vil opnå en dybere forståelse for, hvordan PR -værktøjerne fungerer i det moderne medielandskab med adskillige nye platforme og steder at udkomme. Du kommer til at kunne identificere den gode historie og arbejde strategisk med den.
Du vil lære at:
- Formulere effektive PR-strategier fra idé til udførelse.
- Forstå sammenhængen mellem kommunikations- og PR-strategi.
- Sætte en dagsorden i medierne.
- Udvikle din rolle som rådgiver.
Kurset henvender sig til:
Dette kursus er designet til journalister, der vil vide mere om PR, og som måske drømmer om at arbejde med kommunikation. Det henvender sig også til kommunikatører, ledere eller mellemledere i den offentlige og statslige sektor, samt mindre virksomheder, hvor kommunikations- og marketingafdelingen er begrænset til en enkelt person. Det appellerer også til dem, der ønsker at opdatere deres PR-færdigheder og holde sig ajour med de seneste udviklinger inden for området.
Underviser:
Louise Taarnhøj, med over 15 års erfaring inden for kommunikation, journalistik og PR, leder dette kursus. Hendes ekspertise spænder fra presse- og medierådgivning til brand management, og hendes daglige arbejde er centreret omkring PR.
Undervisningsmetode:
Undervisningen kombinerer oplæg, gruppediskussioner og praktiske øvelser. Vi vil starte med oplæg fra underviseren, derefter individuelt arbejde, så workshops og til sidst fællesundervisning, hvor vi diskuterer og vender dagens læringer.
Der er også individuelle opgaver mellem de to undervisningsdage.
Varighed:
Kurset strækker sig over to hele dage med en uges mellemrum.
Pris:
8.999 kr. ekskl. moms.
Der er kaffe, vand, te og snacks til begge kursusdage, mens frokost kan købes eller medbringes.