På dette kursus får du en dybdegående forståelse af podcasting som en forretning. Du kommer også til at arbejde med din egen forretningsmodel. Der er mange, der sagtens kan lave en god podcast. Men med dette kursus, hvor du undervises af en af de førende forskere på området, Aske Kammer, får du også byggestenene til at lave en god forretning ud af det.
Derfor er det et kursus for dig
Der er rigtigt mange gode podcasts derude – men der er ikke så mange af dem, der er en del af en god forretning. Det er simpelthen svært at tjene penge på podcasting. Selvom nye tiltag hos bl.a. Apple og Spotify har gjort det nemmere, er den forretningsmæssige gren af podcasting stadig en hård nød at knække for langt de fleste.
Det er dén udfordring, som dette kursus tager fat på.
Konkrete værktøjer
Kurset giver dig konkrete værktøjer til at udvikle din egen forretningsmodel og -strategi, med særligt fokus på podcast-markedet. Du lærer om de særlige dynamikker og teknologiske benspænd, som kan gøre det til en udfordring at tjene penge på podcast. Og om vigtigheden af tætte relationer til de lyttere, der er nøglen til succes.
Der er mange kurser, hvor man lærer at lave podcasts – men dette er det eneste forskningsbaserede kursus med fokus på at lave en forretning ud af sin podcast. Derfor, og fordi underviseren er en af verdens førende forskere i den forretningsmæssige dimension af podcasting, skal du tage dette kursus.
Det tager du med hjem:
- Forståelse af de indtægtskilder, der er for podcast, og af hvordan de virker.
- Værktøjer til at analysere og udvikle strategi og forretningsmodel.
- Sparring på din (spirende?) forretningsmodel og dens styrker og svagheder.
- Inspiration fra nogle af de bedste på det danske podcast-marked.
- Overblik over podcast-markedet og de aktører og udviklinger, som former det.
- Et netværk af andre podcastere.
- Kendskab med den nyeste forskning inden for feltet.
Kurset er for dig, der…
… sagtens kan skrue en god podcast sammen (eller har nogen til at gøre det for dig), men som nu også gerne vil bygge en forretning op omkring den. Det er lige meget, om du er en uafhængig podcaster med én podcast, eller om din podcast blot er ét element blandt mange i en større portefølje af medieindhold i en stor organisation. Det vigtigste er, at du er nysgerrig på podcast som en forretning, og at du har lyst til at lære og til at deltage aktivt.
Sådan forløber det:
Kurset er en blanding af (korte) oplæg af forskere og praktikere, diskussioner og arbejde med din egen case. Du får fyldt ny viden på, samtidig med at du kan få inspiration fra andre og arbejde videre med dit eget. Kursusdagene er organiseret sådan, at formiddagene går med undervisning, øvelser og diskussioner, mens eftermiddagene helliges gæsteoplæg og arbejde med egne cases.
Der er tale om et intensivt kursus, som foregår over to hele dage. Der vil være nogen forberedelse forud for undervisningen – både i form af tekster, der skal læses, og noget afklarende arbejde med din egen podcast og dens situation.
Og så en sidste ting: Det kan være følsomt at diskutere sin forretning og dens udfordringer med andre. For at have så åbne og givtige samtaler som muligt indgår alle deltagere derfor en ”gentleman’s agreement” om, at det, som bliver sagt og delt i diskussionerne, er fortroligt og ikke refereres uden for kurset.
Betaling
Prisen dækker undervisning og forplejning på kursets 2 dage. Afmelding skal ske senest 4 uger før kursusstart, herefter er tilmeldingen bindende,