E-mail Marketing og nyhedsbreve

Startdato:
Udbyder:
Sted:
1260 København K
Dage:
1 dage
Pris:
5.995 kr. + moms | PU-støtte: 1.300 kr.
Efterår 2024

Undersøgelser viser gang på gang, at e-mail marketing stadig er en af de mest resultatskabende former for online marketing – og uden tvivl en af de mest omkostningseffektive. På kurset gennemgår vi relevante cases, og du går viden, inspiration og konkrete tips til hvordan du laver succesfuld e-mail markedsføring og nyhedsbreve, så du kontinuerligt kan optimere dine resultater.

Målgruppe:
Kurset henvender sig til dig, som allerede er i gang med e-mail markedsføring og nyhedsbreve, og som vil arbejde endnu mere effektivt og resultatorienteret. Og det er for dig, som vil bruge mediet i større omfang end du gør i dag.

Inden kursusstart bliver der udsendt et spørgeskema, som du skal svare på, om de udfordringer du står over for i din arbejdsdag med e-mail markedsføring.

Program:
1. Design og teknik – gode tommelfingerregler
Du lærer at sikre, at designet af nyhedsbrevet ikke ødelægger dine muligheder for at nå frem til kunderne, men hjælper dig med at nå dine forventede mål. Du lærer også at sikre optimal levering og læsbarhed på smartphones, tablets, og hvad du bør være opmærksom på med mobile enheder.

2. Sådan laver du godt indhold – og sørger for at det konverterer bedst
Du får en gennemgang af best practices for “indhold der virker”, content marketing og en introduktion til de nyeste trends. Vi kommer omkring afsender, emnelinie, længde af nyhedsbrev, billeder og videoer, og hvad du kan gøre for at optimere og implementere virkemidlerne.

3. Få de rigtige tilmeldinger til dit nyhedsbrev
Du får indsigt i de forskellige taktikker til hvordan du lovligt kan få nye og loyale tilmeldinger til dit nyhedsbrev, og hvilke platforme du kan bruge i den forbindelse. Du får teknikker til at lave en succesfuld tilmeldingsformular, der tiltrækker dine målgrupper.

4. Planlægning og timing
Du får viden og værktøjer, der gør det nemmere og mere effektivt for dig at planlægge din e-mail markedsføring, og får det sendt ud, så du får mest ud af din indsats.

5. Evaluér dine kampagner
Du bliver klædt på, så du kan evaluere dine kampagner. Vi gennemgår cases, og kommer ind på hvad du skal forvente af åbningsrater, klikrater og afmeldingsprocenter.

5. Grundlæggende jura
Som nyhedsbrevsudsender, har man pligt til at sætte sig ind i de regler der er omkring online marketing. Vi går smertefrit igennem den basale jura, så du undgår at blive flagget som spammer.

Lidt om underviseren: 

Mette Hertzmann har siden uddannelsen som Global Business Engineer, med speciale i forretnings- og produktudvikling, bevæget sig over i kommunikations- og reklamebranchen. Som Partner i virksomheden Symbiotisk,  samarbejder Mette Hertzmann med forskellige organisationer som f.eks. Dansk Tennis Forbund, Vejdirektoratet, Region Hovedstaden og Jobindex for at styrke deres kommunikation med nyhedsbreve og online medier som salgs- og marketingværktøj.

Undervisere

Mette Hertzmann

Mette Hertzmann har siden uddannelsen som Global Business Engineer, med speciale i forretnings- og produktudvikling, bevæget sig over i kommunikations- og reklamebranchen. Som Partner i virksomheden Symbiotisk,  samarbejder Mette Hertzmann med forskellige organisationer som f.eks. Dansk Tennis Forbund, Vejdirektoratet, Region Hovedstaden og Jobindex for at styrke deres kommunikation med nyhedsbreve og online medier som salgs- og marketingværktøj.