Det ultimative SoMe-kursus

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2400 København NV
Dage:
4 dage
Pris:
14.500 kr. + moms | PU-støtte: 5.400 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 554 evalueringer)
Efterår 2021

Kom 360 grader rundt om de vigtigste digitale kommunikationsplatforme sammen med den professionelle SoMe- og influencer-ekspert Camilla Stemann Jensen.

På 4 intensive dage lærer du, hvordan du kan arbejde meget mere strategisk og målrettet med kanalvalg, målgrupper, content og community management.

Som kommunikationsansvarlig, SoMe-redaktør eller markedsføringskonsulent skal du tænke content på tværs af platforme – men hvordan sikrer du den røde tråd i dit indhold? Hvordan fastholder du virksomhedens tone of voice? Og hvordan afgør du, hvilket content der passer til hvilke platforme?

Din formidling skal versioneres alt efter platform og målgruppe – og den der har overblikket, har også muligheden for at nå længere ud med sit budskab.

På kurset får du det overblik og den indsigt, der sikrer dig bedre reach og ROI på alle de gængse platforme. Du kommer til at arbejde med din organisations egne kanaler og implementerer, måler og justerer løbende på dine nye tiltag undervejs.

Det sker på kurset

Dag 1

Dit kanalvalg – hvordan skal du udkomme, hvor og for hvem?

Få styr på din stemme, dine kanalvalg, dit mål med din profil og hvem det egentlig er, du taler til og med.

Dag 2

Hvilket indhold virker – og hvordan virker det?

Du skal arbejde med dit visuelle look and feel, så du og dit budskab skiller sig ud. Du lærer at skabe engagement ved at fokusere på purpose i din kommunikation.

Dag 3

Algoritmer, optimering og # – indholdsplaner og årshjul

Forstå, hvordan systemerne bag platformene opererer. Lær at udnytte det fulde potentiale bag statistikker og algoritmer, og bliv klogere på hvornår, hvor og med hvad, du udkommer.

Dag 4

Konvertering – sådan får du de rigtige brugere

Det er vigtigt at skabe engagement omkring indholdet på dine sociale medier og bygge et community. Gennem 4 konkrete steps og øvelser lærer du at bygge et succesfyldt onlinefællesskab.

Det får du med hjem:

  • En konkret mediestrategi og indholdsplan tilpasset din organisation, medie eller brand
  • Tips og tricks til at skabe æstetisk og inspirerende indhold, som dine følgere elsker og liker
  • Indblik i, hvad der skal til, for at dine opslag deles og kommenteres
  • Redskaber til at arbejde med community management – herunder hvordan du opbygger loyalitet, skaber relationer og engagerer dine brugere med dialog
  • Konkrete værktøjer til at lægge en indholdsstrategi og planlægge dit contentflow med en gennemgående formidlingsprofil og tone of voice
  • Øvelse i, hvordan du analyserer, afrapporterer og måler effekten af dit kommunikationsarbejde, så du kan påvise en positiv ROI
  • Indsigt i, hvordan du knækker koden til algoritmerne, og hvordan du bruger den viden strategisk
  • En klar strategi for, hvordan du konverterer følgere til kunder

Kurset er for dig, der er

  • SoMe-redaktør
  • Kommunikationskonsulent
  • Marketingkonsulent
  • SoMe-journalist

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Emdrupvej 72, 2400 København NV. 

Det indgår i prisen 

Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.
Læs mere om regler for framelding

Er du ikke berettiget til støtte fra Pressens Uddannelsesfond?
Tilmeld dig kurset på Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles hjemmeside

Undervisere

Camilla Stemann

Camilla Stemann Jensen er Instagram- og influencerekspert og har bureauet CPHAGENCY. Camilla har arbejdet professionelt med Instagram og influencers for flere danske og internationale brands og startede, med en cand.comm i rygsækken, sin karriere med selv at opbygge et personligt brand via sociale medier. Hendes Instagram-profil @copenhagenbyme med +21.000 følgere gav hende mulighed for at lave sin egen kogebog, optræde i TV samt skabe sin egen virksomhed. Camilla lever i dag af at være influencer og rådgive, undervise og holde workshops for store og små virksomheder.

Mere om dette kursus