Fang flere historier på sociale medier – Crowdtangle

10 tips til dækning af valg med CrowdTangle

  1. Byg lister med alle aktører, politikere, vigtige grupper m.v. – gør det i god tid.
  2. Lav søgninger og alerts på alle tænkelige centrale emner/keywords – gør det i god tid.
  3. Hold øje med udvikling mellem aktørerne – brug CrowdTangles ”intelligence-modul”.
  4. Analyser seneste valg i fx Intelligence. Måske var der en dynamik, der også gælder i dette valg.
  5. Tjek politikere i ”Historical”, når der dukker aktuelle temaer op. Hvad har de tidligere sagt?
  6. Brug både Facebook, Twitter og Instagram dashboards.
  7. Byg Live display og hav dem både på jeres desktop og på store skærme på væggen: Overperforming hos hovedpersoner, most recent hos hovedpersoner, leaderboard med konkurrerende medier og naturligvis med partierne.
  8. Sæt CrowdTangle til at sende daglige (måske oftere) digest-rapporter over mest toneangivende opslag eller aktiviteten hos nøgleaktører.
  9. Lav dashboards med vægt på kommentarer for at opfange de emner, der virkelig tænder vælgerne.
  10. Forbered alt i så god tid som muligt – det er en god investering.