10 tips til dækning af valg med CrowdTangle
- Byg lister med alle aktører, politikere, vigtige grupper m.v. – gør det i god tid.
- Lav søgninger og alerts på alle tænkelige centrale emner/keywords – gør det i god tid.
- Hold øje med udvikling mellem aktørerne – brug CrowdTangles ”intelligence-modul”.
- Analyser seneste valg i fx Intelligence. Måske var der en dynamik, der også gælder i dette valg.
- Tjek politikere i ”Historical”, når der dukker aktuelle temaer op. Hvad har de tidligere sagt?
- Brug både Facebook, Twitter og Instagram dashboards.
- Byg Live display og hav dem både på jeres desktop og på store skærme på væggen: Overperforming hos hovedpersoner, most recent hos hovedpersoner, leaderboard med konkurrerende medier og naturligvis med partierne.
- Sæt CrowdTangle til at sende daglige (måske oftere) digest-rapporter over mest toneangivende opslag eller aktiviteten hos nøgleaktører.
- Lav dashboards med vægt på kommentarer for at opfange de emner, der virkelig tænder vælgerne.
- Forbered alt i så god tid som muligt – det er en god investering.