Fang flere historier på sociale medier – Crowdtangle

10 tips til dækning af valg med CrowdTangle

  1. Byg lister med alle aktører, politikere, vigtige grupper m.v. – gør det i god tid.
  2. Lav søgninger og alerts på alle tænkelige centrale emner/keywords – gør det i god tid.
  3. Hold øje med udvikling mellem aktørerne – brug CrowdTangles ”intelligence-modul”.
  4. Analyser seneste valg i fx Intelligence. Måske var der en dynamik, der også gælder i dette valg.
  5. Tjek politikere i ”Historical”, når der dukker aktuelle temaer op. Hvad har de tidligere sagt?
  6. Brug både Facebook, Twitter og Instagram dashboards.
  7. Byg Live display og hav dem både på jeres desktop og på store skærme på væggen: Overperforming hos hovedpersoner, most recent hos hovedpersoner, leaderboard med konkurrerende medier og naturligvis med partierne.
  8. Sæt CrowdTangle til at sende daglige (måske oftere) digest-rapporter over mest toneangivende opslag eller aktiviteten hos nøgleaktører.
  9. Lav dashboards med vægt på kommentarer for at opfange de emner, der virkelig tænder vælgerne.
  10. Forbered alt i så god tid som muligt – det er en god investering.

 

Medietrends afholder CrowdTangle kursus den 5. februar 2019 i SoHo/Kødbyen, København.
På denne dag lærer du blandt andet:
• At finde nyheder og historier ved hjælp af CrowdTangle.
• At forberede din dækning af livebegivenheder – alt fra folketingsvalg til sports- og kulturbegivenheder.
• At researche og analysere historisk i opslag fra alle de år Facebook, Instagram, Twitter og Reddit har eksisteret.
• At benchmarke dit eget medie med andres.
• At opsætte alerts, der notificerer dig, når der sker noget på dit stofområde.
• At skabe data til solide metatrends, der kan bruges til redaktionel strategi og analyse eller spændende journalistik.

Hvis ikke dit medie allerede har licens til CrowdTangle, kan Medietrends hjælpe med en meget hurtig ekspedition hos CrowdTangle.

Læs mere om kurset her og se også Medietrends øvrige kurser.
Kontakt Jan Birkemose på 23384210 eller kursus@medietrends.dk, hvis du har spørgsmål.