Nyhedsbreve der åbnes

Startdato:
Udbyder:
Sted:
Flæsketorvet 68, 1711 København V
ME plus:
ME
Dage:
2 dage
Pris:
9.100 kr. + moms | PU-støtte: 2.600 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 216 evalueringer)
Efterår 2025

Det moderne nyhedsbrev er et af disse års stærkeste formater for medier, organisationer og ja, alle der arbejder med vigtig formidling. Dels er nyhedsbrevet født med nogle meget fundamentale fordele, og dels er der i de senere år udviklet stribevis af nye måder til at udnytte nyhedsbrevsformatet.

Med faldende trafik fra sociale medier og AI-tjenesters indtog, er behovet for stærke egne kanaler blot endnu større. Og her står nyhedsbrevet, som det bedste svar.

Dette 2-dages kursus giver dig en solid forståelse for nyhedsbrevenes muligheder, styrker dig til at udvikle nye nyhedsbrevsprodukter, giver dig en klog og gennemtænkt strategi og introducerer dig til kunsten at skrive, så det passer til nyhedsbrevsformatet.

Kurset tager udgangspunkt i de bedste succeser, som nyhedsbrevsverden har oplevet i de senere år. Det betyder, at vi både arbejder med nyhedsbrevet som trafik- og kontaktskaber og nyhedsbrevet som selve produktet – altså som platformen, hvor læserne, skal læse vores indhold.

I løbet af de to intense dage er der følgende på skemaet:

  • Skriv så det skaber resultater
  • Udtænk og skab nye nyhedsbreve
  • Nytænkende nyhedsbrevsstrategi
  • Jobs to be done
  • Undgå døden i spamfiltrene
  • Trends og tendenser
  • Courses (nyhedsbrevenes nyeste baby)
  • Inspirerende tips og tricks, der løfter og vækster dine nyhedsbreve.
  • Få hjælp af ChatGPT til at skrive, udvikle og evaluere dit nyhedsbrev

Kurset er en blanding af oplæg, øvelser og gruppediskussioner.

Som en del af kursets pris får du et års medlemskab til Signup -Netværk for nyhedsbreve. (Normalpris 1.500 kr.) Det betyder invitationer til fem årlige online masterclasses med spændende temaer + et månedligt nyhedsbrev om nyhedsbreve.

Du bliver undervist af:

Jan Birkemose er stifter af Medietrends, medieanalytiker og udgiver af et populært ugentligt nyhedsbrev i mediebranchen. I de seneste fem år har Jan prædiket nyhedsbreve for hundredvis af journalister og kommunikatører fra ind- og udland og hjulpet med strategi for landet største og mindste mediehuse og organisationer. Jan driver nyhedsbrevsnetværket Signup og er dommer i World Association of News Publishers globale konkurrence om årets bedste nyhedsbreve.

Simon Krag Linde er en af Danmarks absolutte førende copywritere. Det vil sige, at han er ekspert i at skrive, så der er maksimal sandsynlighed for, at læserne udfører den aktivitet, vi ønsker. Det er uanset om det er at læse videre, klikke videre, købe eller tilmelde sig en aktivitet.

Sofie Flagstad Hansen fra Zetland er måske Danmarks eneste deciderede nyhedsbrevsvært. Hver morgen præsenterer hun dagens historier fra Zetland og drysser passende mængder personlighed og menneskelighed ud i indbakken. Sofie deler sine arbejdsprocesser, nyttige tips og tanker om tone-of-voice med os.

David McNally er the go-to-guy, når man vil lære at undgå at komme i karambolage med spamfiltrene. David er høvding i Facebookgruppen Nyhedsbrevsnørder – den hårde kerne, og så er han administrerende direktør i danske Ubivox, der leverer nyhedsbrevsløsninger til nogle af landets største kunder – her iblandt en del offentlige myndigheder.

Du er:

Journalist, redaktør, kommunikatør eller lignende. Det afgørende er, at du har brug for, at din formidling og kontakt til læsere, kunder, medlemmer, brugere er så stærk som mulig. Det betyder ikke så meget om du allerede har arbejdet med nyhedsbreve eller du er helt grøn i disciplinen. Men du får mest ud af kurset, hvis du er professionel medie- eller kommunikationsmenneske.

Sted:

SoHo i Københavns Kødby. Flæsketorvet 68, 1. 1711 København V.

Hvornår:

Den 2-3. oktober. Første dag fra kl. 10. Anden dag fra kl. 9. Begge dage slutter cirka 16.

Pris:

9.100 + moms.

Hvis din arbejdsplads er medlem af Pressens Uddannelsesfond får du 2.600 kr. i støtte.

Afbud:

Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Undervisere

Jan Birkemose

Jan Birkemose, stifter af Medietrends.dk, er journalist, redaktør, iværksætter og analytiker med stor erfaring i digital udvikling, digitalt indhold og dagsordensættende journalistik.

Tidligere har Jan været chefredaktør for Ugebrevet A4 og direktør i selskabet Avisen.dk ApS. og før det en fortid som undersøgende journalist på Ekstra Bladet.

Jan Birkemose er en erfaren underviser og foredragsholder og som medieanalytiker løser han jævnligt konsulentopgaver og undervisning/oplæg for medier og virksomheder.

Kontakt gerne Jan på 23 38 42 10 eller jan@medietrends.dk

Sofie Flagstad Hansen

Sofie har en bachelor i dansk og retorik fra Københavns Universitet og har gået på Forfatterskolen.
Hun er medlemsansvarlig på Zetland, har været kirketjener, studiesekretær, planner på reklamebureau og lavet rigtig meget kaffe.

Sofie deler sine erfaringer som nyhedsbrevsvært på Medietrends kurser om nyhedsbreve.

Simon Krag Linde

Simon Krag Linde er en af Danmarks absolutte førende copywritere. Det vil sige, at han er ekspert i at skrive, så der er maksimal sandsynlighed for, at læserne udfører den aktivitet, vi ønsker. Det er uanset om det er at læse videre, klikke videre, købe eller tilmelde sig en aktivitet.

David McNally

David McNally er the go-to-guy, når man vil lære at undgå at komme i karambolage med spamfiltrene. David er høvding i Facebookgruppen Nyhedsbrevsnørder – den hårde kerne, og så er han administrerende direktør i danske Ubivox, der leverer nyhedsbrevsløsninger til nogle af landets største kunder – her iblandt en del offentlige myndigheder.

Mere om dette kursus