Virkemidler til webfilm

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2800 Kgs. Lyngby
Dage:
2 dage
Pris:
4.400 kr. | PU-støtte: 1.560 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 179 evalueringer)
Efterår 2016

Ønsker du, at dine videoer til nettet får flere hits, så må du også gøre dem endnu mere interessante. Det kan du, hvis du har en værtøjskasse med de rigtige filmiske virkemidler.

Internettet er et hurtigt medie – ikke bare når det gælder båndbredden – men især når det gælder om at fange og fastholde folks opmærksomhed. Derfor fungerer webfilmen ikke med personer, der taler i en uendelighed. Og ligeså dræbende er webfilm med høj høj informationstæthed, hvor billede og speak slås om opmærksomheden. Men hvordan skaber man så en webfilmsucces?

KURSUSINDHOLD

For at skabe en interessant webfilm skal man få følelser og informationer til at gå op i en højere enhed. Desuden skal hvert øjeblik i en webfilm skabe interesse, som fører til det næste øjeblik. Kort & Dokumentar Filmskolens kursus Virkemidler til webfilm leverer ingen færdige skabeloner for dette, for der findes ingen. Vi leverer til gengæld en forståelse af kernen i en god webfilm, som kan hjælpe dig godt på vej til at skabe endnu bedre webfilm, herunder bl.a.:

  • Attention grabbers
  • Push-Pull kommunikation
  • Dramatiske spørgsmål

Virkemidler til webfilm viser den direkte vej fra teori til praksis ved at gennemgå konkrete metoder, – direkte anvendelige for dig efter kurset, så du får dine webfilm set. Hvis du ønsker at arbejde mere med at optimere dine webfilm, er det oplagt med et kursus i produktion/planlægning af webfilm og evt. et kursus i, hvordan du sikrer en god billedkvalitet af din film på forskellige medier.

Forplejning i det danske filmstudies kantine er inkluderet i prisen.

Mere om dette kursus