UX – Principper og værktøjer til en brugerundersøgelser

Startdato:
Udbyder:
Sted:
1927 Frederiksberg C
Dage:
1 dage
Pris:
3.000 kr. + moms | PU-støtte: 780 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 1 evalueringer)
Forår 2017

UX eller brugervenlighed er et vigtigt begreb når der laves digitale produktioner. Det drejer sig i al sin enkelhed om at se udefra og ind, og ikke omvendt: fra virksomheden og ud. Og for at kunne vide hvad brugeren søger,  bliver man nødt til at sætte sig i brugerens sted. Det gør man lavpraktisk ved at lave brugerundersøgelser. Og de skal laves tidligt i fasen. Det nytter ikke noget kun at lave brugertest på det færdige produkt, der er færdigdesignet og færdigkodet.

På dette kursus lærer vi både om brugerundersøgelser, kigger på principper for god webdesign og webstruktur. Vi får også konkrete værktøjer til selv at udfærdige skitser og prototyper, så vi kan gennemføre brugerundersøgelser inden det færdige design er lavet.

Forudsætninger og undervisningsform

Det kræver ingen kendskab til værktøjer, men gerne en interesse for det digitale medie. Undervisningsformen vil være en blanding af foredrag, debat og hands-on

Online

Vil du følge kurset online, kan det også lade sig gøre. Jeg arrangerer online kursus, når der er behov for det. Kontakt mig på 40 30 09 30 for at høre mere.

 

Undervisere

Bo Sørensen

Bo Sørensen er en garvet underviser og en garvet grafisk designer. Han driver firmaet Pixel og Papir, der forener digital og analog kommunikation. Så kærligheden er der både til papiret og til skærmen.

Foruden at lave effektiv kommunikation til både papir og skærm underviser Bo Sørensen. Det er en så vigtig del af en kommunikation – at kunne formidle viden.

Bo Sørensen underviser mange forskellige steder: Grafikere på DMJX, kommunikationsfolk på længere kurser hos IT-Kompetence, indsatte asyalansøgere i Ellebæk fængslet, unge forfatterspirer på ungdomskolen i Helsingør og dynamiske unge på projektet RCYN på Ydre Nørrebro.

Den grafiske virksomhed er ligeså omfattende: Bryggeriforeningen, Hærens konstabler, Erhvervsstyrelsen, Danske Lægestuderendes Forlag, som får alt fra tryksager, webløsninger, apps og ebøger.

Virksomheden bliver drevet af nysgerrighed for alt det nye, men også en kærlighed til papiret som stadig kan forføre en – både med duft af trykfarve og en følelsen af et fysisk produkt som skærmen ikke helt kan erstatte.

Mere om dette kursus