
Kurset vil i en let tilgængelig og koncentreret form blandt andet arbejde med:
– brug af sociale medier i professionel sammenhæng
– hvordan du beskytter dig selv på sociale medier
– indsamling af statistik
– brug af sociale medier som en integreret del af din produktion.
FORM:
Kurset er praktisk og målet er, at du afprøver oplæg og undervisning i praksis på egen hånd i løbet af dagen, ligesom der vil være diskussioner og udveksling af erfaringer imellem deltagerne. Dagens temaer/oplæg vil blandt andet være:
– Fokus på Facebook: Statistik, sider, privatliv og journalistik.
– Hvad går viralt?
– Fokus på Twitter: Statistik og journalistik.
– Sådan laver du historier med indhold fra sociale medier
Forudsætning: Det vil være en fordel at have basal grundviden på brugerniveau om sociale medier som facebook, twitter etc.
Morgenmad, frokost og eftermiddagskaffe er inkluderet i prisen. Prisen er eksklusiv moms.
I tilfælde af afbud: Læs regler for afbud
Læs mere om kurser udbudt af Syddansk Universitet på www.sdu.dk/mekurser
Du har også mulighed for at tilmelde dig kurset, selvom du ikke er medlem af Pressens Uddannelsesfond. Du skal blot vælge “I arbejde på ikke-PU virksomhed eller selvstændig” i tilmeldingsmodulet.