Twitter for journalister

Startdato:
Udbyder:
Sted:
København V
ME plus:
ME
Dage:
1 dage
Pris:
2.600 kr. | PU-støtte: 780 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 49 evalueringer)
Efterår 2015

På kurset Twitter for journalister lærer du, hvordan du kan bruge Twitter i din research, til at finde nye historier eller kilder, og hvordan du kan bruge det til at følge med i dit stofområde og udviklingen af historier på en ny måde.

Vi starter fra begyndelsen og taler om, hvad der står i en god bio-tekst, hvilket brugernavn man skal vælge og profilbilledets betydning. Vi taler om, hvem man skal følge – og lige så vigtigt, hvordan man får nogle til at følge én, hvis man også gerne vil netværke den anden vej. Du får styr på, hvornår du kan bruge RT og MT, og hvad det vil sige at sende en DM. Kort sagt alle de mange begreber, der er knyttet til Twitter.

Vi gennemgår også overvejelser om apps som Tweetdeck, og om strategisk brug af Twitter – hvad enten du vil bruge Twitter til promovering, videnindsamling, videndeling eller netværk.

Kurset henvender sig til alle, der har en Twitter-konto eller har intentioner om at oprette en. Det er absolut tilladt at møde op uden andre forudsætninger end de nævnte.

Undervisere

Marie-Louise Munter

Marie-Louise Munter har været selvstændig kommunikationsrådgiver siden 1996 og har siden 2007 arbejdet med fokus på sociale medier både strategisk, taktisk og operationelt. Hun har bl.a. været ansvarlig for strategien for sociale medier hos Kvickly og Profil Optik. Samtidig er hun Gæsteunderviser i Sociale Medier på Copenhagen Business Academy.

CV’et tæller +20 års erfaring fra reklamebranchen, tv-og filmproduktionsselskaber, international broadcast og branding af dansk design og arkitektur.

Munter er flittig på Twitter som @missmunter – udgiver også tanker om sociale medier på hendes personlige LinkedIn-profil og hvis du vil, kan du følge hendes Company Page på samme. Hendes About.me linker også til FB, Instagram, Pinterest, G+ og Tumblr for den internationale platform MISSDESIGNSAYS, som Munter startede efter at have været Presse- og Kommunikationschef på Copenhagen Design Week i 2011.

Du kan følge Munter på en række sociale medier, så som på Twitter under handlet @missmunter eller på Facebook. Læs mere på hendes egen hjemmeside.