Sådan får du succes med dit nicheindhold

Startdato:
Udbyder:
Sted:
1462 København K
Dage:
2 dage
Pris:
9.449 kr. + moms | PU-støtte: 5.400 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 6 evalueringer)
Efterår 2021

De seneste år er det blevet tydeligt for alle, at det er svært som medie at leve af annoncer. Derfor fokuserer flere medier nu på abonnenter som indtægt og ser nicheudgivelser som en oplagt måde at forblive relevante.

På dette kursus bliver du rustet til mediebilledet anno 2020; du bliver nemlig i stand til at gøre kvalitetsindhold til en forretning.

Du lærer ikke bare grundstenene i forretningsforståelse og -udvikling. Vi går også igennem, hvordan du forstår målgrupper bedre, så du er endnu mere relevant og uundværlig for dine læsere. Du får også redskaberne til, hvordan du/I bringer jeres indhold i spil, så det hele går op i en højere enhed.

Fra gratister til abonnenter

Sammen med de andre kursister kommer du til at møde og lytte til andre redaktører, der har startet medier og kender til udfordringerne med at etablere en forretning, få pengene og tiden til at række samt at søge mediestøtte.

Til kurset møder du også Jesper Skeel, nu direktør i Willmore, og hører, hvordan han var med til at skabe såvel Altingets som Monitors store kommercielle gennembrud med flere Gazelle-priser til følge. Jesper deler også ud af de erfaringer, han har gjort sig ved som rådgiver at være hjulpet ved lancering og drift af ti nye abonnementsbaserede nicheudgivelser på tværs af danske mediehuse.

Han taler blandt andet tale om hvilke forudsætninger der skal være på plads for at få en succesfuld abonnementsforretning og hvordan man ellers kan vækste et medie.

Forstå brugerne

Derudover møder du også Lars K Jensen. Lars er blandt landets førende eksperter i digitale medier og udvikling. Du lærer, hvordan du forstår dine brugeres egentlige behov og skaber forbindelse mellem det og jeres indhold. Det er en understregning af en klassisk mediedyd; at lave indhold, der er så godt, at folk vil betale for det. Det kræver dog, at du forstår dine brugere først.

Du kan også læne dig op ad Lars’ indsigt og erfaringer fra den digitale mediebranche, i forbindelse med jeres til- og fravalg af teknologi, systemer og platform.

Vi glæder os til sammen at hjælpe jer og jeres nichemedier videre.

Det får du med:

  • Lær at prioritere dine opgaver og din tid, så du skaber mest mulig værdi for dine læsere
  • Enkle og konkrete værktøjer til at omsætte brugerindsigt til handling – og historier
  • Indlik i, hvordan du kan identificere det indhold, der skal koste penge
  • Et overblik over det danske marked for nichemedier
  • Du udvider og styrker dit netværk med andre som dig

Program:

Dag 1:

  • Nichemarkedet i Danmark
  • Nicheredaktørens udfordringer
  • Case/Gæsteoplæg ved redaktør
  • Forstå brugerne: Hvad er et værditilbud?
  • Sådan skriver du op imod en paywall
  • Nichernes særlige forhold til læserne

Dag 2:

  • Her kan det gå galt
  • Forretningsmodeller – sådan omsætter du dit indhold til forretning
  • Derfor skal du arbejde med hypoteser – og sådan gør du
  • Øvelse
  • Afslutning

 

Regler for framelding:

Det er gratis at framelde sig kurset, hvis det sker minimum 3 hverdage før første kursusdag. Herefter faktureres 50% af det fulde beløb.

Undervisere

Lars K Jensen

Lars er uddannet journalist og arbejder med digital udvikling og brugerforståelse i og omkring mediebranchen. Han udgiver desuden opsamlingen Digital Ugerevy, hvor han kuraterer de vigtigste historier fra ugens gang.

Jesper Skeel

Jesper arbejder som direktør i Willmore med at rådgive og udvikle nichemedier. Han har blandt andet rig erfaring fra sin tid i ledelsen hos Altinget og arbejder i dag tæt sammen med blandt andet Politiken Nicher.

Mere om dette kursus