Sociale medier i strategi og kommunikation

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2400 København NV
Dage:
6 dage
Pris:
22.950 kr. | PU-støtte: 5.400 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 543 evalueringer)
Forår 2021

Derfor skal du tage kurset
Kommunikation bliver stadig mere digital og udviklingen går stærkt, så du skal følge godt med på området, når du arbejder med sociale medier.

På kurset lærer du at sætte sociale medier ind i en strategisk kontekst og udvikle en social mediestrategi samt lave del-strategier for en bestemt kanal eller målgruppe.

Du får viden om, hvordan du fører udbytterige samtaler med målgruppen igennem dialogorienteret indhold og i kommentarfelterne og ikke mindst, hvordan du skriftligt afværger en eventuel shitstorm.

Kurset giver dig konkrete redskaber, du kan bruge til at arbejde med sociale medier.

Du lærer at:

  • udvikle en social media-strategi for din egen arbejdsplads, eller for en virksomhed eller organisation, som du er rådgiver for.

  • forstå teorierne om det sociale internet, og hvordan det påvirker både offentlige og private organisationer.

  • bruge forskellige redskaber og modeller til at arbejde med sociale medier både strategisk og praktisk.

  • forstå de mest brugte platformes formater, forretningsmodeller og grundlæggende algoritmer.

  • forstå brugerbehov på sociale medier.

  • forstå de nyeste sociale medie-trends – både på platformsniveau og på indholdsniveau.

  • forstå mere om sociale medie-strategier gennem indblik i cases fra både den offentlige og det private.

Kurset er for dig
Kurset er særligt udviklet til dig, der til daglig kommunikerer med borgere, brugere og kunder.

Du arbejder for eksempel som journalist, designer, på en redaktion, i en kommunikationsafdeling eller i egen virksomhed.

Det er en fordel, at du har et grundlæggende kendskab til strategisk kommunikation for at få maksimalt udbytte af kurset.

Du behøver ingen erfaring med professionel brug af sociale medier, men det forventes, at du bruger internettet jævnligt og selv har minimum én profil på et socialt medie.

Sådan foregår undervisningen
Undervisningen veksler mellem oplæg og øvelser, cases fra gæsteundervisere, debat i plenum og individuel sparring.

Undervisning er med udgangspunkt i pensum, der skal læses på forhånd.

Pensum består af tre grundbøger, du selv skal købe, et digitalt kompendie og ekstramateriale afhængig af interesser. Du får også adgang til ekstra rapporter, artikler og guides til alle de mest brugte platforme.

Kurset består af tre moduler og afsluttes med eksamensopgave.

Medbring helst computer/iPad og smartphone.

Gæsteundervisere
I løbet af kurset kommer løbende forskellige gæsteundervisere, som vil præsentere en case eller dele deres ekspertviden om sociale medier.

Sted
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Emdrupvej 72
2400 Kbh. NV

Eksamen
Kurset afsluttes med en eksamensopgave og en mundtlig eksamen. Samlet bedømmelse efter 7- trinsskalaen og med intern censur.

Niveau og omfang
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau og vægter 10 ECTS

Forudsætninger
Et grundlæggende kendskab til strategisk kommunikation er en fordel for at få maksimalt udbytte af kurset.

Du behøver ingen erfaring med professionel brug af sociale medier for at deltage i denne uddannelse, men vi forventer, at du er jævnlig internetbruger, at du selv har minimum én profil på et socialt medie, og at du har en åben og interesseret indstilling til det, der foregår på nettet.

Vi forventer, at du medbringer en bærbar computer til undervisningen – og at du har administratorrettigheder til den. Din computer skal kunne gå på trådløst netværk.

Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud. Læs mere om regler for framelding.

Er du ikke berettiget til støtte fra Pressens Uddannelsesfond?

Tilmeld dig kurset på Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles hjemmeside

Undervisere

Katrine Emme Thielke

Katrine rådgiver om kommunikation og markedsføring i den digitale verden og er en populær foredragsholder. Hun er forfatter til bøgerne ”Når tasterne taler” og “Kan trold tæmmes?” Katrine er uddannet på Informationsvidenskab og arbejder som ekstern lektor på Københavns Universitet i Strategisk Kommunikation.