Skab værdi med din kommunikation

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2400 København NV
Dage:
4 dage
Pris:
11.500 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 543 evalueringer)
Efterår 2015

Øget pres på kommunikationsafdelingen

Mange kommunikatører føler et øget pres for at kunne retfærdiggøre deres eksistensberettigelse.

Men hvad skal der til for reelt at øge værdien af kommunikationsarbejdet, så det bliver både mærkbart og målbart?

Fra kommunikativ værktøjskasse til helhedsperspektiv
Som kommunikatør kan du skabe betydelig værdi, når du integrerer dit kommunikationsarbejde med organisationens overordnede mål og sørger for effektiv eksekvering af dine strategiske valg. Det er noget, mange taler om – men for få formår at gøre det i praksis. Som vi ser det, er det på dette område, at den dygtige kommunikationsmedarbejder- eller chef virkelig kan træde frem i organisationen og udfylde en afgørende rolle.

Det kræver, at du først og fremmest orienterer dig ud fra et helhedsperspektiv, fremfor at være for fastlåst af din kommunikative værktøjskasse. Når du kan se helhederne – og kan navigere i dem – bliver du bedre i stand til at sætte ind med dine kompetencer netop der, hvor det giver mening.

Kurset udfordrer din vanetænkning og styrker din evne til at tænke i sammenhæng, forretning, resultater og helheder.

På kurset lærer du at:

  • løfte blikket fra kommunikationsperspektiv til helhedsperspektiv

  • blive skarpere til at vurdere, hvordan og hvor du skaber mest værdi og imødekommer organisationens behov
  • knytte kommunikationsstrategien bedre sammen med organisationens mål
og strategier
  • anvende grundlæggende strategimodeller- og metoder for at kunne levere de bedste kommunikationsløsninger
  • afdække dine kompetencemæssige styrker og svagheder ift. din organisations behov og forventninger
  • indgå i et bedre samspil med ledelsen
  • blive bedre til at vise dit værd

BEMÆRK: Kurset har tidligere haft titlen "Forretningsorienteret kommunikation"

Undervisningsform

Undervisningen veksler mellem oplæg, cases, praktiske øvelser og indlæg fra inspirerende gæstelærere. Det betyder, at du i høj grad selv kommer på banen og får lejlighed til at diskutere og arbejde med relevante problemstillinger.

Eksamen
Kurset afsluttes med en eksamensopgave, der tager udgangspunkt i en konkret, selvvalgt udfordring.

Litteratur
For at bestå eksamen skal du i forbindelse med din eksamensopgave opgive et pensum på omkring 300 sider.

Undervisningen tager udgangspunkt i bøgerne:

  • Jesper Højberg 2010: Når forretningen kommunikerer. Gyldendal Business.
  • Mikkel Jørnvil Nielsen 2012: Farvel til flokken. Gyldendal Business.

Niveau og omfang
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau og vægter 5 ECTS

Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

Prisen omfatter
Prisen dækker undervisning, vejleding, eksamen samt forplejning på undervisningsdagene. Du skal derudover påregne udgifter til bøger og materialer.

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud. Læs mere om regler for framelding.

Er du ikke berettiget til støtte fra Pressens Uddannelsesfond?

Tilmeld dig kurset på Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles hjemmeside

Undervisere

Jesper Højberg

Mag.art. Adjungeret professor på CBS og bestyrelsesformand i Kforum, Advice A/S og Groupcare.

Mikkel Jørnvil Nielsen

Mikkel har arbejdet med kommunikation, markedsføring, ledelse og service i 20 år. Blandt andet for SAS og Handelsbanken. Han er diplomjournalist, forfatter til “Farvel til Flokken” og driver i dag sin egen virksomhed, hvor han rådgiver og løser opgaver for private og offentlige virksomheder.

Mere om dette kursus