Sikker kommunikation i en ny medievirkelighed

Startdato:
Udbyder:
Sted:
1711 København V
ME plus:
ME
Dage:
1 dage
Pris:
3.500 kr. + moms | PU-støtte: 900 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 38 evalueringer)
Forår 2020

Nye og forandrede medievaner betyder nye krav til kommunikation og PR. Når de kanaler, som virksomheder og organisationer benytter, konstant er under ombygning, skal kommunikationsværktøjerne og ikke mindst strategien holdes brandvarm.

På dette effektive 1-dagskursus kigger vi på de nyeste og vigtigste medietendenser med kommunikatørens briller.

Hvad sker der hos medierne? Hos mediebrugerne? Hvad betyder det for kommunikatørerne? Og hvad skal kommunikatøren holde øje med i fremtiden?

Vi kommer omkring såvel danske som internationale tendenser.

Kurset er et samarbejde mellem kommunikationsekspert og forfatter Peter Jepsen fra Jepsen+ og medieanalytiker Jan Birkemose fra Medietrends.dk.

Form og udbytte

Kurset tager en dag og veksler mellem oplæg af de to undervisere og diskussion samt øvelser med afsæt i kursisternes egne cases og dilemmaer.

Efter kurset vil du have et kvalificeret og kompetent billede af de aktuelle tendenser, som kommunikation og arbejde med omdømme skal tage højde for lige nu og i den nærmeste fremtid.

Du vil være bedre klædt på til at håndtere udfordringerne og gribe mulighederne i et mediebillede under konstant forandring. Vi kommer omkring de kompetencer, som fremtidens kommunikatører skal have for at begå sig i en omskiftelig medievirkelighed. Og du bliver præsenteret for konkrete værktøjer, du kan bruge i dit daglige arbejde

Kurset etablerer desuden en Facebookgruppe, som fremadrettet kan bruges som netværk for kursisterne og underviserne.

Endelig modtager du, som en del af kursusgebyret, Peter Jepsens bog ”Som ringe i vandet – Strategisk PR og omdømme i en forandret medievirkelighed”.

Bogens omdrejningspunkt er en samlet model for arbejdet med strategisk PR og omdømme og rummer en lang række konkrete værktøjer til det praktiske arbejde med PR, omdømme og relationer.

Målgruppe

Kurset er rettet mod alle der arbejder med kommunikation

Undervisere:

Peter Jepsen er selvstændig kommunikationsrådgiver i Jepsen+ og ekstern lektor på CBS, hvor han underviser i kommunikation i praksis. Han er uddannet cand.comm. og har 20 års erfaring med professionel kommunikation som rådgiver på forskellige kommunikationsbureauer og som kommunikationschef i PensionDanmark. Han har desuden 10 års erfaring som leder og har i den forbindelse arbejdet med kommunikation i et ledelsesperspektiv.

Læs mere på www.jepsenplus.dk

Jan Birkemose er stifter af Medietrends, der har specialiseret sig i medieudvikling og kontinuerligt afholder kurser og foredrag med fokus på innovation i medieverdenen. Jan Birkemose er uddannet journalist og har en fortid som chefredaktør på Ugebrevet A4.

Læs mere på www.medietrends.dk

Undervisere

Peter Jepsen

Peter Jepsen er selvstændig kommunikationsrådgiver i Jepsen+ og ekstern lektor på CBS, hvor han underviser i kommunikation i praksis. Han er uddannet cand.comm. og har 20 års erfaring med professionel kommunikation som rådgiver på forskellige kommunikationsbureauer og som kommunikationschef i PensionDanmark. Han har desuden 10 års erfaring som leder og har i den forbindelse arbejdet med kommunikation i et ledelsesperspektiv.

Læs mere på www.jepsenplus.dk

Peter har desuden udgivet bogen ”Som ringe i vandet – Strategisk PR og omdømme i en forandret medievirkelighed”.

Bogens omdrejningspunkt er en samlet model for arbejdet med strategisk PR og omdømme og rummer en lang række konkrete værktøjer til det praktiske arbejde med PR, omdømme og relationer.

Jan Birkemose

Jan Birkemose, stifter af Medietrends.dk, er journalist, redaktør, iværksætter og analytiker med stor erfaring i digital udvikling, digitalt indhold og dagsordensættende journalistik.

Tidligere har Jan været chefredaktør for Ugebrevet A4 og direktør i selskabet Avisen.dk ApS. og før det en fortid som undersøgende journalist på Ekstra Bladet.

Jan Birkemose er en erfaren underviser og foredragsholder og som medieanalytiker løser han jævnligt konsulentopgaver og undervisning/oplæg for medier og virksomheder.

Kontakt gerne Jan på 23 38 42 10 eller jan@medietrends.dk

Mere om dette kursus