SEO: Sådan bryder du igennem på Google – Aarhus

Startdato:
Udbyder:
Sted:
8000 Aarhus C
Dage:
3 dage
Pris:
8.500 kr. + moms | PU-støtte: 2.700 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 73 evalueringer)
Forår 2020

Indhold: Når du vil være synlig i Google, så bør du sætte dig ind i, hvad søgemaskineoptimering indebærer for dine tekster og struktur på sitet. 

Vi vil på kurset konkret undersøge, hvilke søgeord der er relevante for dig at fokusere på. Samtidig lærer du, hvordan du smartest tilføjer dem til dine tekster, for at sikre at Google kan ”læse”, hvad dine sider handler om.
Du lærer også, hvordan du kommer fra start til slut med din søgeordsplanlægning. Du får bl.a. undervisning i, hvordan du laver en søgeordsanalyse, hvor du tager udgangspunkt i din hjemmeside/webshop.

Du kommer ikke bare på et teoretisk ’hvordan’-kursus, men får også muligheden for at prøve kræfter med SEO med det samme og få føling for, hvad SEO egentlig er, og hvordan du bedst optimerer efter det.

På dette 3-dages kursus starter vi fra bunden. Der er tid til at gå i detaljer med tingene og arbejde med din case.

  • Hvad er gode SEO tekster?
  • Hvad er en overskuelig struktur på dine sider?
  • Hvordan finder du de bedste søgeord til din hjemmeside/webshop?
  • Hvilke sider skal du have på din hjemmeside/webshop baseret på din søgeordsanalyse?
  • Hvordan sørger du for, at Google kan finde dine sider?
  • Hvordan laver du sider på dit site, der genererer mere trafik
  • Intern linkstruktur og linkbuilding
  • Mobiloptimering. Googles Mobile First indeksering

Underviseren på dette kursus rådgiver virksomheder i hvordan en søgemaskine arbejder, og hvad der skal til, for at få kunderne til at finde og besøge din hjemmeside.

Målgruppe: Kurset er for alle, der vil vide noget mere om søgemaskineoptimering (SEO) i forhold til tekster, søgeord mv. Deltagelse på kurset kræver ingen forudsætninger – kurset er et grundkursus. Kurset henvender sig til journalister, redaktører, designere, presse- og kommunikationsmedarbejdere.

Udbytte:

  • At optimere til side 1 placeringer i Google
  • Viden om hvad SEO indebærer for dine tekster og struktur
  • Hvordan du finder frem til relevante søgeord
  • Hvordan du formulerer SEO-venlige tekster
  • Kendskab til hvordan du analyserer din SEO
  • Du kommer i dybden med teknikker, der virker

Form: Kurset gennemføres over 2 + 1 dag med 1 uges mellemrum. Lektien til den tredie kursusdag består i, at du skal omsætte den tillærte viden fra de første 2 dag om søgeordsanalyse, prioritering af søgeord samt opsætning af landingsside med title tags, meta description, billeder og ikke mindst indhold til en færdigoptimeret side (du skal nok lære hvad alle ordene betyder på de første 2 dages kursus).
Kursusdage: 17., 18. og 28. februar

Undervisere

Jette Heine

Jeg rådgiver virksomheder i, hvordan en søgemaskine arbejder, og hvad der skal til, for at få kunderne til at komme forbi deres hjemmeside. Jeg er uddannet Web Marketing Manager fra IBC i Kolding (2012).

Jeg arbejder med kundeservice på nettet. Mit værktøj, mit middel til at løfte kundeservice‑effekten ud på nettet er gennem SEO (søgemaskineoptimering). Jeg ser gennem et par briller, hvor fokus er rettet mod kommunikation, gode SEO tekster og en god og overskuelig struktur, der hjælper dine utålmodige besøgende med hurtigt at kunne orientere sig.