SEO kursus – 1 dag

Startdato:
Udbyder:
Sted:
8230 Åbyhøj
ME plus:
ME
Dage:
1 dage
Pris:
3.995 kr. + moms | PU-støtte: 1.350 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 37 evalueringer)
Forår 2022

Vil du gerne kunne skrive skarpe, kreative og målrettede webtekster, så din virksomhed stryger ind blandt topresultaterne på side 1 på Google – uden at du skal betale omkostninger for klikpris? I så fald er svaret: søgemaskineoptimering (SEO).

På dette praktisk orienterede kursus får du erfaring med såvel det tekniske som det kreative plan inden for onsite og offsite SEO. Du bliver klædt på med den fornødne viden og de rette værktøjer til at optimere din online markedsføring, så du kan skabe direkte værdi for din virksomhed.

Kursets indhold inkluderer bl.a. linkbuilding, søgeordsanalyse, onsite og offsite SEO, SEO-Pyramiden, alt tags og meget mere.

I løbet af SEO kurset vil du lære om og prøve kræfter med

  • SEO-strategi og planlægning, så du kan skabe en struktureret tilgang til søgemaskineoptimering
  • Søgeordsanalyse: Hvordan finder du de rigtige søgeord til din hjemmeside?
  • Hvordan du gør din hjemmeside “Google-venlig”, så den kan erobre topplaceringerne på Google og øge virksomhedens trafik
  • Forskellige SEO-indsatser, der tilsammen udstyrer dig med en værdifuld og bred forståelse for søgemaskineoptimering – både ift. onsite og offsite
  • Eliminering af duplicate content og indekseringsbarrierer
  • Hvordan du skriver gode metatekster og titles
  • Hvordan du udformer kreative og effektive webtekster, som både brugerne og søgemaskinerne elsker
  • Introduktion til linkbuilding samt værdifuld viden om, hvordan du anskaffer stærke kvalitetslinks

Hos Kursusfabrikken gør vi en dyd ud af at tilpasse vores kurser efter den enkelte deltagers behov og udfordringer. På dit SEO kursus har du derfor rig mulighed for at medbringe dit eget materiale, så du kan arbejde med din specifikke problemstilling i undervisningen. Det skaber de bedste betingelser for, at du kan få det maksimale udbytte af kurset.

Deltagelse på kurset kræver ikke forudgående kendskab til emnet. Uanset om du er journalist, kommunikationsmedarbejder, web-redaktør eller noget helt fjerde, vil du med sikkerhed kunne få stor glæde af kurset. Vi garanterer dig, at du går derfra med brugbare værktøjer og værdifuld viden, som du kan udnytte i praksis.

 

Vigtig viden inden kurset

  • Vi kører med små hold på maks. 5 deltagere pr. kursus for at sikre dig maksimalt udbytte
  • Du kommer hverken sulte eller tørste på kurset! Undervejs tilbyder vi fuld forplejning – herunder morgenbrød, lækker frokostbuffet, te/kaffe, kolde drikkevarer samt snacks og eftermiddagssødt.
  • Prisen inkluderer gennemarbejdet og opdateret kursusmateriale, som du får udleveret på kurset.
  • Du kan bruge vores computere eller medbringe din egen efter ønske.
  • Din underviser kontakter dig inden kurset, så vi har mulighed for at skræddersy undervisningen efter netop dine behov og evt. særlige ønsker.
  • Vi tilbyder selvfølgelig 100 % tilfredshedsgaranti.

Kan jeg medbringe eget materiale?

Ja da! Vi ønsker at gøre kurset så relevant og brugbart for dig, og derfor må du gerne inddrage eget materiale, så undervisningen og de praktiske øvelser kan tage afsæt i netop din case. På den måde kan du behandle dine problemstillinger undervejs og få fuldt udbytte af kurset.

Undervisere

Andreas Bjørn

Andreas er uddannet cand.mag i Medievidenskab med en bachelor i film- og medievidenskab.

Fra bureaubranchen har han bred erfaring med online markedsføring – herunder Google Ads, Google Analytics og Google Tag Manager.

Peter Nymark

Peter er ansat som konsulent og underviser hos Kursusfabrikken.

Han er uddannet cand.mag. i Medievidenskab og har flere års erfaring inden for bureauverdenen, hvor han bl.a. har arbejdet med SEO, sociale medier og webkommunikation.

Mia Rasmussen

Mia er ansat som Content Specialist og underviser ved Kursusfabrikken.

Mia har flere års erfaring inden for online markedsføring, hvor hun især har arbejdet med content marketing, sociale medier og virksomhedskommunikation.