Sådan får du succes med dit nicheindhold

Startdato:
Udbyder:
Sted:
1462 København K
Dage:
2 dage
Pris:
9.449 kr. + moms | PU-støtte: 2.600 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 1 evalueringer)
Forår 2021

De seneste år er det blevet tydeligt for alle, at det er svært som medie at leve af annoncer. Derfor fokuserer flere medier nu på abonnenter som indtægt og ser nicheudgivelser som en oplagt måde at forblive relevante.

På dette kursus bliver du rustet til mediebilledet anno 2020; du bliver nemlig i stand til at gøre kvalitetsindhold til en forretning.

Du lærer ikke bare grundstenene i forretningsforståelse og -udvikling. Vi går også igennem, hvordan du forstår målgrupper bedre, så du er endnu mere relevant og uundværlig for dine læsere. Du får også redskaberne til, hvordan du/I bringer jeres indhold i spil, så det hele går op i en højere enhed.

Fra gratister til abonnenter

Sammen med de andre kursister møder du blandt andre redaktør og direktør Tor Arnbjørn fra Science Report, der for tre år siden fik innovationsstøtte. Han kunne godt få læsere men ikke indtægter det første år – og driver nu to succesfulde nichemedier med både solid abonnementsindtægt og produktionsstøtte.

Tor fortæller blandt andet om, hvordan han brugte partnere til at skabe abonnementsforretningen, og hvilke muligheder og bekymringer, det gav i en snæver økonomi.

Til kurset møder du også Jesper Skeel, nu direktør i Willmore, og hører, hvordan han var med til at skabe såvel Altingets som Monitors store kommercielle gennembrud med flere Gazelle-priser til følge. Jesper deler også ud af de erfaringer, han har gjort sig ved som rådgiver at være hjulpet ved lancering og drift af ti nye abonnementsbaserede nicheudgivelser på tværs af danske mediehuse.

Han taler blandt andet tale om hvilke forudsætninger der skal være på plads for at få en succesfuld abonnementsforretning og hvordan man ellers kan vækste et medie.

Forstå brugerne

Derudover møder du også Lars K Jensen. Lars er blandt landets førende eksperter i digitale medier og udvikling. Du lærer, hvordan du forstår dine brugeres egentlige behov og skaber forbindelse mellem det og jeres indhold. Det er en understregning af en klassisk mediedyd; at lave indhold, der er så godt, at folk vil betale for det. Det kræver dog, at du forstår dine brugere først.

Du kan også læne dig op ad Lars’ indsigt og erfaringer fra den digitale mediebranche, i forbindelse med jeres til- og fravalg af teknologi, systemer og platform.

Vi glæder os til sammen at hjælpe jer og jeres nichemedier videre.

Mere om dette kursus