
Kurset er fuldt booket, men skriv til os, hvis du vil på venteliste
Nyhedsbreve er i dag en af mediernes mest værdifulde forbindelser til brugerne. Med relativt små investeringer har nyhedsbrevene skabt nye, faste medievaner, der fastholder brugerne i lang tid.
Nyhedsbrevene har generobret ”ejerskabet” til brugerne efter det i 10 år har været outsourcet til fremmede algoritmer, og så er nyhedsbreve endda så innovative et produkt, at flere og flere ikke kun opfatter dem som trafikkanaler, men faktisk som den endelige destination.
Nyhedsbrevene er kort sagt allerede en kæmpe succes. Men potentialet er endnu større og derfor er det nu, at indsatsen og resultaterne skal løftes til næste niveau.
Vores 3-dages workshop med Dan Oshinsky, der opbyggede nyhedsbrevsredaktionerne på Buzzfeed og The New Yorker med stor succes, har derfor fået titlen Nyhedsbreve – version 2.0.
Oshinsky er i dag selvstændig nyhedsbrevsekspert, der blandt andet har flere end 40 amerikanske medier som sine faste kunder. Han er bredt anerkendt for overblik og strategisk begavelse og hans eget nyhedsbrev om nyhedsbreve har et globalt publikum.
Dan Oshinsky opsummerer selv kurset i to sætninger:
“Email can and should be an engine for growth for your newsroom. Let’s give you the strategies, tactics, and tools to build your best email strategy.”
Der er tale om et helt nyt og unikt kursus, som Dan Oshinsky har udviklet i samarbejde med Medietrends. Her har han allerede i fire år været fast digital key note speaker på kurser om nyhedsbreve, men til september kommer han til København og stiller sig i centrum for Nyhedsbreve – version 2.0.
Mantraet i workshoppen er at skabe større bevidsthed om, at nyhedsbreve ikke bare er en driftssikker 50 år gammel teknologi, men faktisk er en genre i sin egen ret, der både øger engagementet med læserne og klogt håndteret bidrager til bedre økonomi og salg.
Et par nøgleord på dine noter efter kurset bliver: Jobs to be done, courses, popup-nyhedsbreve, deliverability basics, data og brug af surveys til at skabe brugerdata.
I løbet af de tre dage, vil du:
- Lære de taktikker, som de dygtigste medier anvender, når de søsætter nye nyhedsbreve.
- Forbedre jeres velkomstmails og andre automatiserede flows til endnu bedre at skabe nye abonnenter og fastholde dem.
- Opdage nye måder at få abonnementsbasen til at gro.
- Identificere nye muligheder for dybere engagement med læserne.
- Bygge og udbygge strategier til at konvertere nyhedsbrevslæsere til at blive betalende abonnenter.
Sådan gør vi:
Kurset foregår på engelsk.
Kurset er en cocktail af oplæg fra Dan Oshinsky, gruppearbejder, og fælles brainstorms.
Du vil før kurset blive bedt om dele noget af dit arbejde med Dan, så han får bedre mulighed for at give konkret og individuel sparring.
Du forlader kurset med en 60-punkts strategi checkliste som post-workshop work.
Pris
Kurset koster 12.500 kroner + moms.
Hvis din arbejdsplads er medlem af Pressens Uddannelsesfond, får du 5.850 kroner i støtte.
Hvis din arbejdsplads ikke er medlem af Pressens Uddannelsesfond, kan du tilmelde dig direkte ved at maile til Medietrends
Prisen omfatter
Prisen inkluderer frokost, kaffe, vand og eftermiddagsslik.
Hvor og hvornår?
Kurset afholdes i Soho i Kødbyen i København den 21-23. september 2022.
Kurset er fuldt booket, men skriv hvis du vil på venteliste
Hvem er du?
Du arbejder allerede med nyhedsbreve eller skal begynde med det på et mediehus, hvor der allerede er nyhedsbreve. Kurset handler om redaktionelle nyhedsbreve. Du får derfor ikke noget ud af det, hvis din primære vinkel er email-marketing.
Kurset er målrettet “newsrooms”. Vi vil på et senere tidspunkt udvikle et tilsvarende format målrettet alle andre.
Om Dan Oshinsky:
Dan Oshinsky er CEO i firmaet Inbox Collective. Han er tidligere redaktør for nyhedsbreve hos Buzzfeed og The New Yorker og er i dag selvstændig rådgiver for flere end 40 medier og virksomheder, der vil udvikle deres nyhedsbreve.
Hans eget nyhedsbrev om nyhedsbreve har et globalt publikum.
I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.
Læs mere om regler for framelding
NB! Corona: Medietrends er en bevidst og ansvarlig arrangør og afholder alle kurser i de størst mulige lokaler. Vi følger til hver en tid myndighedernes anbefalinger og restriktioner.