Nyhedsbreve – få flere loyale læsere

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2400 København NV
ME plus:
ME
Dage:
2 dage
Pris:
5.800 kr. + moms | PU-støtte: 1.800 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 543 evalueringer)
Forår 2020

Nyhedsbreve er stadig i høj grad relevante. Det vigtigste for dit nyhedsbrevs succes er at ramme din målgruppe på den rigtige måde med vedkommende indhold. På kurset kommer du i dybden med tiltag, der garanterer loyalitet og opmærksomhed fra din målgruppe.

 

Derfor skal du tage kurset

Mange brugere benytter nyhedsbrevet til at få overblik over nyheder inden for deres interesseområder. Derfor satser kommercielle virksomheder og medier i høj grad på nyhedsbrevet som en af deres vigtigste informationskanaler. Fx publicerer New York Times 55 nyhedsbreve til segmenterede målgrupper.

Nyhedsbrevets store popularitet betyder også, at konkurrencen om opmærksomheden i brugernes indbox er hård.

På kurset lærer du at gøre dit nyhedsbrev væsentligt for og efterspurgt af din målgruppe. Det opnår du blandt andet med en personlig tone of voice, strategiske refleksioner og brugerorienteret content.

 

På kurset lærer du at

  • Få overblik over formålet med dit nyhedsbrev og definere din målgruppe
  • Skabe indholdsplaner, definere målgrupper og fokusere på de vigtigste stofområder
  • Udvikle din egen tone of voice
  • Arbejde med dit visuelle look
  • Arbejde intelligent med brugerdata og statistik
  • Forstå den tekniske del – og definere dit eget behov

 

Kurset er for dig

Dette kursus er tilrettelagt til dig, der er nyhedsbrevsredaktør eller journalist på et medie eller i en virksomhed, kulturinstitution, NGO eller forening.

 

Enten skal du i gang med at lave nyhedsbreve, eller også er du allerede godt i gang og ønsker at blive opdateret på den nyeste viden og blive endnu bedre til at skabe relevant og målrettet nyhedsbrevsindhold.

 

Sådan foregår undervisningen
Du får inspirerende oplæg, nye indsigter og opgaver, der vil gøre dig bedre til at udvikle dit nyhedsbrev i den rigtige retning.

Du bliver præsenteret for inspirerende cases fra virksomheder, der er lykkes med at drive forretning på baggrund af nyhedsbreve. Du får også de seneste trends og best practice fra store danske og internationale nyhedsmedier.
 

Kurset foregår her

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole 
Emdrupvej 72
2400 København NV 

 

Prisen inkluderer

Der er frokost inkluderet i prisen. Du får kaffe, kage og frugt i pauserne hele dagen.

 

De underviser dig

Peter From er journalist og arbejder som konsulent og underviser i læsemønstre og praktisk mediebrug. Han er forfatter til rapporter om, hvordan vi modtager og anvender journalistik og information.

linkedin.com/in/peter-from-jacobsen-bbb3a5a 

nyjournalistik.dk/ 

 

Undervisere

Peter From Jacobsen

Journalist, tidligere fagmedarbejder ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Konsulent og underviser i læsemønstre og praktisk mediebrug. Forfatter til en række rapporter om hvordan vi modtager og anvender journalistik og information.