Nyhedsbreve – få flere loyale læsere

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2400 København NV
ME plus:
ME
Dage:
2 dage
Pris:
4.900 kr. + moms | PU-støtte: 1.800 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 491 evalueringer)
Efterår 2019

Derfor skal du tage kurset
Nyhedsbrevet er for mange blevet den bedste måde at skære igennem informations- og nyhedsstrømmen på – for at få et hurtigt overblik over de emner, man interesserer sig for.

Derfor satser store medier i stigende grad på nyhedsbreve som deres kerneprodukt – blandt andet New York Times, der udgiver 55 nyhedsbreve til segmenterede målgrupper. Men samtidig med den voksende popularitet, stiger også konkurrencen om pladsen i brugernes inbox.

Kurset fokuserer på, hvordan du kan gøre dit nyhedsbrev så fængende, relevant og nyttigt, at målgruppen vælger det. Det handler om alt fra en personlig engagerende skrivestil over strategiske overvejelser om målgrupperne til brugerorienteret indhold.

Du lærer at:

  • blive knivskarp på nyhedsbrevets formål og målgrupper.
  • arbejde med de vigtigste stofområder, udvikle indholdsplaner samt segmentere målgrupper.
  • udvikle en personlig og engagerende skrivestil.
  • forstå, hvordan du kan arbejde med det visuelle udtryk.
  • forstå og arbejde med brugerdata og -statistik.
  • skabe dig et overblik over det tekniske set-up, du har behov for.

Kurset er for dig
Kurset er særligt udviklet til dig, der arbejder som nyhedsbrevs-redaktør eller journalist på et mindre nyhedsmedie, i en virksomhed, kulturinstitution, forening eller som NGO’er.

Undervisningen er relevant både for dig, der er begynder og skal i gang med nyhedsbreve – og for dig, der allerede arbejder med nyhedsbreve, og som ønsker at blive endnu bedre til at skabe relevant, brugerorienteret indhold.

Sådan foregår undervisningen
Undervisningen veksler mellem oplæg, der giver dig nye indsigter, og opgaver, der vil skærpe din opmærksomhed omkring, hvad du skal gøre for at udvikle dit nyhedsbrev til at blive den absolut vigtigste mediekanal.
Undervejs vil der være gennemgang af inspirerende cases dels fra nogle af de virksomheder, der har størst succes med nyhedsbreve, og dels fra New York om de seneste trends og best practice fra de store nyhedsmedier.

Sted
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Emdrupvej 72
2400 Kbh. NV

Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Er du ikke berettiget til støtte fra Pressens Uddannelsesfond?

Tilmeld dig kurset på Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles hjemmeside

Undervisere

Peter From

Journalist, tidligere fagmedarbejder ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Konsulent og underviser i læsemønstre og praktisk mediebrug. Forfatter til en række rapporter om hvordan vi modtager og anvender journalistik og information.