Nyhedsbreve der åbnes

Startdato:
Udbyder:
Sted:
Flæsketorvet 68, 1711 København V
ME plus:
ME
Dage:
2 dage
Pris:
7.100 kr. + moms | PU-støtte: 2.700 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 71 evalueringer)
Forår 2022

Som en del af dette kursus får du et års medlemskab af Signup – netværk for nyhedsbreve. Signup har fem årlige online masterclasses og månedlige nyhedsbreve. Værdi 1.500 kr. + moms.

Det gode, fængende, veloplagte og relevante nyhedsbrev er den stærkeste livslinje mellem medier/organisationer og deres publikum.

Nyhedsbreve skaber tætte og personlige kontakter, og ingen algoritmer eller ad blockere står i vejen mellem os og modtagerne. Potentialet er derfor stort og langt de fleste medier og organisationer har længe haft glæde af deres nyhedsmails.

I disse år satser mange endnu mere end tidligere og udviklingen går stærkt. Det samme gør konkurrencen om at blive opdaget i brugernes indbakker, hvor flere og flere nyhedsmails konkurrerer om opmærksomheden.

På dette kursus knækker vi koden til det fængende nyhedsbrev. Hvordan skal det skrives? Designes? Hvornår skal det udsendes? Hvordan udnyttes emnefeltet bedst? Hvordan får vi læserne til at tilmelde sig? Hvor ofte skal vi sende, hvor friske skal vi være i tonen og kan vi bruge emojis i et seriøst nyhedsbrev?

Kurset giver svar på alle spørgsmålene – og mange flere – ved at stille dem videre til mestrene i disciplinen og indsamle flest mulige inspirerende cases.

Du får en stærk strategisk bevidsthed om, hvordan du får det maksimale ud af nyhedsbrevene, og du kommer med garanti også til at udvikle selve indholdet i dit nyhedsbrev.

Vi har kørt dette kursus fire gange tidligere og tilbagemeldingerne er altid meget positive og inspirerede.

På kurset møder du:

Vi laver kreativ workshop med Kristoffer Dahy Ernst – manden bag Danmarks mest veloplagte nyhedsmail, Morgenposten, der udsendes hver fredag i samarbejde med Føljeton. Hvordan holder man den kreative damp oppe og, hvordan kan vi skrive endnu bedre, er nogle af de udfordringer, som Kristoffer vil hjælpe os med at håndtere.

Fænomenet Faglige Seniorer, der gik fra 0 til 140.000 tilmeldinger på et år, deler gavmildt ud af deres kogebog i nyhedsbrevssucces. Meget konkret og lærerigt oplæg fra Susanne Fasting og Brian Pabst.

Og fra USA får vi besøg via Zoom af Dan Oshinsky, der er CEO i firmaet Inbox Collective. Han er tidligere redaktør for nyhedsbreve hos Buzzfeed og The New Yorker og er i dag selvstændig rådgiver for medier og virksomheder, der vil udvikle deres nyhedsbreve. Dan deler sine effektive analyseværktøjer til at forbedre ethvert nyhedsbrev.

Endelig vil David McNally fra Ubivox, der leverer emailløsninger til små og store virksomheder, adressere tekniske myter og facts og give dig enkle greb til at få større engagement og aktivitet på dine emails.

Kurset ledes af Jan Birkemose, der er stifter af Medietrends og som har arbejdet med nyhedsbreve siden 2002. Han udgiver desuden Medietrends populære nyhedsbrev, der hver uge klæder over 2700 journalister på til deres arbejde.

Jan vil desuden klæde alle på med de seneste tendenser indenfor nyhedsbrevsverden samt holde en effektiv workshop om nyhedsbrevsserier, der er et nyt fænomen, som mange udenlandske medier og organisationer har stor succes med i øjeblikket. Serierne – også kaldet courses – er gode til at indfange nye målgrupper og til at udnytter evergreenmateriale.

Kurset vil facilitere at alle – kursister og undervisere – deler deres favorit emails. På den måde får alle mulighed for at lade sig inspirere fra de bedste. Efter kurset fortsætter holdet i en lukket Facebookgruppe, hvor vi netværker og udveksler tips, tricks, cases og udfordringer.

Du er

Kurset er målrettet journalister, redaktører og kommunikatører med ansvar for nyhedsmails eller ledige, der vil styrke deres kompetencer.

Sådan gør vi

Dette to-dages kursus afvikles som et mix af oplæg, diskussioner og øvelser. Første dag starter vi klokken 10, men klokken 9 på anden dagen. Begge dage slutter cirka klokken 16.

Det får du ud af kurset

Efter kurset er du opdateret på den nyeste viden om emnet, inspireret af de bedste cases og eksperter og klædt på til at tage dit arbejde med nyhedsbreve til et nyt og bedre niveau. Kort sagt vil du have en større faglig forståelse for, hvordan nyhedsbrevets anatomi er skruet sammen og hvordan de mange komponenter udnyttes bedst.

Hvor og hvornår?

16-17. maj 2022 i SoHo i Københavns Kødby.

Pris

7100 kr. + moms.

Hvis din arbejdsplads er medlem af Pressens Uddannelsesfond, får du 2.700 kroner i støtte.

Hvis din arbejdsplads ikke er medlem af Pressens Uddannelsesfond, kan du tilmelde dig direkte ved at maile til Medietrends

Prisen omfatter

Prisen inkluderer forplejning.

Hvis du skal bo på hotel i København, er det ikke inkluderet i kursusprisen.

Som en del af dette kursus får du et års medlemskab af Signup – netværk for nyhedsbreve. Signup har fem årlige online masterclasses og månedlige nyhedsbreve. Værdi 1.500 kr. + moms.

I tilfælde af afbud

Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding

NB! Corona: Medietrends er en bevidst og ansvarlig arrangør og afholder alle kurser i de størst mulige lokaler. Ofte fire-fem gange så store som normalt. Vi følger til hver en tid myndighedernes anbefalinger og restriktioner.

Foto: wan mohd/Flickr

Undervisere

Dan Oshinsky

CEO i firmaet Inbox Collective. Dan er tidligere redaktør for nyhedsbreve hos Buzzfeed og The New Yorker og er i dag selvstændig rådgiver for medier og virksomheder, der vil udvikle deres nyhedsbreve.

Dan Oshinsky er formentlig den mest globalt efterspurgte ekspert i nyhedsbreve i disse år.

Kristoffer Dahy Ernst

Partner og rådgiver på kommunikationsbureauet Friday.

Tidligere digital redaktør på Euroman og presserådgiver for Københavns tidligere overborgmester Ritt Bjerregaard.

Udgiver nyhedsbrevet Morgenposten i samarbejde med Føljeton.

Jan Birkemose

Jan Birkemose, stifter af Medietrends.dk, er journalist, redaktør, iværksætter og analytiker med stor erfaring i digital udvikling, digitalt indhold og dagsordensættende journalistik.

Tidligere har Jan været chefredaktør for Ugebrevet A4 og direktør i selskabet Avisen.dk ApS. og før det en fortid som undersøgende journalist på Ekstra Bladet.

Jan Birkemose er en erfaren underviser og foredragsholder og som medieanalytiker løser han jævnligt konsulentopgaver og undervisning/oplæg for medier og virksomheder.

Kontakt gerne Jan på 23 38 42 10 eller jan@medietrends.dk