Ekstra kursus: Nyhedsbreve der åbnes

Startdato:
Udbyder:
Sted:
1711 København V
ME plus:
ME
Dage:
2 dage
Pris:
6.200 kr. + moms | PU-støtte: 1.800 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 17 evalueringer)
Efterår 2019

Den gode, fængende, veloplagte og relevante nyhedsmail er den bedste livslinje mellem medier/organisationer og deres publikum.

Kontakten er tæt og personlig og ingen algoritmer eller ad blockere står i vejen. Potentialet er derfor stort og langt de fleste medier og organisationer har længe haft glæde af deres nyhedsmails.

I disse år satser mange dog endnu mere end tidligere og udviklingen går stærkt. Det samme gør konkurrencen om at blive opdaget i brugernes indbakker, hvor flere og flere nyhedsmails konkurrerer om opmærksomheden.

På dette kursus knækker vi koden til det fængende nyhedsbrev. Hvordan skal det skrives? Designes? Hvornår skal det udsendes? Hvordan udnyttes emnefeltet bedst? Hvordan får vi læserne til at tilmelde sig? Hvor ofte skal vi sende, hvor friske skal vi være i tonen og kan man bruge emojis i et seriøst nyhedsbrev?

Dette kursus skaffer svar på alle spørgsmålene – og mange flere – ved at stille dem videre til mestrene i disciplinen og indsamle flest mulige inspirerende cases.

Liza Jansen rådgiver medier verden over i at producere de bedste og mest engagerende nyhedsbreve. Hun flyver ind fra Amsterdam for at tale om tone-of-voice og øse ud af sine personlige erfaringer med nyhedsbreve fra førende medier i New York, London og Amsterdam.

Vi laver kreativ workshop med Kristoffer Dahy Ernst – manden bag Danmarks mest veloplagte nyhedsmail, Morgenposten, der udsendes hver fredag i samarbejde med Føljeton. Hvordan holder man den kreative damp oppe og, hvordan undgår vi at kede vores læsere, er nogle af de udfordringer, som Kristoffer vil hjælpe med at håndtere.

Politikens redaktør for nyhedsbreve Alexander Sjöberg underviser og inspirerer i organisering og workflow, når man har ansvaret for en større eller mindre nyhedsbrevsproduktion.

Og fra Nashville i USA får vi besøg via Skype af Mike Nelson, der er partner i firmaet Reallygoodemails. Hans firma er førende globalt i forskning og udvikling af kvalitetsnyhedsbreve. Mike vil føre os igennem de nyeste ideer og tendenser i emailverdenen og servere mindst 10 tricks til really good emails.

Kurset ledes af Jan Birkemose, der er stifter af Medietrends og som har arbejdet med nyhedsbreve siden 2002. Han udgiver desuden Medietrends nyhedsbrev, der hver uge klæder knap 2000 journalister på til deres arbejde.

Kurset vil facilitere at alle – kursister og undervisere – deler deres favorit emails. På den måde får alle mulighed for at lade sig inspirere fra de bedste. Efter kurset fortsætter holdet i en lukket Facebookgruppe, hvor vi netværker og udveksler tips, tricks, cases og udfordringer.

Målgruppe

Journalister, redaktører og kommunikatører med ansvar for nyhedsmails eller ledige, der vil styrke deres kompetencer.

Form og udbytte

Dette to-dages kursus afvikles som et mix af oplæg, diskussioner og øvelser.

Første dag starter vi klokken 10, men klokken 9 på anden dagen.

Efter kurset er du opdateret på den nyeste viden om emnet, inspireret af de bedste cases og eksperter og klædt på til at tage dit arbejde med nyhedsbreve til et nyt og bedre niveau. Kort sagt vil du have en større faglig forståelse for, hvordan nyhedsbrevets anatomi er skruet sammen og hvordan de mange komponenter udnyttes bedst.

Mere om dette kursus