Nå det unge publikum: digital journalistik med chatbots

Startdato:
Udbyder:
Sted:
København K
ME plus:
ME
Dage:
2 dage
Pris:
7.400 kr. + moms | PU-støtte: 1.800 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 37 evalueringer)
Forår 2018

Vil du have bedre fat i dine unge læsere og brugere? Så tag med på kursus og lær om chatbotten som unikt værktøj til skabe en dialog med helt nye – især – unge målgrupper. Lær chatbottens abc sammen med Mediekursus.dk og Ditte Wolff-Jacobsen.

Du kan vælge en nyhedsbot, en rådgivningsbot eller en kundeservicebot til at starte eller udbygge den dialog, du har med dine dine brugere. De benytter nemlig chatformatet og samtalen til at navigere i indhold og services.

På kurset får du indblik i chatbottens finurligheder! Hvad er forskellen mellem en dum og en intelligent chatbot, hvad er samtaledesign, hvad er machine learning, AI og NLP, hvad kan man bruge en chatbot til. Og hvad skal der til, når vores kommunikation skal udfoldes som en samtale.

Du lærer blandt andet:

  • Hvad der skal til for at bygge en chatbot.
  • At definere hvilken type chatbot, der kan bidrage til din type virksomhed.
  • At skrive en tekst om til en samtale.
  • Bygge din egen lille chatbot i programmet Chatfuel.

Desuden får du indblik i, hvordan du kan styrke din tilstedeværelse på sociale medier. Vi se nærmere på, hvordan man finder frem til chatbottens tone of voice, og så giver underviser Ditte Wolff-Jacobsen dig et indblik i teknologien bag chatbotten.

Hvem henvender kurset sig til?

Kurset er til dig, der er journalist, social media manager, kommunikations- eller marketingansvarlig. Du er nysgerrig på, hvordan det nye chatformat kan bruges til nyhedsformidling eller kommunikation med dine kunder.

Hvad skal du kunne?

Kurset kræver ingen tekniske forudsætninger. Du skal blot medbringe en bærbar Mac eller PC, og du skal oprette dig som bruger i programmet Chatfuel, det gør vi undervejs på kurset. Det er også en fordel, hvis du har administratoradgang til en aktiv Facebook-side.

Undervisere

Ditte Wolff-Jacobsen

Ditte Wolff-Jacobsen har arbejdet med digital udvikling og medlemskommunikation i flere store danske medlemsorganisationer. Hun har drevet store indholdsorganisationer, har arbejdet indgående med strategi og strategisk forankret kommunikation. Og hun har dyb erfaring med udvikling og drift af digitale platforme. Og har bl.a. været ansvarlig for strategien for sociale medier hos Dansk Industri.

Ditte underviser for Mediekursus.dk og har etableret sin egen rådgivningsvirksomhed, der sætter indholdet i midten, og hjælper virksomheder med at udkomme med indhold, der skaber den værdi det var tiltænkt fra starten. Ditte ved, hvad det kræver at udkomme digitalt og hvordan din organisation kan samarbejde om at give indholdet et længere liv.

Ditte kan følges på LinkedIn, hvor hun skriver og deler viden om Content Strategy og hvad det betyder for organisationer at indholdet ikke bare skal udkomme men også have effekt. Og hun er moderator for en åben videndling-gruppe om Content Strategy på Meetup.com

Find også Ditte på Twitter som @dittejulie og på iindhold.dk

Mere om dette kursus