Mig & min virksomhed – Brug dig selv i forretningsudvikling og salg

Startdato:
Udbyder:
Sted:
8600 Silkeborg
Dage:
1 dage
Pris:
4.200 kr. + moms | PU-støtte: 1.350 kr.
Forår 2023
  • Er du typen, som konstant får nye idéer – og ikke altid kommer i mål?
  • Eller skal du sove på noget – mange gange – før du rykker?
  • Det kan også være, at du går højere op i, at kunden er glad – end i selv at tjene penge?

Din personlighed smitter af på din forretning – på godt og ondt.

Alt for mange soloselvstændige og freelancere slås med at få økonomien til at hænge sammen. En grund kan være, at de har masser af idéer – og derfor hele tiden løber efter noget nyt. Men at udvikle en forretning er det lange seje træk. På denne kursusdag dykker vi ned i, hvordan DU kan tilrettelægge DIN forretning på en måde, der giver dig ro i maven. Fordi du ved, hvordan du skal tjene penge – både nu og i de kommende år.

Vi borer os ned i, hvad du vil med din virksomhed. Hvordan skal forretningen udvikle sig? Og hvordan bruger du dine egne styrker og svagheder til at påvirke udviklingen?

Du lærer blandt andet om ’Emotionelle Kundetyper®’, som er en videnskabelig metode, der fokuserer på, hvad der giver mennesker lyst til at købe. Men her vender vi metoden på hovedet og peger på dig som sælger.

Målet med kurset er, at du bliver bevidst om, hvordan du vil sælge – og lægger en konkret plan for forretningsudvikling.

Undervisere

Birgitte Iversen

Med en baggrund fra Journalisthøjskolen og en MA i retorik & kommunikation fra Aarhus Universitet + certificering i Emotionelle Kundetyper, har jeg relevante teorier og værktøjer at trække på i undervisningen. Samtidig bruger jeg mine egne erfaringer som selvstændig kommunikationsrådgiver i mere end 15 år. Jeg har arbejdet meget med mit eget salg, men også rådgivet en lang række salgsafdelinger i små og mellemstore virksomheder om at kombinere salg og markedsføring med kommunikation.

Jeg underviser jævnligt iværksættere. Før jeg selv blev selvstændig, var jeg i 10 år ansat som kommunikationsansvarlig på en designskole. Jeg kender derfor den kreative branche rigtig godt.

Kurset er tilrettelagt til selvstændige i medie- og kommunikationsbranchen, fordi jeg på bl.a. Freelancefestivaler og lign. har oplevet stor usikkerhed omkring salgsprocesser. På kurset får deltagerne lejlighed til at drøfte de særlige udfordringer, som knytter sig til at være selvstændig i de kreative fag. Herunder hvordan man kan sælge sine ydelser til virksomheder og institutioner, der ikke selv er kreative.

Mere om dette kursus