Medietendenser og innovation i København

Startdato:
Udbyder:
Sted:
1711 København V.
ME plus:
ME
Dage:
3 dage
Pris:
9.600 kr. + moms | PU-støtte: 2.700 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 16 evalueringer)
Forår 2019

Hvorfor gå over åen efter vand, når der er masser af inspirerende innovation i det københavnske medieland?

På dette kompakte tre-dages kursus zoomer vi ind på de vigtigste medietendenser lige nu og besøger et stort udsnit af Danmarks mest innovative og inspirerende medier og medieprojekter.

Kurset tager udgangspunkt i de medietendenser, som både globalt og lokalt betyder allermest i disse år. Men i stedet for at vende blikket væk fra Danmark, bliver vi klogere på, hvordan de dominerende medietrends oversættes til danske forhold.

Undervejs mellem de mange spændende mediebesøg prioriterer vi fælles refleksion over de nye input, og vores fokus er hele tiden, hvordan vi kan udnytte vores nye viden, indsigt og inspiration, når vi kommer tilbage til det daglige arbejde. Hvad virker? Hvordan lykkedes det? Og hvad kiksede?

Du kommer blandt andet til at besøge:

  • TV2s redaktionelle udviklingsteam.
  • Robotjournalisterne på Lasso.dk.
  • Børsens Innovations Lab.
  • Zetland.
  • DRs stemmestyrede nyheder og nye visuelle formater.
  • Kristelig Dagblads ambitiøse og prisbelønnede digitale redaktion.
  • Podcastboomeren Mediano.
  • A4 Medier.

Samt oplæg fra:

  • Medieanalytiker Søren Schultz Jørgensen.
  • Jan Birkemose.
  • Morten Ro fra amerikanske Hearken, der specialiserer sig i systematisk brugerinddragelse og som netop nu er ved at etablere sig i Danmark.
  • Danmarks førende dronefotograf Rune Johansen.

I kursuslokalet prioriterer vi også tid til at kigge ud over hele den internationale medieudvikling.

Hvem er du?

Kurset er især målrettet til redaktionelle medarbejdere og ledere, der ønsker inspiration og overblik over den hidsige udvikling i medieverdenen.

Sådan gør vi

Kurset ledes af Jan Birkemose, der er stifter af Medietrends.dk og som i det daglige arbejder med udvikling og innovation i mediebranchen.

Hver dag indeholder to til tre besøg på spændende medieprojekter. Undervejs booker vi centralt placerede lokaler i forhold til besøgene, så hver dag enten starter eller slutter med et par timer til fælles refleksion og drøftelser af de mange inputs.

Den første dag begynder vi klokken 10, men ellers er det fra 9 til cirka 17 hver dag.

På andendagen fortsætter vi med fælles refleksion om aftenen.

Efter kurset fastholder vi vores nye netværk i en Facebookgruppe

Det får du ud af kurset

Efter kurset vil du have et sikkert overblik over de helt aktuelle medietendenser og et kompetent indblik i, hvordan tendenserne håndteres i dansk kontekst. De mange inputs er inspirerende vitaminer til dit arbejde, og vi har i fællesskab drøftet, hvordan de bedste ideer kan omsættes til din virkelighed.

Prisen omfatter

Prisen inkluderer kaffe, vand, frugt, slik og frokost hver dag.

Hvis du skal bo på hotel i København, skal du selv sørge for det.

Hvis din arbejdsplads ikke er medlem af PU, kan du tilmelde dig direkte ved at maile til Medietrends

I tilfælde af afbud

Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding

Foto: Jan Jespersen/Flickr

Undervisere

Jan Birkemose

Jan Birkemose, stifter af Medietrends.dk, er journalist, redaktør, iværksætter og analytiker med stor erfaring i digital udvikling, digitalt indhold og dagsordensættende journalistik.

Tidligere har Jan været chefredaktør for Ugebrevet A4 og direktør i selskabet Avisen.dk ApS. og før det en fortid som undersøgende journalist på Ekstra Bladet.

Jan Birkemose er en erfaren underviser og foredragsholder og som medieanalytiker løser han jævnligt konsulentopgaver og undervisning/oplæg for medier og virksomheder.

Kontakt gerne Jan på 23 38 42 10 eller jan@medietrends.dk