Medarbejderne som strategiske kommunikatører

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2400 København NV
Dage:
4 dage
Pris:
14.550 kr. | PU-støtte: 3.600 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 615 evalueringer)
Forår 2023

Arbejd professionelt med medarbejdernes kommunikationsroller. På kurset lærer du at se og forstå, hvordan du bedst muligt gør dine medarbejdere til værdifulde strategiske ambassadører for din organisation. 

Derfor skal du tage kurset

Du har sikkert lagt mærke til, at dine medarbejdere i stigende grad er synlige og aktivt deltagende i kommunikationen omkring din organisation.

De deler jobopslag på LinkedIn og Facebook. De deler arbejdsmæssige succeshistorier og veloverståede projekter (og kage og fredagsøl). 

De blander sig i debatter og forsvarer deres arbejdsplads, hvis den kommer i modvind.

Dine medarbejdere mærker sikkert også en tiltagende forventning ovenfra til, at de bruger deres personlige netværk på fx sociale medier til fordel for organisationen. 

Og de mærker en generel forventning til, at de bidrager til at skabe og opretholde et positivt image af arbejdspladsen som et ansvarsbevidst og inspirerende sted at være.

Så hvordan sørger du for, at dine medarbejdere bedst muligt kommunikerer på en måde, der er meningsfuld og skaber værdi for din organisation? Og omvendt også sikrer loyalitet og øget arbejdsglæde blandt medarbejderne?

Det lærer du på det her kursus, hvor du får en grundig indføring i, hvordan du konkret arbejder med dine medarbejdere som ambassadører og kommunikatører på en måde, der gavner begge veje – og er etisk forsvarlig. 

Det lærer du

På kurset arbejder vi med emner som organisatorisk identifikation, employee advocacy og dine medarbejderes kommunikationsansvar. 

Du får en indføring i otte kommunikationsroller, som du kan forvente, at dine medarbejdere kan og vil udfylde. 

I løbet af kurset arbejder du med rollerne i forhold til din egen organisation, så du fra dag ét på kurset bliver mere bevidst om, hvordan du konkret gør dine medarbejdere til strategiske kommunikatører. 

På kurset får du

  • forståelse for dine medarbejderes forhold til din organisation, og hvad der skal til for, at de vil optræde som strategiske kommunikatører
  • indblik i hvilke kommunikationsroller der er interessante og relevante at arbejde med i din egen organisation
  • konkrete ideer til, hvordan du kan arbejde med dine medarbejdere som strategiske kommunikatører
  • indsigt i praktiske og etiske overvejelser.

Kurset er for dig

Du er kommunikationsansvarlig, kommunikationschef, mellemleder eller leder og vil gerne arbejde professionelt med strategisk medarbejderkommunikation.

Sådan foregår undervisningen

Kurset er en blanding af oplæg, øvelser og diskussioner samt besøg fra organisationer, der arbejder med medarbejderne som strategiske kommunikatører. 

Undervisningen er tilrettelagt med 4 undervisningsdage delt op i 2 moduler. Mellem de to moduler arbejder du med medarbejderne i din egen organisation i forhold til de otte kommunikationsroller.

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.
Læs mere om regler for framelding

Er du ikke berettiget til støtte fra Pressens Uddannelsesfond?
Tilmeld dig kurset på Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles hjemmeside

Undervisere

Vibeke Thøis Madsen

Vibeke forsker og underviser i strategisk kommunikation med fokus på interne sociale mediers betydning for ledelse og medarbejderroller. Hun har arbejdet som freelancejournalist, kommunikationsrådgiver og seniorkonsulent hos bl.a. IntraTeam og eVisions Group.

Mere om dette kursus